Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paní Marchová má čtyři dcery – Meg, Jo, Beth a Amy. Otec musel odejít do války a už před jeho odchodem postihla rodinu chudoba, ale ženy to bez peněz a bez otce zvládají celkem dobře. Jo je nadaná spisovatelka, Meg má velké srdce a hledá si muže, Beth hraje na piano a Amy je teprve malá holka, která se chce jednoho dne provdat za bohatého muže. Matka se snaží svoje dcery naučit, že je ze všeho nejdůležitější dobrý charakter a že ženy mají stejná práva jako muži, ale to je v 19. století nemyslitelné. Do vedlejšího domu se ke svému dědečkovi nastěhoval mladík jménem Laurie, který se s dívkami spřátelil. Laurie a Jo jsou nerozlučná dvojka. Laurie má svého vlastního učitele a pan Brooke má slabost pro Meg, která jeho city opětuje. Laurie se pro dívky stal jejich starším bratrem. Mezi sestrami občas panují neshody, jednoho dne nemůže Amy odpustit Jo, že šla s Lauriem do divadla a vzala s sebou pouze Meg, takže jí spálila její rukopis. Tato hádka ale skončí, když se Amy proboří tenkým ledem na rybníku a skoro se utopí. Když jednoho dne dorazí do domu telegram, že byl pan March zraněn a že leží v nemocnici, odjíždí paní Marchová do Washingtonu za svým mužem a pan Brooke jí dělá společnost. Meg se musí postarat o domácnost a o sestry. Beth dostala na starost péči o německou rodinu, které pomáhala její matka, jenže Beth u rodiny chytí spálu a skoro zemře. Beth zachrání život až příjezd její matky, ale ani tak už Beth nikdy není tak silná jako před onemocněním. K prvním Vánocům po nemoci dostane Beth od Laurieho a jeho dědečka piano, které jí zvedne náladu. Toho večera se dokonce vrátí domů i otec, kterého přivezl domů pan Brooke, který toho večera požádal Meg o ruku a ona se rozhodla nabídku přijmout. Svatba se konala za čtyři roky a Laurie na ni požádal o ruku Jo, ale ta ho odmítla. Laurie odjíždí se zlomeným srdcem pryč a Jo se rozhodne přestěhovat do New Yorku. Amy mezitím vyrostla v nadějnou umělkyni, a proto ji bohatá teta bere s sebou na cestu do Evropy, kde se Amy bude věnovat i studiu umění. Jo se snaží v New Yorku prorazit jako spisovatelka, ale je to těžké. Jo se při svém pobytu v New Yorku seznámí s Friedrichem, který je profesorem filosofie. Dvojice se do sebe zamiluje a Friedrich se snaží Jo pomoci stát se skvělou spisovatelkou, ale ona jeho kritiku snáší velmi špatně. Toho dne, kdy Friedrich není spokojený s jejím prvním románem, se Jo dozví, že se Beth přitížilo, takže Jo odjíždí domů... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (178)

majo25 

všechny recenze uživatele

Nie som síce nejaký fanúšik predlohy, z ktorej cítiť rukopis ženskej autorky a z toho vyplývajúceho jemného feninizmu a ženskej emancipácie a tiež sveta, kde muži sú buď štatistami, alebo sú nežne romantickí a ochotne vo všetkom pomáhajúci, presne tak, ako si to vtedajšie ženy vysnívane prali. Ale spracovanie je veľmi pekné, rodinná atmosféra i atmosféra amerického malomesta 19. storočia sú príjemné a na rozdiel od filmu z roku 1949 ma žiadna z postáv vyslovene neiritovala. Wivona Rider určite vhodnejšia ako June Allyson. Milo prekvapila aj maličká Kirsten Dunst. Film je láskavý a hoci som sa občas pristihol, že sa nudím, hlavne keď deti vypadli z domovského prostredia, aj knižnej romantiky mohlo byť menej, spolu so záverom a návratom sestier domov som opäť nadobudol pozitívny pocit z úvodu. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Knižní předloha může být zásluhou své epizodické struktury různě přeskupována, aniž by došlo k narušení základního dějového oblouku. V tomto případě jsou jednotlivé události šikovně poskládány tak, aby byl zvýrazněn emancipační motiv románu. Nejde ale o žádnou násilnou aktualizaci (edukativní tón byl oproti předloze naopak oslaben a vyprávění je díky tomu odlehčenější). Film nám prostřednictvím dialogů a charakterizace postav pouze dává zřetelněji najevo, nakolik byly v dané éře ženy znevýhodněné oproti mužům, kterým patřil veškerý majetek i rozhodovací pravomoce a mohli se ve veřejném prostoru pohybovat a realizovat mnohem svobodněji. Sesterství hrdinek a jejich láskyplný vztah k matce tak nevnímáme jenom jako projev jejich dobrosrdečných povah, ale zároveň jako reakci na znevýhodňující společenské normy a de facto existenční nutnost. Kdyby nedržely při sobě a navzájem se nepodporovaly (v nemoci i ve zdraví, v práci i studiu), byly by bez peněz a bez moci a mohly by leda pasivně čekat, až si je najde zámožný nápadník. Za velké plus, přispívající k hřejivé domácí atmosféře, považuji vedle výpravy a živé mizanscény (uvědomujeme si děje probíhající paralelně v různých plánech akce i mimo obraz) skvělý casting a dobrou sehranost mladých hereček, jimž dominuje Winona Ryder, nádherně přírozená, když se směje, když je smutná i když má bojovnou náladu a hájí své právo. Mimo jiné právo svobodně se vyjadřovat, ať jste muž, či žena, jehož oslavou jsou Malé ženy především. 80% Zajímavé komentáře: Madison, matt85 ()

