Reklama

Reklama

Krev a kosti

  • Japonsko Či to hone (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

V roce 1923 se korejský teenager přestěhuje z Jižní Koreje do Japonska. Během několika let se z něj stane krutý a zlý člověk, který díky továrně na dušené rybí koláče kamaboko získá vytoužené štěstí.
V roce 1923 opustí Kim Shun-pei jihokorejský ostrov Cheju a odcestuje do Osaky v Japonsku. Sní o tom, jak ho v nové zemi potká štěstí. Navzdory svým tužbám ho však v Japonsku čeká jen krutá diskriminace a těžká práce. Díky své obrovské duševní síle, mazanosti a bezohlednosti si Shun-pei i přes všechny těžkosti splní celoživotní sen v podobě továrny na dušené rybí koláče kamaboko. Jeho posedlost penězi však nezná mezí, a tak se z něho postupně stává nelítostný lichvář. Film Blood and Bones je neohroženým portrétem jedince závislém na velikosti svého ega a posedlosti, která v důsledku ovlivňuje všechny jeho nejbližší – manželku, milenku, děti i ostatní příbuzné. (HBO Europe)

(více)

Recenze (24)

tombac 

všechny recenze uživatele

Beat Takeshi v Chi to hone opravdu strhává veškerou pozornost na sebe, jeho herecký výkon lze bez nadsázky označit za fantastický. Díky neskonalému charismatu a dokonale přesvědčivému vtělení do role necitlivého násilníka a hrubiána, jenž pravidelně znásilňuje vlastní ženu a surovým jednáním s jemu odporujícími lidmi zastrašuje své okolí, odsuzuje ostatní herce téměř ke statování. Když jedna z postav o něm mluví jako o "zrůdě", trefnější výraz snad ani použít nemůže. Za fakt, že se mi v hlavě nakonec rozleželo původně zamýšlené maximální hodnocení tohoto jímavého dramatu, nese odpovědnost jeho chladné, neemotivní vyznění. 9/10 ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

S trochou nadsázky možno Blood and Bones označiť za japonskú verziu Once Upon a Time in America. Nie v rovine formálneho spracovania (Blood and Bones maju oveľa jednoduchšiu štruktúru syžetu, kompozícia obrazu a hudby ani zdaľeka nedosahuje extázových výšin Leoneho masterpiece), ale v rovine výpovedi deja ako aj orámovania príbehu posledným záberom. Blood and Bones je tiež rozprávaním o sne utečenca v novom svete, o naplnení života podľa svojích predstáv. Leoneho Amerika má viacero ústredných hereckých partov, Blood and Bones je komornejší - stojí na jedinom hercovi (čo je vo výsledku možno aj jedinou malinkou slabinou) - Takeshi Kitanovi. Jeho výkon v zápornej úlohe je ale bezchybný a neváham tvrdiť že v doterajšej jeho kariére ide o jednu zo životných rolí. ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

