Režie:
Roland EmmerichKamera:
Ueli SteigerHrají:
Steven Strait, Camilla Belle, Cliff Curtis, Affif Ben Badra, Nathanael Baring, Marco Khan, Reece Ritchie, Joel Fry, Omar Sharif, Grayson Hunt Urwin (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Horský kmen lovců mamutů Jagalové se obává hladovění, protože zvířata, která jsou jejich zdrojem obživy, přicházejí stále později a je jich méně. Když najdou v horách mrtvou ženu a u ní modrooké děvčátko, prorokuje stará šamanka, že dívka, která dostane jméno Evolet, je znamením velkých změn. Současně však slibuje, že ze středu Jagalů vzejde válečník, který se ožení s Evolet a povede Jagaly k novému životu. Do dívky se zamiluje DeLeh. Když je přepadnou bojovníci na koních, mnohé zabijí a další včetně Evolet odvlečou, rozhodou se KaRen, DeLeh a TikTik vydat po stopách nájezdníků a zajatce osvobodit. Po vyčerpávající cestě dorazí k Hoře bohů, kde tisíce otroků stavějí pod dohledem kněží a válečníků pyramidu pro všemohoucího vládce. DeLeh a náčelník Nakuů proniknou na stavbu, aby se pokusili získat podporu otroků v boji proti jejich utiskovatelům, ti však váhají. Dosud se totiž neobjevilo znamení, které by zvěstovalo příchod bojovníka osvoboditele, kterého se i všemohoucí bojí. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (998)
„Od věčného dítěte pro své fanoušky, s láskou Roland.“ Mezi Emmerichovy příznivce se já určitě nepočítám, ale tohle obrázkové leporelo mu vyčítat nebudu. Jediný problém totiž vidím pouze v názvu, který by měl aspoň zdánlivě upomínat na historické reálie. Ale o historii tady absolutně vůbec nejde a Emmerich to ví. Celé je to průhledné a předvídatelné jako…..jako POHÁDKA, nic víc tahle emmerichovština není. Pseudohistorické reálie tu slouží jako prostředek, nikoliv jako cíl a kdyby se v závěrečných titulcích objevilo u scenáře jméno bratři Grimmové, skoro bych se ani nedivil :o) Berte to jako sterilní, neškodný večerníček na uspávanou, s pobíhajícími odredovanými rastamany a supermodelkami v kožešinách, s moc hezkými obrázky, které vyniknou na velkém plátně a nemůžete být zhnuseni :o) ()
Komu inému ako Emmerichovi by takáto šialená kombinácia prešla, pravda? A ruku na srdce, kto by si takéto niečo nepozrel? Kým sa zo začiatku hlavný hrdinovia pletú pod nohy obrovským zverom je to patrične hlúpe a to že tu narazíme na kombináciu mamutov, tigrov šabľozubých, prerastených moriek, klasických koní a sŕn musí každý očakávať ale keď dôjde na stret civilizácií už to je lepšie a človek si prestáva ťukať na čelo a príbeh ho celkom zaujme a i keď film ku koncu pripomenie Hviezdnu bránu a záver skoro vykradol 300, chýbajúcu charizmu hlavného hrdinu našťastie kompenzujú modré kontaktné šošovky Camille Belle. ()
Roland Emmerich je prostě zvláštní druh režiséra, který točí velkofilmy za jakoukoliv cenu, i za cenu nesmyslnosti. Takže se u tohoto filmu nesmí přemýšlet. Když se u něj totiž nepřemýšlí, tak potom se člověk u něj pobaví. Já jsem prostě vypnul a přestal vnímat to okolí, které každou chvíli bylo jiné a fakt, že procestovali celý svět za jediným cílem, /dost obyčejným cílem/ nedokázal film vytáhnout prakticky nikam. Jediné na čem on stojí jsou efekty a v tu ránu přichází Emmerichova chvíle, protože on efekty umí, ale rozhodně to není to jediné co umí. Po nějakou dobu vytváří sci-fi, o kterých každý ví, každý je zná a právě proto je tak známý. Není film, který by nebyl mediálně známý a právě proto můžu spokojeně říct, že jsem se u 10 000 př. n. l. relativně bavil. I když příběh byl vcelku obyčejný a hodně nesmyslný, já se bavil. Efekty za to stály a to byl nejdůležitější bod toho, proč jsem na to vůbec koukal. Jinak co mu rozhodně budu mít za zlé je to, že se v tomto filmu příšerně stotožňuje s Hvězdnou bránou. Prostě až okatě moc. Abych pravdu řekl, Emmerich prostě nezklamal. Natočil film, o kterém se mluví negativně, ale přesto se na něj kouká, takže svého cíle spokojeně docílil. --- He is not a god! ()
Scénář je tak naivní a blbý, až je to celý zábavný. Kdejakej historik u toho bude asi trpět, ale mně ty nesmysly ve výsledku tolik nevadily. No v jakým jiným filmu naleznete pohromadě mamuty, stavění pyramid a mnoho dalšího. Roland Emmerich si sice není tolik jistý, jako když má po ruce Manhattan a může ho ničit, akci ale umí pořád natočit parádní. Nebyl to tedy nakonec takový průser, jaký jsem čekal. Rychle to plynulo, akce bylo dost a já jsem celkem příjemně pobavil. ()
S postupujícími roky jde Emmerich evidentně až na dřeň toho, co si může u diváků dovolit a paradoxně s tím pak točí zábavnější filmy. Tohle je stomilionový gigant, který elegantně recykluje slavné „padesátková“ monster movies, jen s tím rozdílem, že tentokráte nahradili Raye Harryhausena machři přes CGI. Tohle je nekompromisně debilní (dialogy!) a nesmlouvavě efektní (akce!) nášup, u kterého není ani vteřina hluchého místa a pokud vedle vás sedí studentka archeologie, která si to evidentně užívá taky (jenom z trochu jiného pohledu), není co řešit. Za to všechno jsem v pokušení dát plné hodnocení. Možná taky trochu natruc všem ostatním, kteří v sobě musí zrovna u takových filmů objevovat skrytého ducha intošiny a filmového vědátorství. :) ()
Galerie (79)
Zajímavosti (27)
- V Namibijských lokacích se koně zdržovaly v přísně hlídaném prostředí, čímž tvůrci chtěli zabránit případnému riziku nákazy od místních divokých koní. A kvůli extrémně suchému prostředí pouště museli neustále dohlížet na pitný režim všech koní. (Amplifier)
- Jméno hlavního hrdiny, D'Leh (Steven Strait), je pozpátku hláskováno "Held", což v němčině znamená "Hrdina". Roland Emmerich (původem Němec) vybral toto jméno jako malý vtípek. (ČSFD)
- Než se vůbec mohlo začít natáčet, strávili filmaři dva roky digitálním modelováním pravěkých zvířat. (Cherish)
Reklama