Režie:
Richard DonnerScénář:
Richard WenkKamera:
Glen MacPhersonHudba:
Klaus BadeltHrají:
Bruce Willis, Mos Def, David Morse, Cylk Cozart, David Zayas, Robert Racki, Sasha Roiz, Conrad Pla, Robert Clohessy, Tig Fong, David Sparrow, Claudio Masciulli (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Newyorský policejní detektiv Jack Mosley je zkrachovalá existence, má chromou nohu, problémy s alkoholem, byl na léčení a nikdo už mu nesvěří pořádný úkol. Po jedné policejní razii má Mosley hlídat na místě činu, než dorazí policejní hlídka. Mosley tam stráví skoro celou noc. Další den už se chystá domů, když mu poručík nařídí, že musí ještě před koncem služby převézt jednoho vězně k soudu, který je vzdálený jenom 16 bloků. Jack pracoval celou noc a už se mu do ničeho nechce, poručík ale namítne, že policista, co měl mít vězně na starosti, uvízl v zácpě a nikoho jiného nemá. Jack si tuhle práci má započítat do přesčasů, takže nakonec tedy neochotně souhlasí. Vězeň Edddie Bunker neustále mluví a nechce zavřít ústa. Jack se s ním zbytečně nebaví, jeho řeči ignoruje. Pak zastaví před konzumem, kde má objednaný alkohol, a jde si ho vyzvednout. Když vyjde ven, uvidí muže, který se snaží Eddieho zamčeného v autě zabít. Jack ho zlikviduje a všechno nahlásí... Za chvíli přijede do baru, kde Jack čeká, Frank Nugent, Jackův bývalý parťák. Ten Jackovi vysvětlí, že je v pěkné bryndě, Eddie totiž chce svědčit proti Frankovi a dalším kolegům, a proto ho musejí zabít. Chtějí to nalíčit tak, že ho zastřelí Jack a udělají z něj hrdinu. Jackovi se takový postup nelíbí, a tak postřelí jednoho policistu do nohy, popadne Eddieho a utíká s ním pryč. Následuje dlouhá honička a přestřelky, během níž se Jack dozví, co Eddie na Franka má. Jack chápe, že mu jde o život, zároveň ale má už jen zhruba hodinu na doručení svědka k soudu, protože pak vyprší platnost velké poroty... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (454)
Starý a poctivý Richard Donner dvou tváří. Na jednu stranu jede podle osvědčených kolejí a touto stylovou kriminálkou dává vzpomenout na akční kousky let devádesátých, na stranu druhou je zde spousta věcí pro něj nezvyklých. Nejmarkantnější jsou akční scény, kde Donner oproti například LW sérii ubral na výbušnosti a dynamice a přidal suchost a syrovost. Jednoduché a velmi úderné sic už ne tak cool jako dříve. Willis je starý pardál a trvá pěkných pár minut, než se dostane do své obvyklé střelecké formy. Nikdy však nezapomene uronit nějakou tu stylovou hlášku. Scénář je slušný a pár scén je opravdu chytrých. David Morse je výtečný a stylový záporák. Solidní inteligentní akčňák ve staronovém kabátku, který potěší především fanoušky žánru a milovníky let devadesátých. ()
Ale tak měli jsme tady mnohem horší filmy ovšem i mnohem lepší. Ne tak takhle asi nemá vypadat komentář, co ?Celkový dojem z filmu je,že na začátku jsem měl pcoit že budu sledovat, napínavý biják se zajímavou zápletkou . Bohužel asi je 16 bloků příliš mnoho, než aby jízda mohla vydržet až do konce, kde se proměnuje v nesmysl. Ovšem velmi doporučuji si pustit na DVD alternativní konec ! Willis mě ovšem nezklamal. ()
Z té pouti přes 16 Bloků na člověka dýchne kouzlo starých časů. Konkrétně těch, ve kterých se třeba Gene Hackman válel po podlaze v háčkovém absťáku a objednával si čokoládu. A to kouzlo, podobně jako onen dech - není-li ovšem přizdoben tláčou s cibulí nebo kartonem "stařen" - zase potichoučku polehoučku zmizí. Něco tomu totiž chybí. Něco jako třeba uvěřitelnost nebo přesvědčivost dvojice "kladných" hrdinů. S Davidem Morsem nemám nejmenší problém, ale Bruce i Richard se tak soustředili na to, aby první jmenovaný vypadal co nejvíc odkecaně, že ten druhý nějak zapomněl věnovat se svému řemeslu. A tím utrpěla i logičnost scénáře, respektive ta výše zmiňovaná přesvědčivost. Zatímco Friedkinova Francouzská Spojka člověka strhla, Donner získává kladné body leda tak za ten pokus vrátit se "ke kořenům". Pravda, Spojka je naprostý majstrštyk a 16 Bloků evidentně jen další z filmů nižšího řádu, ale i v této kategorii nenápadných stylovek máme lepší kusy na vybranou. Nebylo to špatné, ale víc než 60% nedám. ()
Takovou "sinusoidu" kvality jsem už dlouho nezažil. To už je snad lepší, aby byl film od začátku do konce průměrný, než když kvalita poletuje od výborných míst k těm úplně nejhroznějším. V paměti pak většinou zůstanou ty "sračkoidní" scény, zatímco ty snesitelné a nadprůměrné se z paměti vytratí. ... Škoda. ()
// Bruce Willis opět na špatném místě ve špatný čas. Klasika, který by za jiných okolností mohla klidně být regulérní pokračování Smrtonostné pasti a zároveň poslední ryzí akční film, natočený ve stylu devadesátek. Čemuž se vlastně ani nejde moc divit, když se o to zasloužil bůh akčních buddy filmů Richard Donner. Jackovo "probuzení" střelbou na ulici je dodnes jedna z nejlepších scén, jaké jsem kdy viděl. 9/10 ()
Galerie (66)
Zajímavosti (18)
- Aby kulhání detektiva Jacka Mosleyho vypadalo co nejvěrohodněji, nosil Bruce Willis během natáčení oblázky v botě. (Holina)
- Niekoľko postáv vo filme používa rovnakú značku telefónu - Nextel Motorola I670. (misterz)
- Přestože Bruce Willis a režisér Richard Donner mají za sebou hvězdné kariéry v akčním žánru, 16 bloků je jejich první společný film. Oba mají na kontě legendární série – Donner Smrtonosnou zbraň a herec Smrtonostnou past. (imro)
Reklama