65% - Film s přesvědčivým dějem, pěknou hudbou, krvežíznivou atmosférou a geniálním hlavním ''hrdinou''. Mám s ním ale zásadní problém: Ničím mě neoslovil. Korejská otázka v Japonsku mi jím vlastně příliš přiblížena nebyla, a příběhově i stylizací jsem měl spíše pocit, že si film vybral originální téma, na které navěsil všechno to líbivé i mrazivé, s čím si spojuji současný japonský film, bohužel včetně některých předvídatelných klišé. Mé hodnocení je možná příliš přísné... jsem přece skalní fanda Takeshiho Kitana... Ale tento film stojí hlavně na jeho výkonu, a to je paradoxně jeho největší mínus. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Preháňal by som, ak by som tvrdil, že je Chi to hone "komornou rodinnou freskou násilia, utrpenia a bolesti z japonskej ulice, ktorá Japonsku nikdy nepatrila". A predsa by som nebol tak vzdialený realite. Takeši Kitano v roli muža, ktorý drtil svoje okolie a prizeral sa, ako všetci klesajú do blata a v kŕčoch pomaly umierajú, zatiaľ čo on stále nie a nie sa odobrať na one svet. Slizká, odpudivá egoistická hlava klanu, šíriaceho svoje jedovaté výhonky a tráviaceho diskriminovanú kórejskú komunitu v uzavretom svete jednej ulice je presne tým typom antihrdinu, ktorý vo vás vyvolá najhlbšie znechutenie. A práve sústredenie sa na komorný osud Kima je tým, čo drží film nad hranicou priemernosti; ako vraví v úvode Kimov syn-rozprávač, jeho otec ho po celý čas zatieňoval. A v tieni Kitanovho fenomenálneho výkonu zostáva celý zvyšok filmu a jeho nedostatky - napríklad fakt, že dobový spoločenský kontext je použitý len ako ploché pozadie pre intímny príbeh v popredí. Plus pomalé tempo, dlhšia stopáž i časté prejavy násilia nemusia vyhovovať každému. Tvorcov však musím pochváliť aj za masky a zaujímavú vonkajšiu premenu ulice v priebehu dekád. Inak 4* s odretými ušami. 75% ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavý náhled do života korejských emigrantů v Japonsku, o čemž našinec nemá ani ponětí. Vadí a s přibývajícími minutami čím dál více, jak pořád všichni neúměrně a mnohdy nelogicky ječí, rozbíjejí věci a sebe navzájem, zkrátka afekt - co nejsilnější a za každou cenu, až to ke konci otravuje. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Milujete Takeshiho?Co by starnouciho korejce v japonsku ho budete nenavidet jako Darth Vadera .Film ma hodne slabin a dost me stval,ale je to zazitek.Je to japonsky film a presto lici prostredi korejske mensiny beze snahy o zakryti katastrofalni zivotni urovne a podminek jakomu byli korejci v minulosti ze strany Japoncu vystavovani.Zaroven vsak toto prostredi rozhodne neidealizuje a nepribarvuje.V ramci Kitanovi herecke filmografie vice klasicky snimek. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Film o neuveriteľne bezcitnom zmrdovi a o rodine, kde alkohol a beznádej zatemnili chlapom mozog. Výborné, ale len na jedno pozretie. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Název vše vystihl skvěle, neb Kim v podání Takešiho Kitana je bezmezně tvrdý až do morku kostí a prolití krve. Neúprosné dění asi mělo zachytávat proměnu lidské osobnosti pod vlivem okolitých podmínek a neochvějné touhy dosáhnout svého cíle, ale na mě často spíše působilo jako „výpravná sága“ místních bitev, rvaček, útoků, psychických výbuchů a znásilnění zkraje rozpoutaných příchozím cizincem. Prakticky veškeré ostatní postavy zůstávají nevýrazné kdesi v pozadí. Snad až na nepovedenou scénu skoku z mostu do řeky (s nepřesvědčivě využitou zadní projekcí) se film vyznačuje zručnou filmařskou stránkou, skvělou dobovou atmosférou a ani s dlouhou stopáží jsem kupodivu neměl problém. Jistý problém mám s obsahem, v rámci něhož vše negativní kolem hlavní postavy a historie násilí v daném japonském městě Jóiči Sai nevyvážil čímkoliv pozitivním nebo uzemňujícím přesahem. Inu, rval se týpek a násilně útočil na všechny a vše kolem celý život, má touhu rvát se a útočit pořád i coby vousatý senilní dědek s kulhající nohou a těžkou barlou... a já si jen můžu vydechnout, že jsem s ním nepřišel do střetu a mohl mi tudíž zůstat lhostejný. [70%] ()

anais 

všechny recenze uživatele

Děj zabírá několik desetiletí, v nichž sledujeme japonskou ulici plnou Korejců. Vztahy mezi oběma národy jsou vypjaté. V této situaci se prosadí jen ti nejsilnější. Právě takový je „hrdina“ v podání Takeshi Kitana. Ten terorizuje celou ulici včetně své rodiny. Postupně si tak všechny znepřátelí. I přes vcelku omezené prostory dané kulisami, působí tahle rozmáchlá freska poměrně velkolepě, současně i neuvěřitelně komorně! Kitano je skvělý, člověk by nejradši skočil na plátno a začal se mu mstít za všechny, kterým ublížil. Ke konci už je film trochu zbytečně natahován. Jinak se jedná o velmi sympatický počin. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Souhlas, že jde o Kitanovu životní roli, čímž na druhé straně dost vyniká skutečnost, že Kitano je dobrý "typ", ale víceméně průměrný herec (a samozřejmě velmi zajímavý režisér). Kdo si zde však bezpochyby sáhl na svůj tvůrčí vrchol, je Yoichi Sai a řekl bych, že svůj výkon ani jeden z pánů již nepřekoná. Celý ten formát výrazně evokuje pozdního Goshu, je však syrovější, přímočařejší a hybnější, bohužel však také přece jen méně sofistikovaný... ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Kdyby to otec neudělal, jak by pak vypadal můj život?........ To je pravdivá věta, která vystihuje celý tento dramatický příběh. ()

Pishin 

všechny recenze uživatele

Jak jiz tady bylo receno Takeshi Kitano v zivotni roli hrubiana a nasilnika ktery svym hranim zastinil vsechny ostatni na place. Pripocteme zajimavy dej z 50. let dvacateho stoleti odehravajici se v Japonsku + skvelou hudbou. Jedinym zaporem byl konec ktery az zbytecne natahovan. Chi to hone 90% ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

