Obsahy(1)
Dvě soulské středoškolačky získávají peníze na cestu do Evropy zvláštním způsobem: Jae-young se prostituuje a Yeo-jin jí pomáhá hledat zákazníky. Dívky na tom nevidí nic divného. Jednoho dne se však Jae-young smrtelně zraní. Kamarádka ji sama donese do nemocnice a posléze se rozhodne nabízet své tělo jejím klientům, avšak s překvapivým záměrem, jehož cílem je vykoupení. K dalšímu zlomu v komorním, do sebe uzavřeném příběhu dojde, když dívčin otec, povoláním detektiv, náhodou zjistí, co dělá jeho dcera po škole. Vyprávění je rozděleno do tří částí a má nesporné náboženské konotace. Ponechává však divákovi značný prostor k domýšlení. Kim Ki-duk jako by ustoupil od razance své předcházející kontroverzní tvorby, jež mnohdy šokovala nečekanými naturalistickými zvraty. I v Samaritánce se objevuje násilí, sex a smrt, avšak v poněkud jiné poloze než dříve. Opět jsme však konfrontováni s podivným odcizeným světem, v němž zaujme zvláštní nálada, podporovaná lyrickou hudbou a atmosférou korejského podzimu. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
po filmoch jar, leto.. a 3-iron, ktore som hodnotil na plny pocet prichadza tentoraz hodnotenie o cosi slabsie, ale filmu to na kvalite nic neubera. aj ked sa neda povedat, ze ide o velkolepe dielo, je to film, ktory mi nieco dal. kim ki duk vsadil na totalnu citlivost a s danou latkou sa prijemne pohral, film nielen, že hra na ludske city, ale dokaze aj zaujat..tato problematika klope na dvere uz stovky rokov, preto som rad, ze sa reziser takto nebojacne pokusil dany problem ukazat aj nam. 80% ()
Veľmi zvláštne poetické dielko, svojou formou, ale i obsahom určené predovšetkým pre lokálneho diváka. Stredoeurópan podľa môjho názoru nemá šancu do detailov pochopiť mentalitu, význam a psychologickú stránku tohto snímku. Niektoré momenty tu, čo sa chovania postáv týka, vyznievajú dosť bizarne. Narozdiel od obsahu k filmu mi ale neprišiel ako nábožensky založený, to že sa tam spomínal Vatikán a Matka Tereza predsa nič neznamená. Vykúpenie nemusí nutne súvisieť len s náboženstvom. V tomto prípade by som to skôr pripísal svedomiu, slobode a hlavne veľkému morálnemu posolstvu. 65/100 ()
,,VŠICHNI MUSÍME ŽÍT V SOULADU. POROZUMĚNÍM A TÍM, ŽE SI NEBUDEME UBLIŽOVAT. NEVEZMU SI OD TEBE PENÍZE. A TAKY TI VRÁTÍM PENÍZE Z DŘÍVĚJŠKA.“...... /// Příběhová zvrácenost. Jedna dívka prachy vyšukala a druhá je prošukala…. Do toho ,,kazišuk“ táta – chápu, ale nechápu …. je prostě jeblej. Stejně jako dcera. Bizarní tragédie, ve který nevidím poetiku a už vůbec nějaký poselství. Chápu, že Ki-duk Kim je jinej. Ale na rozdíl od Piety, jsem mu moc nerozuměl. Pochopil, ale nerozuměl. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mým snem je bejt prostitutkou. 2.) Dcera začala šlapat a hledám způsob, jak se s tím NEvyrovnat. 3.) Thx za titule ,,exitus“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Scénář: Ki-duk Kim .. IV. Můj čtvrtý Ki-duk Kim a první čtyřhvězdičkové hodnocení. Konečně, film je uvěřitelný, postavy spolu mluví, nejednají nereálně či jinak nelogicky. Příběh vypráví o dvou školních kamarádkách, které si vydělávají na vysněný let do Evropy prostitucí. Yeo-jin se stará o tu administrativní část věci, Jae-young o samotné styky s muži. Vše funguje víceméně bez problému, až do dne, kdy po nehodě jedna z dívek zemře. Následně na to se Yeo-jin rozhodne všechny vydělané peníze vrátit, jelikož společný sen se rozplynul. Vše jde podle jejího plánu, bohužel na její aktivitu přijde její otec. V tuto chvíli film získává další rozměr a ke konci, zejména prostředím, mírně připomene Sympathy for Mr. Vengeance. Myšlenek lze ve filmu najít několik, stejně tak protikladů jako je štěstí, porozumění, beznaděj, zoufalství či morálních poselství. Po formální stránce snímek nezaostává za předešlou tvorbou. Kamera je špičková, kompozice obrazů propracovaná a hudba líbivá. Jako celek podmanivé a hluboké. Poprvé co mi Ki-duk Kim něco svým filmem dal. ()
Kim Ki-duk prostě netočí podprůměrné filmy. Opět tady máme naprosto netuctový příběh, kde zvraty nejsou tak, jak je divák navyklý je tušit. Dostala mě emocionální stránka, ta scéna, jak zničený otec vezme k uchu mobil a ozve se hlas... ta je pro mě vrcholem. Vynikající herecké výkony umocňuje skvělá pointa. ()
Galerie (22)
Photo © Cineclick Asia
Zajímavosti (1)
- Podobne ako pri ostatných Kim Ki-Dukových filmoch, ani Samaritánka nezaznamenala veľký úspech doma, v Južnej Kórei. Musela najskôr získať niekoľko medzinárodných ocenení, aby sa stala vyhľadávaným festivalovým filmom. (Dr.Cilka)
Reklama