Režie:
David JařabScénář:
David JařabKamera:
Marek JíchaHudba:
Jan PonocnýHrají:
František Řehák, Karel Roden, Petr Forman, Vasil Fridrich, Marek Daniel, Roman Zach, Petr Křiváček, Dana Poláková, Martina FialkováVOD (3)
Obsahy(1)
Tři exkluzivní automobily překračují hranice a projíždějící polodivokou krajinou. Černá limuzína a dva sportovní roadstery z 60. let ostře kontrastují s polorozbořenými, často zcela opuštěnými usedlostmi, zarostlými cestami a prázdnými kostely. Zvlněná krajina na obzoru pomalu přechází do vrchoviny a pozvolna se z ní vytrácejí stopy moderní civilizace. Blíže neurčené teritorium, blíže neurčený čas a přece se zdá být všechno povědomé. Šest lidí pevně usazených v bezpečí svých automobilů se vrací do míst, se kterými jsou dědičně spjati. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (154)
"Jařabov Vaterland sklamal. Očakávania nenaplnil a nenaplní určite ani priestory našich kinosál. Lovecký deník sa neustále snaží byť niečím, čo nie je. Filmom s pointou. Príbeh jednoducho nedáva zmysel a jeho spracovanie je tiež na nízkej úrovni. Vo filme sú občas scény, ktoré majú slušnú atmosféru,…" více
"Filmu (tedy jeho první polovině) nelze upřít atmosféru na níž se velkou měrou podepsala digitální kamera Marka Jíchy i zajímavé obsazení kombinace neokoukaných (bratři Czadskí kromě Richarda), slavných (Karel Roden) i pozapomenutých (František Řehák) tváří. Jinak je ovšem Vaterland - lovecký deník…" více
"Režisér David Jařab využíva mystifikáciu s prvkami absurdity. V krajine, do ktorej hrdinovia prichádzajú, síce veje červená vlajka s bielym krížom, no ako Švajčiarsko určite nevyzerá. Na rozpadnutých cestách sa premávajú Trabanty a Volgy a aj benzínové čerpadlo ma veľmi ďaleko od jeho moderného…" více
"Dialogy se snaží být takové sklepácké, ale ne každý je Vávra, Slovák nebo Hanák. A tak z úst našich hrdinů vycházejí neskutečné hlouposti, většinou bez vztahu k ději. Problém má i kamera, a není divu, že Marek Jícha, byť v úvodních titulcích uvedený jako kameraman, se v závěrečných nechal napsat…"
"Ve filmu se až groteskně obnažuje nesoulad mezi vysokými ambicemi a skutečně dosaženým výsledkem, který se neustále přechyluje k jakési podivné ochotničině. Motivicky zmatečné události postrádají jasnější ozřejmění pohnutek, obrazové i sluchové ozvláštňování třeba v podobě stabilního, postavami již…"