Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Už to asi tak zůstane, že z trilogie o třech matkách se mi bude líbit jen ten první díl. Ve scénáři tohohle filmu je děr jak v ementálu a logika si vyšla někam na špacír a bylo to asi hodně daleko. Jedna za všechny: Hlavní hrdinka vyhodí z okna auta svůj mobil, aby ji démoni nemohli vystopovat (tak tohle oni už umí?) a potom se jde prostě schovat k sobě domů, kde ji jistě hledat nebudou. Pár laciných lekaček už rozhodně nezachrání celkový dojem, který na mě film udělal, nebo spíše neudělal. ()
Mám jen takový neblahý pocit, že si chtěl Argento na stará kolena natočit svou verzi Harryho Pottera (no on ji v podstatě natočit, scénář je jednoduše kopie dospělejší verze malého kouzelnického učedníka) se zlými čarodějkami, které vypadají jako z nepovedených Troškových pohádek a jednou velice trapnou lekačkou. Naštěstí s atmosférou nám Dario ještě nezapomněl pracovat a sem tam přihodil nějaký barevný filtr jako za starých dobrých časů, takže těch 50 % dám. No kdyby se čarodějky nesvlékaly, ale raději oblékly dresy a čutli famfrfál tak možná jedno ne-li dvě procenta přidám. ()
S gialla souputníků mi je přece jenom bližší takový Lucio Fulci, na jehož geniální Beyond nedám dopustit, ale Argento se po letech podprůměrných a maximálně průměrných žánrových podívaných vrátil ke své nedokončené trilogii o matkách - čarodejnicích a přidal poslední střipek do skládačky. La Terza Madre je naprosto famózní záležitost, která překvapí Mistrovy fanoušky větším soustředěním na klasicky vystavěný narativ s naprosto logickými a kauzálními vazbami mezi jednotlivými scénami... aby pak Argento klasický narativ v nekompromisním a božim závěru/záběru utnul a postavy vnitřně vyprázdnil, nechal je v bláznovském smíchu a dojem podtrhl nereálnými kulisami. Jasně, že konfrontace "té nejkrásnější a nejnebezpečnější" s hlavní hrdinkou, brilantně ztvárněnou Asiou Argentou, je krátký, ale to je poznávací znamení Argenta stejně jako otevřené konce a cliffhangery u Romera. A ústřední skladba je hotový zázrak.... a ty gore scény musí potěšit každého fanouška. Skutečně: nejlepší horrorový film roku 2007 a vzhledem k uchopení ryze žanrových schém a hlavní ženské postavy, která je racionální, značně progresivní nad-žánrová podívaná. ()
TV/// Obsazení 3/10 Děj 3/10 Hudba 8/10 Efekty 6/10/// +je to hodně slušná řezničina, má to dobrou atmosféru -dialogy, je to dost velká nuda/// Vymítání čarodějnic, bla bla. Spousta keců a nesmyslů o čarodějnictví za účelem odvyprávět nějaký děj. Nesnáším tento žánr a nebýt vydařené hudby a několika slušně vykuchaných obětí, byl by to zaručený odpad./// Celkem 43%/// ()
Čím starší, tým lepší. To sa hovorí o Tizianovi, Rembrandtovi a niektorých ďalších génioch maliarstva. Argento sa však rozhodne nemôže pochváliť fenoménom neskorého štýlu, "stylu stáří", takže Tobe Hooper a John Carpenter ho privítali vo svojom klube. Toľko divných a pochybných rozhodnutí u takého Majstra som nečakal. Bez zjavného dôvodu cituje osvedčenú scénu z Phenomena (pocta sebe samému - to nie je ani tak divné ako skôr patologické), dokonca pokojne siahne po vyložene hlúpom a nadbytočnom digitálnom efekte. Titulná Tretia matka v porovnaní so svojimi predchodkyňami nedisponuje žiadnou charizmou. Sexappealom áno, ale starý dobrý Argento "basic instinct" vôbec nepotreboval. Najväčšou tragédiou je skutočnosť, že z filmu necítiť ani závan mystéria, mystiky či vizionárstva, ktoré v tak kráľovsky prepychovom balení servíroval v Profondo rosso či v Inferno. Zostal len vrodený zmysel pre efektný a efektívny humus, ktorý však bez spomínaných ingrediencií nepomáha vytvárať dielo, iba produkt. Každopádne musím poznamenať, že Terza madre má medzi 8 a 10 minútou veľmi silnú chvíľku v podobe kolosálne infernálnej hororovej nádhery (ako dlho asi vydrží človek bez cca 40% svojich vnútorností ? :-). Ak nie ste vyložene hororový fanúšik, nerátajte s tým, že to "rozdýchate". Nerozdýchate. Terza madre pre mňa bohužiaľ zostane iba "tým filmom s tým mimoriadne nádherným mordom". Argenta svojho času "urobila" jedinečná schopnosť zlúčiť do uchvacujúceho celku vynaliezavo koncipovaný hnus, prekvapujúco čisté akordy estetiky a mágiu zbavenú nutnosti väzby nielen na komerčné zretele, ale i na samotný príbeh. To prvé nestačí. Zďaleka. ()
Reklama