Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ruby Bakerová žije životem bezstarostného dospívajícího děvčete. Jednoho večera vyrazí s kamarádkami tajně na divoký večírek. Když se vrátí, čeká doma policie, která jí oznámí, že rodiče zahynuli při autonehodě. V den pohřbu se Ruby dozvídá, že rodiče před smrtí určili jako opatrovníky pro ni a jejího mladšího bratra Rhetta své přátele Glassovi. Děti se přestěhují do extravagantního skleněného sídla Glassových v Malibu. Atmosféra je napjatá, Ruby si jen obtížně zvyká na nové prostředí, malý naivní Rhett je naopak oslněn drahými dárky, kterými ho Glassovi zahrnují. Brzy se ale začne ukazovat, že Erin a Terry Glassovi nejsou tak zcela milujícími adoptivními rodiči, jak by se mohlo na první pohled zdát. Luxusní sídlo je jakousi zlatou klecí, Erin a Terry se často hádají. Ruby se prostřednictvím právníka podaří zjistit, že po smrti rodičů získala díky pojistce jmění v hodnotě několika milionů dolarů. Erin má problémy s drogami (i když dětem tvrdí, že trpí cukrovkou a v injekcích si píchá inzulin) a Terryho trápí dluhy. Teď jsou jejími poručníky. Byla smrt rodičů skutečně jen nešťastná autonehoda? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (147)

lykan9 

všechny recenze uživatele

Velice příjemný thriller, který sice dávkuje napětí pozvolna, ale vzhledem k zajímavému prostředí, kde se příběh odehrává a hereckému obsazení, to vůbec není na škodu. Velkým překvapením byla hlavně Leelee Sobieski, která nejen, že je výbornou herečkou, ale, přesto, že není žádným typem modelky, je i nádhernou ženou a po celou dobu se na ní dobře kouká. Za zmínku stojí i vákon Skarsgarda, který je v pozici padoucha opravdu přesvědčivý. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No když pominu fakt, že dnešní nadrzlí fagani by ty adoptivní rodiče ve skutečnosti skopali do kuličky, nejednalo se o špatný film, resp. náměť. Z mého pohledu totiž šlo mnohem více vytěžit třeba z takových těch "prázdných" záběrů. Ve filmu byl vlastně jen jeden, jak se Leelee jde slíkat na chodbu a kamera vytvoří pocit že jí někdo pozoruje, ale když pak hodí záběr s pozice Leelee, která ten pohled také vycítila a zabírá horní patro baráku, jen na vteřinu se mihne stín, to je vynikající tyhle obrazový hrátky, ale jak říkám, ve filmu jich je jak členů opozicie v Bělorusku. Další co mě trošku sralo, že se poměrně brzo profláklo jak se věci mají. Já bych si s tím určitě víc vyhrál, samozřejmě kdybych to uměl. Pak ještě čístě klučíčí zklamání, že ta famózní postava Leelee zde nedostala víc prostoru, jedna plavková scéna je na večer hrozně málo. A čistě z principu to chtělo alespoň jednu šukačku pro uvolnění, kdo s kým to už je jedno. Jasná hvězda filmu je Stellan Skarsgård, který podává skvělý výkon. Měl kolem sebe samý baby, tak se kvůli nim asi vybičoval. Druhá osoba, která kradla mou pozornost byla Leelee, podobnou roli totiž posralo už mnoho jejích předchůdkyň, tím že chování svý postavy hrozně vyhrotily. Leelee ji zahrála civilně a proto i celkem uvěřitelně. Ona vůbec Leelee když pominu sexy postavičku je zajímavá bytost, obličej má jak křeček po dvou dnech pobytu v KFC, ale i tak se mě hrozně líbí. ()

Reklama

CharlieSs 

všechny recenze uživatele

Na Leelee se opravdu dá dívat klidně i skoro 2 hodiny, stejně jako na Trevora. Je pravda, že byl film často hodně okatý a průhledný, ale to psychické napětí, které člověk má i tak po celou dobu to zachraňuje. Mně se osobně moc líbil, a jelikož mě nepříjemně vydeptal, přidávám hvězdičku navíc - mnoho filmů na mě nemá takový efekt, jak bych uvítala, ale zde se to povedlo. ()

starbrejkr 

všechny recenze uživatele

Jednoduše průměrný film, který naprosto zapadá mezi televizní thrillerovou produkci na komerčních televizích. Dost mě překvapuje, když teď zjišťuji, že to šlo i v kinech. Každopádně já ale tento typ thrilerů hodně můžu, a proto jsem se rozhodně nenudil. Nevím, čím to je, ale Leelee Sobieski mi nějak není sympatická, i když rozhodně hraje dobře. Víc mě zaujal Stellan Skarsgard krásnou slizkostí svojí role. ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Dvakrát škoda nevyužitého potenciálu námětu. Film má několik silných momentů (např. když se v noci koupe hlavní hrdinka v bazénu a její poručník ji "načapá"), ale jinak je až příliš přímočarý a jednoduchý. Snaha o budování napětí vychází zcela naprázdno i dík nepropracované psychologii nejen postav, ale i vztahů mezi nimi. Tady šlo totiž opravdu skvěle rozehrát vztahové drama: nefungující manželství; muž, jehož přitahuje jeho šestnáctiletá svěřenkyně; silná citová vazba poručnice na svěřeného chlapce - syna, kterého ona třeba nemohla mít; možný incestní vztah mezi sourozenci...atp. Kdyby byl děj zasazen pouze a jen do skleněného domu, paranoidní atmosféra, neurčitost a nejistota, kdo zavinil smrt rodičů, mrazivé hudební podtóny, otevřený konec - to by bylo to správné divácké pošušňáníčko. Takhle ale nic moc. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Hlavní roli zpupné teenagerky Ruby svěřili Leelee Sobieski, která do role vnesla i vlastní zkušenost: „Mám jedenáctiletého bratra Robbieho a naše vztahy zase nejsou o moc odlišnější než vztahy, které mají ve filmu Ruby a Rhett. Můžete své bratry zbožňovat, mohou vás štvát, ale když jste vystaveni určité životní zkoušce, víte, že se o ně musíte postarat." Scénář pochází z dílny scenáristy Wesleyho Stricka, který spolupracoval na scénáři k legendárnímu Scorseseho Mysu hrůzy. Tvrdí, že jej námět napadl ve spánku, ale přiznává, že ten sen byl spíš noční můra. „Jednou ráno jsem vstal a v hlavě jsem měl ten příběh." Nepopírá i určitou inspiraci vlastním životem, protože se svou ženou dlouze diskutoval, komu by zanechali děti v případě, že by se jim něco stalo. (duklak2)
  • V závěru filmu, když se Ruby (Leelee Sobieski) a Rhett (Trevor Morgan) vezou policejním autem, sedí ve Fordu Crown Victoria, modelový rok 2000. Když však ale auto zastaví a policista jde zkontrolovat automobilovou nehodu, je možné poznat, že se jedná o Ford Crown Victoria, modelový rok 1995 s jinou přední maskou. (LUCIM)
  • Velmi důležitou roli v příběhu hraje dům, do nějž se děti ke svým novým opatrovníkům přestěhují. Režisér záměrně zvolil i paralelu mezi příjmením adoptivních rodičů (Glass = sklo) a prostředím, kde žijí - supermoderním proskleném domě americké smetánky, jenž se ale pro obě osiřelé děti stane domem hrůzy. (duklak2)

Reklama

Reklama