Režie:
Sheldon LettichKamera:
Robert C. NewHudba:
John ScottHrají:
Jean-Claude Van Damme, Harrison Page, Deborah Rennard, Lisa Pelikan, Ashley Johnson, Brian Thompson, Michel Qissi, Eric Karson, George McDaniel (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Jean-Claude Van Damme utekl z cizinecké legie za bratrem do Ameriky. Ten bojuje mezi životem a smrtí a jeho rodina nemá peníze na léčbu. Jenže jak získat nějaké prostředky? Pomůže pouliční rvačka? (oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (229)
Zase mě jednou dostala stará dobrá VHS nostalgie. Tohel byl šlágr pirátskejch VHS za dob komoušů a ty časy, kdy jsme v počtu devíti parchantů na jeden pokojíček žrali JCVD každej kop se do mýho hodnocení prostě promítnout musí. S dějem si ani tentokrát mistr Belgie nelámal hlavu a vsadil na osvědčenej těžce originální model "smrt bratra", jako bejt bráška Van Damma, tak se klepu jak ratlík. Osobně tady ty sobouje považuju za tvrdší než třeba v Krvavým sportu, navíc prostředí poluučních zápasů je mě sympatičtější víc než klasiká aréna. Co se týče soupeřů, tak tady to není tak, že od začátku to jsou sračky a až ten psolední je king, on už ten skot byl drsnáček, tarzan taktéž, samozřejmě finálovej opičák myl o třídu vejš, ale jd eo to že člověk viděl přece jen víc výrovnanějších soubojů. Docela se mě líbila ta titulní mrcha, což ve Van Dammových filmech (těch prvních ) není tak častý jev, že by se v něm objevovala ženská, takže to je někdy docela homosexualismus sledovat zpocený gorily jak do sebe bušej a napínaj svoje svalíky. Co mě na filmech s JCVD fascinuje, že když někoho bouchne, je detail na jeho obličej a on se tváří jak kapr po souloži a ještě se mu klepe tvář, jak jak deset deka sulce. To si připadám jak v nějaký paradoii. Pan Stanislav Kindl mě upozornil samozřejmě s dostatečným počtem urážek mé osoby, že jsem tento film nemohl sledovat za komoušů, protože je z roku 1990, má samozřejmě pravdu, pirátská VHS na který jsem film viděl mě zmátla, ale nic to nemění na tom, že jsem byl překvapen kolik urážek a osobních výpadů na mou osobu Stanislav Kindl vypustil ze svých úst, tam kde stačí prostě upozornit a říct "hele máš tam blbost" si člověk musí přečíst odstavec plnej nenávisti, osobních urážek a žluče. ()
Po dlouhý době sem si vzpomněl na tenhle van Dammův film. Trochu zvednu hodnocení, a to i přes to, že těch podivností ve filmu je spousty. Ale je pravda, že takhle ty akční a bojový béčka v devadesátkách vypadaly. Samosebou to má i svoje kouzlo. Aniž bych chtěl film hanit, ale některý VanDammovi filmy se mě líbily víc. Ale dneska se mě to snad líbilo víc než kdysi. 60%. ()
Slizouni v oblecích pokřikují jak zvířata, dámy v kostýmcích a s dolary v rukou vyšilují, bleskurychle mluvící chlapík vybírá sázky, do půl těla svlečené mlátičky se ohánějí v dobře nastříhaných soubojích a divák se lehce stydí, na co se to vlastně dívá. Voják cizinecké legie Jean-Claude zamáčkne slzu za mrtvého bratra, kterého upálili členové drogového gangu a jehož rodina se dostává do finanční tísně. A na příběh je zaděláno. Kdyby se nezapojil do pouličního zápasu, možná by si musel ustlat někde mezi bezdomovci, takhle pokračuje v tom, čím se stal v americké béčkové produkci průkopníkem: arénových mlátiček. Sic chybí na tu dobu typická montážní tréninková sekvence a nemá to ani takový feeling jako Lettichův jiný kousek s Van Dammem (Dvojitý zásah; napsal mimo jiné i jeho Krvavý sport nebo Legionáře), i tak je tahle směs pouličních rvaček možná i sympatičtější, než klasické arénové kousky. Akční film, stejně jako my, je tak či onak už někde jinde, ale občas není špatné zavzpomínat. Je to typický Van Damme – nebojte, i své „tvrdé“ půlky ukáže. Bez nich by to asi nešlo. ()
Když se Léon Gaultier (Jean-Claude Van Damme), bojující v cizinecké legii v Africe, dozvídá o smrti svého bratra v USA, přes všechny zákazy a příkazy opouští legii a vydává se pomoci bratrově ženě a dceři. Kapitán lodi, na které prchá, jej ale obelstí, a místo do L.A. jej doveze do New Yorku. Léon hledá způsob, jak se dostat k penězům, aby se mohl vypravit na druhou stranu Států a přitom narazí na starého Joshuu, který organizuje pouliční bojové zápasy... Ve své době to asi byl docela fajn Van Dammův film, ale dneska od filmu očekávám o trochu víc, než jen pár pouličních b(l)itek roztažených do celovečerního filmu. Scénář není nic extra - trochu jsem čekal, že cizinecká legie trochu zaouřaduje, aby se do filmu dostalo trochu napětí, ale ono nic. Takže za pochvalu stojí opravdu jen Jean-Claude Van Damme a jeho souboje, a zbytek je trochu o ničem... ()
Podle mě nejlepší Van Dammův film. Příběh je celkem poutavý, velice ochotně a rád jsem se nechával dojímat nad způsobem jak finančně pomáhal Van Damme švagrové a její dceři Nicole - jak jinak než bitkami, že? Prostě obě stránky filmu - ať už akční plná nejrůznějších bojových stylů a prostředí nebo ta druhá citová - složitý vztah k rodinným pozůstalým po bratrovi a jeho oddaná vůle jim vypomáhat i přes počáteční odmítání, to celé dělá krásný film plný povedených bitek a ještě je zde krásná hudba Johna Scotta (obzvlášť motiv Nicole je překrásný). ()
Galerie (47)
Zajímavosti (10)
- Dva vojáci, kteří pronásledují hlavního hrdinu, aby jej odvedli zpět k armádě, odkazují na Van Dammovu prvotinu Krvavý sport (1988), kde byli taktéž dva vojáci, kteří měli přivést Van Dammovu postavu zpět k jednotce. (Lorge)
- S choreografií bojových scén pomáhali Van Dammovi jeho přátele Michel Qissi, který ve filmu zvárnil legionáře Mustafu, a Frank Dux, jenž dělal zároveň všem bojovníkům kondičního trenéra. (korbitch22)
- Malou roli dívky bez domova, které podává Lyon (Jean-Claude Van Damme) její míč, si zahrála dcera režiséra Sheldona Letticha Micheline. (korbitch22)
Reklama