Režie:
Luca GuadagninoKamera:
Yorick Le SauxHudba:
John AdamsHrají:
Tilda Swinton, Flavio Parenti, Edoardo Gabbriellini, Marisa Berenson, Alba Rohrwacher, Pippo Delbono, Maria Paiato, Diane Fleri, Waris Ahluwalia (více)Obsahy(2)
Ema, ruská emigrantka, která se přivdala do bohaté milánské rodiny, žije v elegantním, pečlivě uspořádaném světě, kde povinnost vůči manželovi a dětem jsou nade vše. Náhodné setkání ale zažehne dlouho potlačované vášně a přivede ji na osvobozující cestu životní proměny. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (44)
Esence čili koncentrovaný výtažek toho nejlepšího co film může dát. Perfektní režie, chvílemi jsem si myslela, že se dívám ne nějaký kousek od Felliniho. Skvělá kamera Yoricka Le Sauxe podporuje dramatičnost děje a herecké umění Tildy Swinton , která bezesporu vévodí mezi ostatními postavami tohoto dramatu, ale je tak dokonalá a chytrá, že je neupozaďuje, naopak zajímáte se o ně taky. Pomalé tempo se nesmí zaměňovat s nudou, je přesně takové, aby vás plně vtáhlo do děje a rozsévá jakési neustálé napětí, které nepomíjí po celý film, i když se na stůl pouze dávají vidličky. Vše bravurně doplňuje hudba. Původně jsem chtěla na Básníka ze školky, toho jsem prošvihla a rozhodně nelituji, že jsem jako náhradu vybrala tenhle skvost. ()
Vysoko umelecký zážitok rýdzo európskej kinematografickej hustoty. Ani si nepamätám kedy ma naposledy kompletne uchvátila práca s kamerou vo filme tak ako práve v Io sono l'amore. Keď už nie kvôli Tilde, minimálne jednej vášnivej erotickej scéne, zaujímavými rodinnými pomermi istej vplyvnej milánskej dynastie či kulinárskym špecialitám kuchára Antonia, tak kvôli strhujúcej kamere sa toto naozaj oplatí vidieť. Hudba neskutočne ladí s vizuálnym i obsahovým tónom filmu a predstavuje ďalší mimoriadny prvok, ktorý toto dielo ponúka. Príbeh nešťastnej bohatej dámy, ktorá sa vnútorne oslobodzuje a nachádza samu seba v náručí milenca tu už bol a nie raz, naratívny postup sa mi zdal trochu nevyvážený pretože od extrémne detailného a pomalého úvodu odrazu poskočí akosi rýchlo a človeku/mne by sa žiadalo trochu viac priestoru pre vývoj vzťahov medzi postavami. Ale to aj tak nič nemení na tom, že moja pozornosť bola zamestnaná od začiatku do konca, v značnej miere asi kvôli harmonickej kombinácii spomínaných audiovizuálnych prostriedkov. ()
Příběh, který mne nadchnul. Úžasnou hudbou, námětem, italštinou a krásnou přírodou. Vynikající výkon Tildy (Emma R.) a Flavia Parentiho (Edo Recchi jr.). Milostný trojúhelník a žárlivost milovaného syna zapříčíní nakonec velikou tragédii. Film, který nechá diváka utvářet si vlastní konec příběhu, otevírá možnost postupně odkrývat život zámožné rodiny a hlavní představitelky pak znovu nalézt ztracenou identitu (jejího vnitřního já). Byla jsem ráda, že film je v italském jazyce. Pro mě je italština jeden z nejtemperamentnějších jazyků a tím tak prokládá krásu námětu. Nedokážu si vůbec představit že by film byl hraný američany. Ztratilo by to celkový nádech a krásu , prostě duši příběhu. Překvapila mne Tilda Swinton, jak perfektně umí italsky. Tuto herečku mám totiž více spojenou s angličtinou a semtam i ruštinou než s italštinou. ()
Naprosto strhující snímek s božskou Tildou Swinton, jejíž herecký um mě naprosto učaroval. Příběh je vskutku velmi ohraný přesto zde pojat přesně tak jak jsem si vždy u tohoto typu přála.. Některé záběry jsou tak nádherné že se vracím zpět a kochám se znovu..Nedám jinak a rozhodně doporučuji tento vyjímečný kousek zhlédnout.. ()
I am Love v režii Luca Guadagnino zachycuje proměnu s narůstající, neústupnou hudbou Johna Adamse a svěžím vyzuálním stylem, který bychom mohli nazvat postklasickým Hollywoodským barokem. Zatímco režisér jistě odkazuje stylem Viscontiho, je také vidět znalost thrillerů Alfreda Hitchcocka (Emma tajně sleduje Antonia a skladatel Adams ji hudebně doprovází stejně jako Bernard Herrmann, když James Stewart sledoval Kima Novaka ve filmu Vertigo) a melodramat Douglase Sirka. Příběh utrpení žen a jejich obětavosti. I am Love je zajímavý film. Hluboký, bohatý, lidský. Nejde o bohaté a chudé, ale o staré a nové. Jedná se o starobylou válku mezi tradicí a skutečnými city. Tilda Swinton se pro tuto roli naučila italsky s ruským přízvukem, což je výborný výkon, který filmu hodně pomáhá. Ale ne natolik, aby se z filmu stala klasika. ()
Galerie (34)
Photo © The Works Film Group
Zajímavosti (2)
- Herečka Tilda Swinton sa pre svoju úlohu naučila rozprávať po taliansky aj po rusky, hoci ani jedným z týchto jazykov predtým nikdy nehovorila. (Fabrinka)
Reklama