Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fantasy snímek Beowulf je filmovou adaptací staré anglosaské hrdinské básně (vznikla někdy okolo roku 1000 a je považována za základní kámen britské literatury). Film režíruje Robert Zemeckis a to opět za pomoci performance capture (tu už použil ve svém předchozím snímku Polární Expres).

Tento slavný příběh vypráví o skvělém skandinávském válečníkovi Beowulfovi (hlas Ray Winstone), který se vydává na pomoc králi Hrotgarovi (Anthony Hopkins). Od něho se dozvídá, že musí porazit a zničit obávanou příšeru jménem Grendel (Crispin Glover). Ten totiž neustále terorizuje skandinávský venkov. To se mu nakonec ve velkolepé bitvě podaří, ale aby to nebylo tak jednoduché, musí ještě zabít Grendelovu matku (Angelina Jolie), protože ta z touhy po pomstě začala zabíjet nevinné vesničany... (catchup)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (801)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Hrdinský epos jak má být. Ano, lze namítat, že v hrané podobě by dopad byl daleko drtivější. Já ale říkám, že v tomto případě jsou ostatní složky filmu natolik silné, že je to malichernost. Je to dáno především opravdu velmi dobrým scénářem. Charaktery jsou skvěle napsány, gradace děje je perfekní a především celek odpovídá době a prostředí, do kterých je zasazen. Prostědí královských síní, chvástající se hrdinové, divoké pitky, ostré meče a sekery, ovšem ne v rukou nagelovaných vyholených cucáků v kožených trenkách (ala bezpohlavní 300). Takhle vypadají ti, kteří vědí, jak bodat ostrým koncem. Stárnoucí Beowulf a závěrečná bitka s drakem mě pak definitivně přesvědčili, abych ignoroval počítačový vzhled a soustředil se na příběh. Zemeckis mě překvapil dospělostí přístupu k látce (na čemž má nepochybně zásluhu Gaiman), film je také naprosto politicky nekorektní z pohledu pozice mužů a žen (poslení dobou mám ostatně pocit, že se k tomu mnoho filmů vrací). Zkrátka konečně fantasy pro dospělé bez obrýlených dětiček zachraňujících svět. A 3D verzi doporučuju. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Na nového Zemeckisa som po 'The Polar Express' úplne zanevrel, čo bola veľká chyba a zážitok z kina mi unikol. Doplatili na to pocity z filmu, ktoré mohli byť po vyjdení z kina ešte silnejšie. Beowulf je hrdina, o ktorom som nemal do zhliadntua filmu ani poňatia, aj preto som bol rozčarovaný krásnou epickosťou a eposovým nádychom hrdinstva. A 'Beofulf' ako film ho totálne vystihuje. Preto po počiatočných rozpakoch z animačného štýlu a vôbec rozhodnutia dať to do digitálnej podoby, sa ma neskôr zmocnil pocit úplného efektového uspokojenia. V hranej podobe by si totiž Zemeckis určite nevychutnal a nedovolil toľko, čo tu. Roztrhnuté telá, vnútornosti, veľa akcie a monštrá, ktorým tento štýl veľmi pristal. Takže po detskom úlete je toto určite skvelé napravenie reputácie a ja sa podobných projektov nabudúce určite nezľaknem. Ale tie podpätky Angeliny Jolie v roku 500 si mohli odpustiť. :) 90%. ()

