Reklama

Reklama

Velké umění a velká láska George Sandové a Fryderyka Chopina. Na letním pobytu v Nohantu se v roce 1846 schází v domě baronky Dudevantové, známé spisovatelky Georg Sandové, řada osobností z řad umělců a intelektuálů. Potkáme se tu s malířem Eugenem Delacroixem, Alexandrem Dumasem mladším, Turgeněvem i s mladičkou dcerou Sandové Solange a jejím rozháraným synem Mauricem. Domem zní klavír Fryderyka Chopina, který byl blízkým přítelem Sandové po dlouhých osm let, ve kterých oba napsali mnohá svá nejlepší díla. U Chopina naplno propuká zhoubná nemoc, které za tři roky podlehne – „umírám a ještě jsem tolik plný hudby...". Polský režisér Andrzej Zulawski pojal film o dohasínající lásce Sandové a Chopina jako féerii o umění, svobodě a neutuchající touze žít, tvořit a milovat. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Úplne mimo, tvorcovia tu všetky veľké osobnosti hudby a literatúry ukázali ako nejakých pomätencov, čo v kuse len skáču, kričia, váľajú sa po lúke a hneď na to plačú. Totálne sfetovaní hippisáci. Navyše komunikujú medzi sebou skoro vo veršoch, no trapas proste, neboli to snáď bežní ľudia ako každý iný? Ak je Chopin romantický pianista, to neznamená, že sa dennodenne pozeral von z okna s pritepleným pohľadom. Dej je totálnou tragédiou, pozitívom je výborný výkon Marceau. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Kavárenské matiné. Umělecký, prominentní dýchánek. Ze salónků nekonečná nekonvenčnost se line. Soužení i plameny, ze dveří, z okenic. Měkké sofa pro volný trh lásky a umírání. Zahořet, zatoužit, neuzmout křídla, neuzmout zhola nic, fantazii se skutečností doprovodit. Básni (od) srdce, básni, odemknuté lyrickým klíčem, výjimečně poctivou magií, se podrobit. Uvnitř duch slibné slávy, en plein air duch velectěné liberté. ()

Reklama

gizi 

všechny recenze uživatele

Opravdu nevšední snímek, plný neutuchající pěkné hudby, vášní, umělců a také celkově umělecky pojat a podán. Sophie Marceau je nejen krásná, ale dle mě i výborná herečka (aspoň zde na mě tak působí). Nebýt občas až nechutných scén Chopinova chrlení krve a pro mě zbytečných "duchů, víl a ostatního nadpřirozena" (to ovšem nijak moc nevadilo), hodnotil bych ještě výše než 80%. Film uvedla ČT Art 8.9.16 (české znění ČT 2016), ale 11.9.16 má film jen 41 hodnocení (a skóre 76%). ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Dům plný bláznů. Možná geniálních, ale bláznů. Taky plný umírání ... a každý z nich se s blízkostí smrti vyrovnává po svém. Nicméně ... jakoby se ztrátou zábran prodali duši. Jejich příběh má prázdné oči, ve kterých se nic nezrcadlí ... která všechno pohlcují ... světlo i tmu - ve všech myslitelných podobách. A tak zůstává jen splín, rozlézající se bez zábran do všech koutů ... navzdory frivolnímu afektovanému tyátru. Po absolvování podobných pseudointelektuálních, do sebe zahleděných hříček se mě většinou zmocňuje trudnomyslnost ... a taky mívám chuť se opít. Život je příliš krátký na to, abych s nimi ztrácela čas, jenomže dopředu mě obyčejně nikdo nevaruje ... 2,5* ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ke svému překvapení jsem zjistil, že u Żuławského nemám žádné hodnocení ani komentáře. A tak jsem nějaké přidal. Bylo by škoda nevyzvednout především film"Třetí část noci", který ve své a mé době patřil mezi zásadní... Mezi ním a shlédnutím Modré noty leží tedy rovných padesát let. V několika málo komentářích se vyskytuje slovo "féerie", to je na místě, a je to také celý svět Andrzeje Żuławského, který možná právě v tomto filmu se vyjevuje ve své nejryzejší formě. Naopak při vyjmenovávání účastníků toho féerického podniku chybí jméno sochaře Augusta Clésingera, který se do závěrečného děje vřítí jako smršť. Żuławski je každopádně jedním ze svébytných myslitelů a režisérů, a přístup k němu není nikterak snadný. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama