Režie:
Gen SekigučiScénář:
Taku TadaKamera:
Makoto SigmaHrají:
Hiroši Abe, Ittoku Kišibe, Kjóko Koizumi, Tadanobu Asano, Sonny Čiba, Reiko Hašimoto, Šihori Kandžija, Vinnie Jones, Rinko Kikuči, Rjó Kase, Jošijoši Arakawa (více)Obsahy(1)
1. Mladý muž snažící se zabít svou manželku. Ta bohužel po každém „úspěšném pokusu“ opět vylézá z hrobu upgradovaná o jinou bojovou schopnost a ubohému chudákovi namlátí.
2. Přehnaně sebevědomá kreativní ředitelka reklamní agentury, vymýšlející jednu nesmyslnou reklamu za druhou, s chorobnou závislostí na svém diktafonu.
3. Harmonická rodinka. Tatínek sehnal lístky na představení známého hypnotizéra. Ten jej v rámci své show přesvědčí, že je pták, bohužel už ale nemá možnost jej odhypnotizovat. Celá rodina si tak musí zvykat na to, že jejich otec kvoká a chce létat.
4. Tři zlodějíčci, z nichž dva odhalují city, které pro ně byly vždycky tabu.
5. Zabiják z Londýna, jehož nejdůležitějším posláním je zjistit vaši funkci v životě, a jeho překladatel. Potřebujete nechat zabít otravného hypnotizéra či svou manželku? Pak neváhejte a obraťte se na ně. Usmlouvaná cena vyhovuje každému.
A že to nedává smysl? Počkejte, až se všechny části příběhu propojí.
(Natascha)
Recenze (180)
Při procházení diskuzí jsem jednou narazil na tento snímek, a jakmile jsem si přečetl obsah, musel jsem si tenhle film sehnat. A po zhlédnutí musím říct, že je to mazec. Příběh by nevymyslel snad ani Lynch na tom nejlepším tripu, hudba byla taky skvěle vybraná (rodinka v autě :-)) a to, že tady hraje Vinnie Jones, je jen skvělý bonus. Už dlouho se mi nestalo, abych si o něčem myslel, že je to jedna z nejlepších a zároveň nejdivnějších věcí, co jsem kdy viděl. Hlavně konec, který je opravdu dokonalý, mě lákal dát plný počet, protože něco takhle šíleného ale zároveň neuvěřitelně pozitivního, jsem opravdu už dlouho neviděl. Ale nakonec dám "jen" 80 %, hlavně proto, že čtvrtou povídku tvůrci trochu odflákli. ()
Zde přidané žánry hodně matou (teď jsem ale koukal a přesně takhle to je i na IMDB...), protože mysteriózní tohle rozhodně není, thriller a romantické jak v jakém příběhu a jen maličko a o fantasy by to platilo asi stejně. Tohle je totiž hlavně KOMEDIE, dost absurdní komedie, o pěti stejně tak absurdních příbězích, které se postupem času různě prolínají a dokonce z některých vyleze i nějaká ta myšlenka (která je sice divně podaná, ale takhle už to Japonci holt mají). Zpočátku jsem na to čuměl strašně zmateně a nechápal jsem, co to vlastně sleduje a navíc jsem byl ještě ovlivněn zdejšími žánry, takže jsem nějakou dobu i čekal na to, kdy se to konečně rozjede, ale že je to komedie jsem naštěstí pochopil dost rychle a ve finále mi to pak bohatě stačilo. Odněkud někam to šlo, zajímavých bizarních nápadů to mělo hodně, vizuál je taky hodně nápaditý (a připomněl mi dokonce Wese Andersona, ale takového učesanějšího a lepšího v tom, že ví, jak ho využít a kde je ta míra, kdy by všeho bylo moc a začalo to působit spíš pseudoumělecky), bavil jsem se u toho docela dobře a i když bych dokázal jednotlivé příběhy rozlišit mezi lepší a slabší, určitě jsem si v každém našel něco, co se mi na něm osobně dost líbilo. Jen teda škoda, že příběhu tří zlodějů se to moc nevěnuje a postupně mizí, aby se pak v závěru mohl vrátit a předvést to nejočekávanější, co nabízel a že příběh té ředitelky reklamní agentury nikam nevygraduje - a tady mě to mrzí obzvlášť, protože její příběh plný šílených reklam, které nikdo nechce realizovat, mě bavil možná nejvíc, včetně ukázek, jak si ty své nápady představuje :D Ale jak už jsem psal, žádný z příběhů nešel vyloženě mimo mě a celkově z toho mám hodně dobré dojmy a zdařilé absurdní komedie já zbožňuji, takže za mě velká spokojenost :-) 4* ()
Film ktorý je dôkazom toho, že originalita ešte nevymrela. Syžet v trende obľúbenej postmodernistickej previazanosti viacerých na prvý pohľad nezávislých (ale hlavne originálnych!!!) epizód, ktoré sa postupne prepoja. Film hýriaci farebnosťou, bizarnosťou, surreálnosťou, ale hlavne sviežosťou a hravosťou. Film, ktorý svoj "function in life" plní dokonale :-) ()
Vesměs jednoduché a ničím zajímavé zápletky, které jsou jen mizivě propojené, což by ani tak nevadilo, kdyby někam vedly a byly zajímavé. Výtvarné zpracování i hudba rozhodně plus, celé to ale spíše připomíná nádhernou krabici, ve které je ještě nádhernější krabice a tak dále, dokud vám nezbyde prázdno a hromada nádherných, již viděných krabic... ()
Keď sa povie "čiernohumorný poviedkový film", každému hneď napadne Tarantinov Pulp Fiction. Pridajte si teda k nemu ostrejší strih, údernejšiu hudbu, vycibrenejšiu vizuálnu stránku, tony a tony absurdností a dostanete Survive Style 5+. Japonskí tvorcovia to už ale podľa mňa trošku prehnali. Poviedkam síce nechýba absurdnosť (muž meniaci sa na vtáka vyhráva na plnej čiare), ale postrádajú akýkoľvek zmysel, sú totálne bez pointy, a dovolím si tvrdiť, že väčšina vtipov je pre európskeho diváka proste nepochopiteľná. Originalita sa nedá zaprieť, tá ale často k výslednému dobrému filmu nevedie. Veď čo si mám myslieť o japonskom filme, ktorému jednoznačne vojvodí a tiahne ho dopredu charismatický britský gangster Vinnie Jones? ()
Galerie (4)
Photo © Tohokushinsha Film
Reklama