Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Britská učitelka Philippa Paccardová (Cate Blanchettová) žijící v italském Turíně se marně dovolává spravednosti ve věci manželovy tragické smrti. Protože místní policie ignoruje její obvinění, rozhodne se vzít spravedlnost do vlastních rukou a prostřednictvím podomácku vyrobené bomby se odhodlá zlikvidovat drogového dealera Vendiceho. Pak se nechá zatknout. Teprve ve vyšetřovací vazbě se dozvídá, že místo muže zodpovědného za smrt jejího manžela zahynuli čtyři zcela nevinní lidé. Do zoufalé mladé ženy, jež má být souzena za teroristický útok, se však zamiluje mladý soudní tlumočník Filippo (Giovanni Ribisi) a pomůže jí uprchnout. Jak dlouho však dvojice spřízněná jmény a spjatá fatalistickým citovým poutem může unikat spravedlnosti?

Na MFF v Berlíně 2002 získal režisér Tom Tykwer nominaci na Zlatého medvěda. Film byl oceněn stříbrnou Německou filmovou cenou a Cate Blanchettová získala za svůj herecký výkon německou Zlatou kameru. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (362)

Filmpub.cz (Petr Cífka)

"Celým filmem se vine chytrá estetická symbolika. Tak například turínská část vyprávění končí naturalistickou sexuální scénou, při níž slyší uprchlíci ukrytí v nákladovém prostoru dodávky hlášení o celostátním pátrání po Philippě, které zaniká v hluku ozývajícím se z kabiny to velmi ostře…"

Kinema.sk (Peter Konečný)

"Ak by mohol poľský filmový génius Krzysztof Kieslowski (Tri Farby, Dekalog) vidieť realizáciu svojho posledného scenára z plánovanej trilógie (Nebo, Peklo, Očistec), bol by pravdepodobne rovnako spokojný, ako jeho dvorný spoluscenárista Krzysztof Piesiewicz. Tykwerova osobitá filmová reč dokázala…" více

Reflex.cz (Tomáš Baldýnský)

"Přes tento voyeurský přístup necítíte žádný pocit chladu ani odcizení. A nutno přiznat, že je to hlavně díky Cate Blanchettové. Její herecký výkon je až hypnotizující, mlčenlivý, a přesto tak výmluvný, že Philippa připomíná postavu z jednoho z těch snů, v nichž rozumíte lidem beze slov. Snu, jehož…" více

Tiscali.cz (Stanislav Buzek)

"Poetizace zločinu (navíc omluvitelného) je působivá vždy. Bezelstnost obou hlavních hrdinů je pak hodnotou dnes ve filmu spíše opomíjenou. Tykwer ji přesto zdůraznil v její čisté podobě, a proto film působí tak emotivně. S oběma mladými lidmi se nelze neztotožnit, to zároveň znamená přijmout po…"

Reklama

Reklama