Reklama

Reklama

Pieta

  • Jižní Korea Pieta (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

V životě nelítostného lichváře dochází k zásadnímu zvratu v okamžiku, kdy se objeví žena, která tvrdí, že je jeho matka. Z jejich setkání vzklíčí vztah, který ač se pohybuje mezi niternou empatií a vzájemným krutým zraňováním, směřuje k prapodivné harmonii. Kim Ki-duk se po sérii tuctových festivalových titulů a několikaletém útěku z civilizace vrací na výslunní. Jeho v pořadí osmnáctý film opět nabízí nelítostně upřímný i uhrančivě poetický pohled na podstatu lidských vztahů a současně přináší vyhrocenou metaforu kapitalismu. Film byl oceněn Zlatým lvem na filmovém festivalu v Benátkách. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (98)

Dont 

všechny recenze uživatele

Film v sobě nese hluboké poselství, ale forma, jakou zvolil Kim Ki-duk mi prostě nesedla. Jedna násilná scéna střídá druhou, málokdy někdo řekne víc vět naráz, hlavní hrdina je tak trochu podivín (krom toho, že je sadista), silný námět ani zdrcující finále nemůžou vynahradit rozpaky z předchozích minut. Snaha šokovat byla pro mne až příliš účelová, tyto scény ve mně vyvolaly obyčejné znechucení a v konečném důsledku „přiotrávily“ celý film. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Pražský výběr obsah filmu vyjadril už pred časom jednoznačne: "Prachy jenom prachy nečekají, jen po nich šáhneš, už Tě mají!" Rozhovory i komunikácie sú dnes vydláždené peniazmi a prístup k nim lemovaný krvou. Pretože: krvavý je zrod i zánik jednotlivca, jeho vzťahy i práca: to všetko temer bezozvyšku diktované zase peniazmi. Uzavretý kolobeh. Všeobecné pravdy zasadené do prostredia chudobných obrábačov kovov, zanikajúceho sveta, ustupujúceho kanceláriám poisťovácko - finačných inštitúcií. Robotníci sú prebytoční, namiesto odporu voči úžere sa ustrašene krčia pred nekompromisným vymáhačom dlhov. On sám je len úbohým vykonávačom príkazov pánov v golieroch. Bez rodiny, bez zázemia, bez emócií. Potlačené city sa však u neho dostavia. No podobne ako všetko ostatné v tomto filme, len ako následok peňažného kolobehu z minulosti. Režisér ponúka jednoducho vyrozprávaný príbeh plný prekvapivých obrazov, často násilných a plných ubližovania, no pri téme peniaze, to asi snáď ani nejde inak. Úplne posledný záber pre mňa predstavuje možné riešenie a vykúpenie sa z nešťastného kolobehu finančných záväzkov sľubov, transakcií a prevodov. ()

Reklama

Avalon820 

všechny recenze uživatele

Trochu přeceňovaný, ale i pro víkendové publikum celkem stravitelný (byť lehce náročnější) snímek. Je zjevné, že Kim Ki-duk by se rád vyrovnal svým filmům, které tu byly cca deset let před Pietou, ale nedaří se mu to. Palčivost vycházející ze situace nahradila vizuální kontroverze a ačkoliv je výsledek srovnatelně bodavý a nelítostný, už to zkrátka není ono. Rovněž v tom postrádám jistou poetičnost, která je zvláště asijským dramatům tolik blízká. Na druhou stranu musím přiznat, že nuda to nebyla a celkem to odsýpalo. Doporučení? Pokud s Kim Ki-dukem začínáte, po Pietě klidně sáhněte, možná budete příjemně překvapeni. Pokud ale už něco znáte, patrně vás nepřekvapí vůbec. ()

berusche 

všechny recenze uživatele

Pod čistě exploatačním začátkem se vyjevovalo psychodrama, které drásalo nervy. Nemám s režisérem žádnou zkušenost a proto nevím, zda přitvrdil, ale teď bych se ochotně na některé další s chutí podívala! Snímek o vážnosti a neodbytnosti mateřské lásky, která skutečně v tomto případě skoro hory přenáší, je dojemným dramatem na pozadí skutečností, které rozhodně nejsou daleko od pravdy. Kdybych chtěla být rejpavá, moc bych tu spoilerovala, takže vám jen povím, že v logice to trochu vázne. To bohužel síla snímku nezakryje. Na druhou stranu ale psychické vydírání a nutkání být se svými milovanými za každou cenu to zvedají. Rozhodně nemohu říct, že bych se nudila. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TEĎ UMŘE DUŠE TOHO BLÁZNA“..... /// Vymáhání dluhů je robota jako každá jiná. Sice Kang-Do je spíš na tu finální fázi, ale majitel firmy na bezstarostný půjčky by moh bejt spokojenej. A teď mu do života, kde se vzala, po korejsku se zjevila – MÁMA. A že mu uklohní véču. No vyhodil ji …. Silná rodinná (NE)selanka. Asijsky upřímná a drsná (sou věci, který dokážu vocenit!). Film pro osamělý matky se syny (dělám si prdel…). Je to Ki - duk (nebo jak se jmenuje…), takže jde zákonitě o víc, než jen vo vztah dvou lidí. Je nefér svádět všechno na prachy. Spíš než film o nich, je to film o lidech. PENÍZE JSOU ŽIVOT. I SMRT. (no jo kurva… taky je mám rád…) (Ne) Rodinný drama, který sází na intimní dramatický situace. Pro našince možná nebude všechno polopaticky řečený jako třeba TADY, ale já dávám 4*, páč je to ,,vo něčem“. Má to duši. Byť temnou…. ,,Pieta" je dle mýho solidní příspěvek mezi korejský dramata, ve kterých s náma režisér hraje hru ,,na čuráka“. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mezi výběrčími mám přezdívku řezník. 2.) Zajímá mě ,,trojka“ po korejsku. 3.) Mám rád hru na čuráka. (Ve filmu uchyláku!). 4.) Thx za titule ,,Lepros“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (46)

Zajímavosti (4)

  • Pieta je prvním jihokorejským filmem, který vyhrál Zlatého lva na Filmovém festivalu v Benátkách. (Charlizee)
  • Filmový plagát a názov filmu prezentuje známe dielo od Michelangela - trúchliacu Pannu Máriu s mŕtvym Ježišom v náruči. (MFJD)
  • Natáčení filmu probíhalo od 15. února 2012 do března 2012. (Charlizee)

Související novinky

8. Filmasia: Korejské hody s Kim Ki-dukem

8. Filmasia: Korejské hody s Kim Ki-dukem

28.11.2012

Po loňském ročníku Filmasie, který přinesl rekapitulaci tvorby a osobní účast Bonga Joon-hoa (Vzpomínky na vraždu, Matka, Mutant), se letos Filmasia (30.11. - 2.12. 2012) zaměří na dalšího ze… (více)

Reklama

Reklama