Reklama

Reklama

Přejezd Cassandra

  • Československo Přejezd Kassandra (více)

Obsahy(1)

Skvěle obsazený katastrofický thriller plný napětí o tom, jak teroristé při přestřelce ve výzkumném ústavu rozbijí baňky s plicním morem a ukryjí se pak v mezinárodním expresu. Ten je izolován a má být odvezen do karanténního tábora... Mezinárodní zdravotnickou organizaci v Ženevě přepadnou teroristé. Postřelený strážný stačí zalarmovat ostrahu, jeden z teroristů však unikne. U druhého doktorka Stradnerová diagnostikuje vysoce nakažlivý plicní mor, kterým se nakazil v přepadené laboratoři. Pacient zanedlouho zemře. Terorista, kterému se podařilo uprchnout, se schová v transkontinentálním expresu směřujícím do Stockholmu – i on je s největší pravděpodobností nakažený. Případ vyšetřuje plukovník Mackenzie. Při kontrole seznamu pasažérů expresu zjistí, že ve vlaku se nachází též známý neurolog Jonathan Chamberlain. Plukovník se s ním zkontaktuje a pověří ho, aby zjistil, zda se terorista opravdu nachází v tomto vlaku. Jonathan se svou exmanželkou Jenny objeví teroristu ukrytého v zavazadlovém prostoru. Zdá se, že nákaza u něj už značně pokročila a protože se předtím pohyboval mezi cestujícími, u mnohých z nich se také začínají projevovat příznaky plicního moru. Situace je kritická. Mackenzie dostane příkaz odklonit vlak přes přejezd Cassandra do Polska, kde má skončit v karanténě. To by ale pro většinu postižených znamenalo smrt… (TV Prima)

(více)

Recenze (176)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Největším problémem tohohle filmu je jeho délka. Ony ty dvě hodiny jsou fakt zbytečně moc a už jenom ten samotný úvod trvá moc dlouho. S tím souvisí i to, že je tady hromada vaty, která by tu vůbec nemusela být. Dále tu je celkem velký počet nelogičností (za jeden se objeví nebezpečný virus, co člověka zabije do pár hodin a ještě ten den se na něj najde lék? ale no tak...) a posledních zhruba 40 minut je dost nerealistických (celá ta přestřelka ve vlaku atd.). I tak to ale mělo nějakou atmosféru a napětí, taky sympatické postavy (ale moje oblíbená zase umřela) a když tam zrovna není vatová scéna, tak se na to dobře dívá. Celkem se mi ten film i líbil, ale víc jak silné 3* mu prostě dát nemůžu. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Jste jen poslušný článek řetězu rozkazů...“ Ten bezskrupulózní plukovník v podání Burta Lancastera mi ale dovedl pít krev! Přes jednoznačně komerční styl snímku musím zde vychválit nejen samotný vynalézavý námět o rozšíření infekce i panice uvnitř vlaku, ale rovněž překvapivé rozpracování děje do zajímavě nadčasových rozměrů. Skrze postavu plukovníka, jeho personálu a roboticky poslušného týmu doktorů zde tvůrci dokonale vykreslili problém lidského konformismu ohledně až absurdně poctivého plnění rozkazů nadřízených, které mělo na svědomí tisícky lidských obětí mj. i za Hitlera. Napětí v rozjetém vlaku bez možnosti zastávky stoupá, i navzdory rozvláčnému rozjezdu jsme postupně svěkdy strhujícího thrilleru. Zatímco uvnitř vlaku se řítíme do zkázy „morové“, zvenčí se stále více blíží ještě větší zkáza v podobě nebezpečného území... polského mostu Cassandra. Škoda, že celkově silný dojem z velmi dobře rozehrané studie pestrých charakterů různých postav v hraniční situaci místy zabíjí dobové pojetí akčních scén. Cosmatos evidentně nepatřil v 70. letech k těm režisérům, kteří by uměli natočit realistickou akci, proto si mohl odpustit (na rok vzniku již opravdu směšné) pokusy plné zadních projekcí a místo zabírání osudové akce horolezce se raději v těchto chvílích ještě více zaměřit na psychologii uvnitř vlaku. 75% ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Klasicky priklad filmu, ktory ma sice hviezdne obsadenie ako skvelu Sofiu oren a dobreho Burta Lancastera, ale behom casu priserne rychlo zostarol a dnes uz posobi nepatricne ale hlavne zostarnuto. Atmosfera ma ale nieco do seba a obcas sa aj napinavejsi okamih najde. No ale stale len priemer, George P. Cosmatos sa teda niajko nepredviedol : 60 % ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Špičkový napínavý sedmdesátkový thriller s hvězdným obsazením. Bohužel parodii na thriller z něj dělá nelogický scénář plný chyb - střídání elektrické a neelektrické trakce u elektrické lokomotivy s pantografem, izolovaný vlak se zamčenými a zatlučenými okny pro izolaci nákazy, která se ovšem může roznášet po půlce Evropy přes na koleje kanalizované záchodky, odebrané zapalovače a sirky, ale elektrické rozvody s nízkou třídou krytí, kam by kyslík ve vyšší koncentraci kvůli požáru jistě pustit nemohli, scénář řeší kvůli zatlučeným oknům dodávku kyslíku, ale už nikdo neřeší hromaděný vydechovaný oxid uhličitý, vojáci chránící izolaci vlaku ji za chvíli rozstřílejí jakož i mnoho dalšího, ale vlak s vysokou koncentrací kyslíku to nezapálí, Poláci mají zapnutou elektrickou trakci nad 30 let odstavenou tratí, také helikoptéra spouští koš tam, kde by měl zavadit o elektrické vedení a stožáry, které ovšem najednou chybí, o chybě v mapě železničních tratí poblíž Jablunkovského průsmyku a velmi snadném přejezdu morového vlaku přes železnou oponu s polským souhlasem na odstavený most na nepoužívané trati ani nemluvě... ()

