Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

Lima 

všechny recenze uživatele

Díky LFŠ jsem měl možnost slyšet na vlastní uši názory autorů filmu. Český sen podle nich není ani zesměšněním chamtivé povahy lidí, ani útok proti klamavým reklamám, ale pouhý pohled do reklamní branže, v němž každý má prostor vyjádřit se. Přesto dokument příliš lichotivě o reklamní branži a povaze části obyvatelstva nevypovídá (zaslouženě), spousta situací a scén tomuto dojmu nahrává, sálá z nich ironický a kritický podtón. Vždyť vidět např. utíkat nadržené konzumenty po louce vstříc domnělému supermarketu, nebo slyšet povídat šéfa reklamní agentury o tom, že Michelangelův strop Sixtinské kaple je reklamou na boha je zážitek vskutku neobyčejný :o) ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Vcelku podnětný dokument ukazující sílu manipulace reklamy a marketingu. Je mi upřímně líto těch lidí, pro něž se chvíle strávené v supermarketu stávají nejčastějšími a nejvděčnějšími rodinnými okamžiky. Přinášejí jim zjevně naplnění a absolutně si neuvědomují, že se stávají jen otroky systému, jenž považují za jakousi múzu. Velmi bolestné. Snad jediné, co mi vadilo, byl jakýsi maník z reklamní agentury, jež se chtěl jistě obsáhle vyjádřit, avšak nezmohl se na nic duchaplnějšího než na to, že podstatnou část jeho projevu tvořila slova "prostě jako...", čímž mě už po několika sekundách začal slušně vytáčet:) Dostala mě dospívající dívka, která při jednom z rozhovorů, na adresu svých rodičů uvedla: "Jo, ale vy jste se mnou potom nechtěli jít do Orsay a Kenvela..." ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Vynikající dokument, který sbírá všechna možná celosvětová ocenění a kdybych i já nějakou mohl dát, hnedka by ji Klusák s Remundou dostali. Např. ČESKÝ SEN získal na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty s odůvodněním „za originální, vtipný filmový protest proti síle komerčního úsilí manipulace veřejného mínění“. Soutěže se zúčastnilo 29 filmů a v porotě zasedl mj. i Victor Kosakovsky, jeden z nejvýraznějších dokumentaristů současnosti nebo ČESKÝ SEN získal na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer – Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Organizátoři festivalu v tiskové zprávě o projekci filmu píší: „ČESKÝ SEN byl přerušován opakovanými výbuchy smíchu“.. Pánové doufám, že natočíte něco dalšího. Hodně štěstí, protože tenhle pohled na dnešní společnost a sílu reklamy nemá chybu. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

Sme to ale blbci. Plne hodnotenie za maximalne originalny napad a jeho skvele prevedenie. Určite to splnilo svoj ucel. A tym nasratym jedincom, ktori sa isli na tej luke potrhat zlostou odkazujem: BOLO TO PRESNE PRE VAS A O VAS... Nech som tam nazivo ja tak sa idem pothrat smiechom na tom, aky som zmanipulovany debilek. Ako studentsky projekt neskutocna kvalita. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. (duklak2)
  • Politická strana ODS a obchodní řetězec Julius Meinl zneužili leták a logo projektu Český sen pro účely vlastní propagace. (dinamit_1)

Reklama

Reklama