Režie:
Martin ScorseseKamera:
Rodrigo PrietoHrají:
Andrew Garfield, Adam Driver, Liam Neeson, Tadanobu Asano, Ciarán Hinds, Šin'ja Cukamoto, Jósuke Kubozuka, Ogata Issei, Sabu, Rjó Kase, Nana Komacu, Mičie (více)Obsahy(3)
V polovině 17. století je Japonsko zcela uzavřené kontaktu se západními mocnostmi. Křesťanství je zde postavené mimo zákon a křesťané musí svou víru skrývat. Dva portugalští jezuité, otec Rodrigues (Andrew Garfield) a otec Garupe (Adam Driver), se vydávají do země vycházejícího slunce s velmi nebezpečným cílem: najít svého učitele, otce Ferreiru (Liam Neeson), který se prý zřekl víry. Japonští feudálové a vládnoucí samurajové jsou odhodláni křesťanství ve své zemi vymýtit. Šířit slovo Boží je jeden z nejtěžších zločinů. Křesťané jsou pronásledováni a brutálně mučeni. Buď se zřeknou své víry, nebo jsou vystaveni dlouhé agónii a bolestivé smrti. Mladé mnichy čeká ta nejtěžší zkouška víry a vytrvalosti, na kterou možná nejsou připraveni... (Bioscop)
(více)Videa (19)
Recenze (429)
Na tento snímok treba mať asi tú správnu, meditatívnu náladu. Dlhá, predlhá stopáž, utopená v mori náboženských traktátov a rečičiek. Určite ho budú premietať v každom študentskom UPC. Tiež som myslel, že L. Neesona tu bude viac a že bude trochu akčnejší, no pritom si tu zaskočil len na úvod a koniec, a aj to len na kus reči. Na druhú stranu sa mi ale páčila kamera a tiež treba uznať, že niekoľko scén sa po dramatickej stránke vydarilo. Len škoda, že to bolo celé ponorené do toho oceána ticha, ktorý sprevádza celý film, čo len zvyšovalo celkovú nudu. Preto by možno pomohol aj nejaký chytľavý soundtrack. Suma sumárum, pre mňa až moc nezáživné, aj keď výpravne a kamerovo slušne zvládnuté. 55/100 ()
Obdivuji Scorseseho za to, že po divácky atraktivních kouscích typu Vlka z Wall Street nebo Prokletého ostrova bez váhání sáhne po srdeční záležitosti, u které mu musí být od začátku jasné, že komerčně narazí. A jak je u srdečních záležitostí zvykem, člověk jen nerad něco vynechává, omezuje či zkracuje. Boj za pravdu, proti utrpení i s vlastním já je v jeho podání i díky fenomenálnímu Garfieldovi v dobrém slova smyslu zničující podívaná, která nastoluje sto a jednu otázku, ale sází je většinu času na jedno a to samé téma, což se při takto štědré stopáži chtě nechtě omrzí i vstřícnému divákovi. Skrz Prietovu strhující kameru se na Mlčení velice dobře dívá, ale vzhledem k až polopaticky pomalému scénáři se s ním hůře mluví. ()
Knihu jsem četla před 10 lety, o Scorseseho účasti jsem se dozvěděla před 10 lety, ale tak nějak až teď si říkám, že byla vlastně už od začátku celkem blbost dát to do ruky jemu. Někdo s menším jménem a většíma koulema pro experimentování s filmovou lyrikou (lol, nevim, nejsem Douglas) by tam tu atmosféru možná dostal. Jinak samozřejmě viz A_FISH. ()
Na to že se film jmenuje Mlčení se v něm docela dost kecá. Navíc jsou to kecy boží a trvají skoro tři hodiny. Kupodivu mně ani jeden z těch tří efektů nevylifroval ze sálu ven, a nebudu psát, že za to může Martyho režie, protože kdybych předem nevěděl, že to natočil právě on, těžko bych to sám poznal. To mně spíš vadí Garfieldův ukňouraný hlásek štěněte, který se vzhledem k jeho věku asi už nezmění... Film o tom, že vyčuhovat z řady se náležitě trestá. Moje tři hvězdy ale berte spíš jako odměnu. ()
Silence trpí na to, že postrádá výraznější soundtrack, stejně jako křesťanství trpí na to, že nedává smysl. A tak film jako komplexní artový medium brutálně nudí díky absenci jedný z nejdůležitějších uměleckých složek a pomateným křesťanům přejete smrt už v úvodních minutách. Sice jsem v průběhu "neodpadnul", zato jsem řádně trpěl (aniž by názor na náboženství měl přímej dopad na konečnej dojem z filmu). Kamera skvělá, herci bezchybní, režie jakbysmet, ale tam to končí! ()
Galerie (60)
Zajímavosti (21)
- Scorsese chtěl začít natáčet už po filmu Gangy New Yorku, ale nakonec mu do toho ''vlezla'' Skrytá identita. (assass1n)
- Roli jezuitského misionáře ztvárnil Liam Neeson (Ferreira) už ve filmu Mise (1986). (IlMagnifico)
- Po špeciálnom premietaní filmu vo Vatikáne režisér Martin Scorsese diskutoval s prítomnými kňazmi a následne ho prijal pápež František na súkromnej audiencii. Scorsese daroval pápežovi japonský obraz Panny Márie zo 17. storočia. (Zdroj: časopis Eurotelevízia) (krasomama)
Reklama