Reklama

Dever 

všechny recenze uživatele

Zemeckisové umenie čoraz viac a viac upadá. Po natočení Foresta Gumpa a Trosečníka ,ktorých réžiu ani nemusím komentovať sa vydal iným smerom, ktorý mu nie moc sedí ale aj tak sa v ňom zdržiava. Po Polárnom exprese, ktorý síce na seba zarobil ale neočaril, nám prináša ďalší animák no tento raz akčno-dobrodružný. Animácia v skutku vyšla, to sa ale o deji a o digitálnych napodobeninách povedať nedá. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Toto místo páchne smrtí. Potřebujeme HRDINU! Sláva BEOWULFOVI. Odinovi budiž chvála. Dobrodružství, romantika, speciální efekty. Performance capture se mi celkem líbí. Má své mouchy (některé věci jsou opravdu -slušně řečeno- divné), ale v IMAX to musí být bomba. Příběh mě bavil, akce měla švih a bylo jí požehnaně, soubojům s příšerami, které tak často nevidíme nechybělo napětí jako v žádném správném dobrodružném eposu O hrdinovi. Drsné a hnusné – tedy nic pro mladší publikum, zároveň však zajímavé pro ty starší. Chvála patří tedy i R.Zemeckisovi. Myslím, že JEHO PÍSEŇ SE BUDE ZPÍVAT VĚČNĚ! ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Takže stejně jako uživatel Beky tak i já jsem měl před filmem dvě piva, vypili jsme je totiž spolu. Jenomže narozdíl od kámoše, který se pak v kinosále trápil (jak uvádí ve svém komentáři), já jsem se do Zemeckisova digitálu natolik zakoukal, že i kdybych se měl pochcat, tak by mi to snad bylo jedno. Performance capture působí v několika momentech naprosto neuvěřitelně, zároveň je ale pravda, že občasný "skelný zrak" postav narušuje dynamiku a emoční vyznění scén. Silný příběh zoceluje navíc několik špičkově vypjatých, audiovizuálně sladěných a nadpozemsky ozvučených scén, které mě skolily s razancí rozběhnutého Sebastiana Chabala. Můj nejlepší výkon v zadržování dechu je asi 100 vteřin, poté co prvně rozrazí veřeje hodovní síně obluda Grendel a naporcuje královskou gardu na pětikilové krvavé kusy, jsem svůj rekord minimálně ztrojnásobil. Grendel vypadá jako ovředovaný obr stažený z kůže, je to však citlivá bytost s nešťastným osudem. A záhy přichází na scénu Beowulf, sebevědomý géatský hrdina s rameny širokými jako telefonní budka a s hlasivkami připravenými kdykoliv odvykládat nějaký napínavý čin ze svého života. Beowulf se pak po celý film potýká s příslušníky Grendelovy rodiny (Angelina Jolie coby Grendelova matka je fakticky luxusní), s plnými poháry medoviny, později s kralováním a s mladičkou spolunocležnicí (zletilosti se prý v Dánsku nabývalo, jakmile se sundaly poslední podělané plínky). A snad v každém okamžiku je možné se kochat: kamerovými průlety, souboji, režisérovou zručností, hudbou Alana Silvestriho a v drtivé většině případů i vizuálním zpracováním. V závěru pak Zemeckis ještě přitvrdí, práskne bičem a vyžene ze sluje ohnivého draka a divákovo oko se do plátna nevěřícně vpíjí. Výbornou zábavu mi tedy narušovala pouze občasná mžourání postav "do blba" a také opakující se dialogy (Gerard Butler řekl jednou: "Tohle je Sparta!" a polovině filmové populace to rezonuje v uších ještě teď, Ray Winstone se musel v: "Já jsem Beowulf!" snad třikrát ujišťovat). Jinak jsem navýsost spokojen a stoprocentně si dám tuhle fantasy znovu. 150 miliónů dolarů(rozpočet)/170,5 miliónů dolarů(výdělek celovětově) ()

Galerie (54)

Zajímavosti (19)

  • Většina rekvizit byly drátěné modely, protože skutečné předměty by bránily kamerám snímat body, nakreslené pro účely animace na tělech herců. (Crackonosc)
  • Do některých kin byl film dovážen pod jménem "Epic". (Karlos80)

Související novinky

Tintin už má obličej

Tintin už má obličej

25.03.2008

Spielberg a Jackson to s tou digitálně animovanou adaptací slavné komiksové série Tintin myslí opravdu vážně. Dokonce tak vážně, že první díl trilogie bude podle všeho dalším Spielbergovým režijním… (více)

Herecké posily 1: Krásky

Herecké posily 1: Krásky

06.03.2008

Už tradičně pro vás máme souhrn několika zajímavých castingových novinek k filmům, o nichž už jsme psali dříve. Dnes začneme těmi hezčími doplňky ;-). Start natáčení hororu (resp. nadpřirozeného… (více)

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

11.09.2007

Dávnověcí skandinávští bojovníci se vrací na plátna kin. V posledních letech se jim tam kdovíjak nedařilo. Adaptace Crichtonových Pojídačů mrtvých pod tuzemským názvem Vikingové dopadla tuze neslavně… (více)

Reklama

Reklama