Vampireman 

všechny recenze uživatele

Brilantně natočeno (kamera!), atmosféra na jedničku, hudba od Jerryho Goldsmithe je úžasná (ty čtyři tóny za sebou, které jsem mu omylem ukradl nikdy nezapomenu), co jméno, to perla. O to víc je smutný kolik nesmyslností (místy až na facepalm) se tu dá najít a to nemluvím o těch efektech - natáčet v ''76 něco před plátnem je ostuda. ()

Galerie (93)

Zajímavosti (9)

  • Filmaři si evidentně nehlídali řazení vagónů rychlíku, protože červený restaurační vůz je v různých záběrech řazen obráceně (pozná se to podle toho, že tento vagón má na střeše sběrač elektrického proudu a ten je na vagóně jednou vpředu a pak zase vzadu). Ještě pět kilometrů před mostem nejsou na trati vidět žádné sloupy elektrického vedení s trolejí, ale kilometr před ním ano, ačkoliv nikde není žádná odbočka. Jízda vlaku se natáčela na různých místech a produkce si neohlídala, zda je trať elektrifikovaná či nikoli. Při vrtulníkové akci kolem trati opět chybí sloupy elektrického vedení a trolej. To by samo o sobě nebyla taková vada, kdyby vlak netáhla elektrická lokomotiva. Z minimálně tří záběrů těsně před katastrofou je vidět, že první třída (od lokomotivy po restaurační vůz) čítá šest vagónů. Ovšem do propasti se těch vagónů zřítí hned devět. (Robbi)
  • Rychlík ze Ženevy táhne elektrická lokomotiva Re 420 (Re 4/4), vyráběná v letech 1965–1985. (Robbi)
  • Filmový Cassandřin most je ve skutečnosti 565 metrů dlouhý a 80 metrů vysoký obloukový Garabit Viaduct, stojící v jižní Francii v provincii Cantal. Most stojí už 130 let a na rozdíl filmu se stále těší provozoschopnému stavu. (Lateef)

Související novinky

Zemřel O. J. Simpson

Zemřel O. J. Simpson

11.04.2024

Ve věku šestasedmdesáti let zemřel ve středu 10. dubna v nevadském Las Vegas bývalý profesionální hráč amerického fotbalu, úspěšný herec a později jedna z nejkontroverznějších osob americké kultury a… (více)

Reklama

Reklama