Reklama

jasiska 

všechny recenze uživatele

Ešte sa pamätám, ako som pred rokmi plakala nad krásnym a nežným románom Malé ženy a potom aj nad pokračovaním Dobré manželky. Film v podstate zachoval dejovú líniu knižnej predlohy, čím si získal moje neskonalé sympatie. Tiež sa mi páčilo, že zachoval myšlienky o emancipácii žien, ktoré boli do knižky tak umne a nenásilne zapasované. Winona je proste zlatá a z Christiana Bala ako Laurieho som bola hotová:-) Keď si však spomeniem, ako som rumádzgala pri románe a porovnám to s minimálnou potrebou roniť slzy pri filme, 5 hviezdičiek proste dať nemôžem. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Jednou všechny vyrosteme. Je dobré vědět, co chceme." ----- Veskrze empatické vyprávění, spletené ze všech podob lásky, lehkého nádechu melancholie a kouzla starosvětských obyčejů. Přináší prostý příběh z těch dávno minulých časů, kdy emancipace byla ještě v plenkách - a jako jednu z nejdůležitějších trvalých hodnot vyzdvihuje vztah k vlastní rodině a k domovu, což je jednoznačně pozitivní zjištění. Nikterak nezakrývá svou příslušnost k románům červené knihovny - ať už psaným či zfilmovaným ... naopak, zdá se, že se jim staví po bok s náležitou hrdostí. Myslím, že je to jeho svaté právo, neboť k námětu přistupuje citlivě a jen s nezbytně nutnou dávkou uslzeného patosu a hořkosladkého romantismu, takže na 4* v pohodě dosáhne. P.S.: ----- "Mysterium ženského světa zahaluje závoj, který není radno odkrývat." ----- Tudíž naprosto nevhodné pro kritické realisty a otrlé cyniky. ()

Loki_Six 

všechny recenze uživatele

"I only care what you think of yourself. If you feel your value lies in being decorative, I fear one day you may think that's all you are. Time erodes beauty, but not the wonderful workings of your mind. Your humour, your kindness... and your moral courage. These are the things I cherish in you. I wish it was a just world. I know you'll make it a better place." ()

Galerie (48)

Zajímavosti (12)

  • Louisa May Alcott psala Malé ženy (Little Women, 1868) na pokračování, následovaly Dobré manželky (Good Wives, 1869), Malí muži (Little Men, 1871) a Veľkí muži (Jo's Boys, 1886). Poslední díl u nás vyšel pouze ve slovenském překladu. (NinadeL)
  • Opera, na kterou vzal prof. Bhaer (Gabriel Byrne) Jo (Winona Ryder), se jmenuje "The Pearl Fishers" od Georges Bizeta. (zuza99)
  • Během natáčení došlo k nehodě, během které začaly hořet vlasy Claire Danes, když nesla svíčku do schodů. (Morien)

Související novinky

Tvůrci Lady Bird se vrací

Tvůrci Lady Bird se vrací

01.07.2018

Tvůrčí trojice zpoza loňského úspěšného snímku Lady Bird, režisérka Greta Gerwig a hvězdy Saoirse Ronan (Brooklyn) a Timothée Chalamet (Dej mi své jméno), se znovu sejdou v nové adaptaci knihy Malé… (více)

Reklama

Reklama