Reklama

Reklama

Uchovat si tvář

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Když 48letá vdova Hwei-Lan Gao (Joan Chen) oznamuje svému otci, který nemá ani špetku pochopení, že je těhotná, vyhání jí v návalu zlosti z domu a zakazuje jí vrátit se, dokud se nevdá nebo neprokáže neposkvrněné početí. Protože Hwei-Lan nemá kam jít, nastěhuje se ke své dospělé dceři Wil (Michelle Krusiec), doktorce z Manhattanu, která vůbec netouží mít spolubydlící. Zvláště poté, co se seznámila se svou přitažlivou mladou milenkou Viv (Lynn Chen). A tak Wil udělá to, co by udělala každá starostlivá dcera s těhotnou svobodnou matkou na krku. Dohazuje jí každého obstojného starého mládence ve městě. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (30)

numi 

všechny recenze uživatele

Každá nová generace válčí s generací přechozí. Nechápe, nebo chápat nechce, její zažité a dávno zastaralé předsudky a zvyky, a pokud vezmete v potaz fakt, že navíc žijete ve velké a svobodné Americe, tak je míra pochopení nejen nulová, ale dokonce někde hluboko pod bodem mrazu. Přesto vás tam někde vzadu, ve vašem svědomí, hryže malinkatý brouček, který vás nutí k pochopení a každé rozhodnutí vzpoury je více než jen těžké. A tohle všechno zasaďte do atraktivního americko-čínského prostředí, které je alespoň pro mě, laika, dostatečně věrně zachyceno, a máte solidní téma na zábavnou oddychovku. V hlavní roli září Michelle Krusiec, která je dokonale zvrhle "free" a Joan Chen v roli její matky jí skvěle sekuduje. Samotné jednotlivé vztahy otce s dcerou, matky s dcerou a dvou žen, milenek, jsou věrně podány a mají na oko přirozený průběh. Nejsou zbytečně idealizovány a nadsazovány a vše je tak snadno uvěřitelné. Bohužel je film emočně až příliš chudý a plytký a v žánru romantické komedie, ve kterém tvoří emoce více než polovinu celkového diváckého zážitku, je fakt, že mě tento snímek nechal naprosto chladným, bohužel rozhodující. [únor 2006] ()

terunka003 

všechny recenze uživatele

Pohodové, nenásilné, usměvavé, čínské. Pohodový výlet mezi čínskou komunitu v Americe, jejich generečními odstupy, pravidly a zvyky, které stále dodržují. Vztah matky a dcery je jako vystřižený z Gilmorek, čínské drbny, a trocha té lesbické lásky. Do toho opět tuny snězených čínských jídel. Film končí jak jinak než pozitivně. Herecké výkony vůbec nebyly špatné, Joan Chen je k nepoznání od své role majitelky pily. ..hmm, asi si zajdu na nějakou čínu..hodně používám slova odvozená od "Čína".. ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Největším potěšením je film, o kterém nic nevíte, nic od něj nečekáte a on se před vámi z nenápadného poupěte rozvine do úžasného omamného květu. Tak jako neskutečně pohodový Saving Face, vybudovaný na amerických základech a využívající klasických „hollywoodských“ postupů, do nichž však vnáší tradiční prvky asijské kinematografie. Výsledek je překvapivě soudržný, poutavý a přes jistou hollywoodskou doslovnost současně asijsky jemný a civilní, střídmý v kulisách, promyšlený v detailech a nesmírně emotivní. Dojemný, přitom nesentimentální, oslovující nejen srdce množstvím emocí, ale i rozum celou řadou nahozených otázek na téma morálky, tradic, života, lásky a rodiny. Navíc se to vše daří poměrně dobře držet na uzdě v rovině uvěřitelně přirozenosti, která se zdánlivě bez námahy vyhýbá typické idealizované poloze sladké hollywoodské romantiky. A když si vezmu, že jde režisérský debut, nezbývá než smeknout. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Spíš dojemné než úsměvné příhody několika Číňanek žijících v New Yorku. Ústřední dějová linie sleduje dva vztahy – mezi konzervativní matkou ctící tradiční konfuciánské zásady a její amerikanizovanou dcerou a mezi dcerou samotnou a její milenkou. Ano, je lesbička, jenže také matka skrývá jedno, pro ostatní nemilé, tajemství, totiž své nemanželské těhotenství. U citlivě, ne však sentimentálně, napsaného scénáře, se možná párkrát usmějete, ale jádro příběhu tvoří právě ony vztahy – rodičů k dětem, dětí k jiným dětem, celé společnosti k rodičům, dětem a jiným dětem. Pokud se snad zajímáte o život čínských lesbiček v Americe, můžete své studium začít tímto vesměs příjemným, nenásilným filmem. 60% ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Príjemný film bez vypätej scény alebo niečoho, čo by to posunulo to tragicko- dramatickej roviny. Hoci sú tu situácie a chvíle, kedy postavám nie je všetko jedno, jedná sa skôr o príjemnú, úsmevnú a hlavne nenásilnú komédiu s lesbickou tématikou. Herci v pohode, rovnako aj mini situácie - pozeranie telenovely, prvá pornokazeta alebo finále alá Amerika. V konečnom dôsledku má film ale výrazne americký naratív. Ale nevadilo mi to. Nejedná sa o žiadne veľdielo a Alice Wu si potrebovala v tomto prípade natočiť film v ktorom by sa mohla vyspovedať? ale má to v sebe veľa pozitívnych aspektov a vďaka tomu sa to stáva pozerateľným a v určitých chvíľach aj ľudským. Sú filmy, ktoré chcú byť podobne ladené a dopadnú podstatne horšie. A obidve hlavné dejové línia ( matka/dcéra ) sa skvelo dopĺňajú a každá má v sebe množstvo úsmevných miest. Na zabitie večera viac ako dostačujúce. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (4)

  • Žena, která jí jablko v autobusu, je režisérka filmu Alice Wu. (misakurt)
  • Fotka Vivian, na které je jako malá v kanceláři dr. Shinga, je ve skutečnosti fotografie dcery Joan Chen (představitelka matky). (misakurt)
  • Jedním z producentů filmu je i Will Smith. (dopita)

Reklama

Reklama