(můj oblíbený)Kitano v roli šarmantního sympaťáka, který to umí s ženskýma a každý koho v životě potkal ho měl mooc rád :D :D -aneb-Film na který jsem se moc těšil a který mě zklamal jak to jen šlo.....Absolutně jsem nechápal chování postav....když opomenu fakt, že to je celé o jednom týpkovi, který ničí život lidem okolo a nikdo ho není schopný poslat do prdele-tak i potom tu zůstává totální absence prokreslování charakterů..Motivace chování-snad všech postav v určitých situacích-naprosto chybí a některé dějové linky se tak stávají sterilním blábolem bez jakéhokoliv dopadu..S žádnou postavou se nesžijete(na to tu není prostor a chuť)...Pořád jsem si jen říkal : Proč?Cože?a občas jsem to kousek vrátil jestli mi neunikla nějáká zásadní informace........Navíc nejde o žádnou gangsterku jak by se mohlo z obsahu zdát.. Rozhodně jsem neměl pocit, že jde o příběh člověka, který má až "kmotrovskou" moc nad nějákou komunitou-spíš jsem koukal na uřvaného týpka, který na počkání mlátil lidi obuškem a tak se mu radši obloukem vyhnou..........Tohle se mě prostě nedotklo a třetí hvězda je tam jen za Kitana který ale rozhodně nepředvádí(!) životní výkon(jak se tu ukvapeně hlásá)-kdo má Kitana nakoukaného, ten ho zná v lepší formě. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Sonda do života Korejců v Japonsku aneb Studie odcizení. 1) Koleje, po kterých nikdy žádný vlak nepřijede, symbolizují východiska filmových hrdinů. 2) Japonští tvůrci s pro mě nepříliš pochopitelnou mentalitou se snaží přiblížit jinou nepochopitelnost - Korejce. 3) Proč už neumřeš, když můžeš? ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Rezisera Takeshi Kitana uznavam, ale tento film patri len k takemu lahsiemu nadpriemeru z jeho tvorby. Dokonca tuna nereziroval, bol iba pred kamerou, za kameru sa postavil Joici sai. Film je o tom, ako Korejca neprijali Japonci. Rezia na urovni, ostatne je len take .... priemerne /strih, kamera, scenar, herecke vykony/. 70 % ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Další položka v mé snaze náležitě dostudovat asijskou kinematografii. A zase něco úplně jiného. Takeshi Kitano v téhle epické fresce o korejských přistěhovalcích v pekle ósackého ghetta hraje klasicky nechutného rodinného despotu, který si to rozdává s kým chce a kdy chce, pro ránu nejde daleko a své firmičce vládne železnou rukou. Suverenita, s jakou režisér Yoichi Sai prokládá stoicky pozvolné obrazy „normálního života“ výlevy hrdinova (?) bezohledného násilí, s postupujícím časem bere dech. Fascinující (i když dost pozvolná) studie jedné lidské bytosti, která si po celý svůj život přizpůsobuje pravidla i morálku svého okolí, aby nakonec zjistila, že musí umřít sama. A jde vůbec ještě o lidskou bytost? Kitano prochází prostorem filmu jako robot, všechny a všechno ve svém okolí nemilosrdně ovládá nebo rovnou likviduje Další úžasný tanec s ďáblem. Coppolův Kmotr se šikmýma očima a chladnokrevností, kterou aby Don Corleone záviděl! ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Přirovnávání ke Kmotrovi či Tenkrát v Americe IMHO vůbec nesedí, tady vůbec nejde o nějakou gangsterku, jenom drsnější rodinnou "ságu". V průběhu několika desetiletí zkratkovitě sleduje osudy jedné vykořeněné rodiny (ale z toho, že jde o utiskované Korejce v Japonsku, nic zásadního nevyplyne; kdybych si to tady nepřečetl předem, vůbec by mi nedošlo, že by měli mít problém). Pozvolné vyprávění se soustředí především na despotického otce, kterého Takeshi Kitano mistrovsky vykresluje jako totální asociální hovado, hrubé, vulgární, násilnické, jehož se všichni kolem dost iracionálně bojí, přestože jde pouze o místního lichváře, nulu se spoustou peněz. Postava ne nezajímavá, ale na 2,5 hodinový film přece jen bezvýznamná. ()

Cracker 

všechny recenze uživatele

Takeshi Kitano hrá vo filme ktorý nerežíruje Takeshi Kitano. Takže je jasné že to bude úplne iný šálok kávy na aký sme zvyknutí. Ale jedno sa však predsa nezmenilo, Beat je vo filme veľmi silným článkom a vlastne sa dá povedať že bez neho by mal film asi o 30% menej... Ešte sa dá pochváliť výborná práca maskérov a konflikt Kórejci-Japonci, ten mi už však celkom začína liezť za nechty. ()

Reklama

Reklama