poster

Let číslo 93

  • Velká Británie

    United 93

  • Francie

    Vol 93

  • Slovensko

    Let číslo 93

Historický / Drama / Krimi / Thriller

Velká Británie / USA / Francie, 2006, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    *****

    Nevím, jestli jsem někdy zažil v sále takové ticho jako po závěrečné zatmívačce United 93....(29.7.2006)

  • Tosim
    *****

    Greengrass do toho jde vlastně pořád stejně a pořád stejně dobře mu to vychází. Vyhnout se hodnocení a jen popisovat je totiž ten nejlepší způsob, jak strhnout na svou stranu, odvést kvalitní řemeslo a přitom nechat i nějakou tu myšlenku mezi řádky, která nemusí být nutně řvána nahlas.(5.9.2006)

  • KarelR
    *****

    Realistické, šokující, dechberoucí. Ale že by mě to nějak extra sebralo, to ne.(23.2.2007)

  • M.a.t.t.
    ****

    Venované obetiam útokov z 11.9.2001. Let č. 93 je nepochybne výborný film, ktorým Paul Greengras stiera hranicu medzi hraným filmom a dokumentom. A hoci si na dokumentárnu formu nijak obzvlášť nepotrpím, musím uznať, že lepšie túto tému spracovať zrejme nešlo a takmer každá scéna je ukážkou režisérskeho umu. To, že veľkú časť sily Let u divákov čerpá výhradne zo skutočných udalostí je pochopiteľné a úplne tomu rozumiem, lenže hoci je záver dokonalou bodkou a drvivým útokom na divákove zmysly, scény z prostredia letiska zaberajúce značný čas ma nedokázali vtiahnuť až tak intenzívne ako dianie v lietadle. Možno na druhý krát...(17.6.2010)

  • Marigold
    *****

    Řečeno koncentrovaně: Paul Greengrass a jediná logická reakce na donedávna tabuizované téma – zachovat si odstup, nesoudit, nehodnotit a předkládat pokud možno ověřená fakta. Je-li filmař silný v kramflecích a disponuje-li skvěle zvládnutými zbraněmi jako je ruční kamera a civilně hrající ansámbl bez hvězd, pak výsledek nemůže být jiný než naprosto sugestivní, mrazivý, strhující. Přesně takový je i United 93. Nijak diváka nešetří redukcemi, vtahuje ho všemi technickými prostředky do středu dění, prezentuje události s mrazivou autenticitou a vypravěčským odstupem. Jenže samo podání je doslova požírající a zaujetí dějem, neodbytný pocit nevykonstruovanosti, absence klasických dějových schémat, to všechno vytváří podhoubí pro silný až otřesný divácký zážitek. Na jeho konci není moralizování, neotřesitelné ujištění, že dobro lze vymezit od zla, že hranice je pevná a její překročení bude potrestáno. Na konci je zjištění, že oběti i vrazi jsou stále a jen lidmi. Nejmrazivějším momentem celého filmu tak pro mě byla modlitba těsně před neodvratnou katastrofou. Na palubě Greengrassova letu 93 se v té chvíli zhmotnila veškerá bizarnost a absurdita současného světa. Hodnota takového snímku milionkrát přesahuje prefabrikovaná poselství o skutečných hrdinech, protože divákovi nabízí intenzivní prožitek bez našeptávání. Je jen na vás, jak jej vyhodnotíte.(28.8.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace