poster

Muž z Londýna

  • Maďarsko

    Londoni férfi, A

  • německý

    Der Mann aus London

  • Francie

    Homme de Londres, L'

    (Francie)
  • slovenský

    Muž z Londýna

  • anglický

    Man from London, The

Krimi / Drama / Mysteriózní

Maďarsko / Německo / Francie, 2007, 133 min

Předloha:

Georges Simenon (kniha)

Kamera:

Fred Kelemen

Hudba:

Mihály Víg

Producenti:

Humbert Balsan
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Na nejnovějšího (pro mne osobně prvního) Tarra jsem si zašel čistě ze zvědavosti, jak dlouhý může být záběr, aniž by začal nudit. V podstatě potvrdil mou domněnku, že nezáleží na délce, nýbrž na obsahu záběrů a ten Tarr, zdá se, považuje za druhořadý. Přibližně hodinu jsem ještě měl zájem „proniknout pod povrch“ všech těch precizně promyšlených kameramanových exhibic, ale vzhledem k nezáživnosti a všednosti děje „na povrchu“ mi ke konci přišlo jako nejjednodušší řešení nic neřešit a prostě se nudit. Miroslav Krobot byl ve své roli muže splývajícího s neměnností prostředí vynikající, u anglicky hovořících herců mi dost vadily nepřesné postsynchrony. Ale alespoň mluvili velmi srozumitelně a stejně jako celý film okázale pomalu. 65%(7.7.2008)

  • ORIN
    *****

    I když byl, zatím poslední film maďarského chameleona Bély Tarra, nominován na Zlatou palmu v Cannes, "získal" spíše negativní ohlasy. V pořadí již čtvrtý díl z tzv. černé série (moje osobní pojmenování) je oproti předešlým částem dosti odlišný, ve výsledku ale pořád ten starý dobrý Tarr. Maďarský potemnělý postkomunistický venkov vystřídala přímořská železniční stanice a jemu přilehlé poloindustriální město, promáčené a rozblácené cesty měnící se za vydlážděné chodníky, polorozpadlá stavení s často omlácenou omítkou zase za klaustrofobně namačkané řadové domky. Co zůstává stejné, je všudypřítomná putika :o), Tarrův jedinečný vizuální styl a s ním spojená démonická kamera (tentokrát Freda Kelemena), specifická filmová řeč, zvýrazněná zvuková stopa se záměrně nepřesnými postsynchrony, blíže nespecifikovaná doba, v němž se příběh filmu odehrává, rozličné vnímání času, transcedentního, posvátného versus reálného, nesubjektivního. To vše Muž z Londýna obsahuje, ať už v menším či větším poměru. Na závěr zmíním výkon Miroslava Krobota, Tarr (v tomto ohledu mi trochu připomíná Kubricka) z něj pravděpodobně vymáčkl maximum. Jeho tiše flegmatický, občas výbušně cholerický Maloin je ozdobou, která by mohla české filmové herectví v mezinárodním měřítku posunout zase o kousek dál. Bluntman: Já vím. Více zde: http://25fps.cz/2010/londynske-cernobile-zatraceni/(13.10.2008)

  • LiVentura
    ****

    Skvostný Krobot, další u nás rozený "Mistr Jedné Tváře".(31.1.2011)

  • Flakotaso
    *****

    O dost slabší než Werckmeisterovy harmonie, přesto stále výborné. Vadilo mi hlavně snímání důležitých situací z dálky, na rozdíl od harmonií, kde se kamera pohybovala společně s jednotlivými osobami. Filmu z mého pohledu také trochu uškodila absence madarštiny. Krobot příjemně překvapil a nenadálé cholerické výbuchy jeho Maloina byly vítaným zpestřením. Kamera opět úžasná, hlavně na pomalé průlety hospodou byla radost pohledět. [LFŠ 2010](3.8.2010)

  • FlyBoy
    *****

    Naprosto unášajúca mágia, ktorou solitér Tarr hypnotizuje naše sietnice, bubienky i mozog. Zrak spaľuje rekordne siahodlhými, informačne zdržanlivými, a predsa hovoriacimi obrazmi v rámci dokonalej mizanscény. Uši hýčka démonickými kompozíciami varhanových sól Mihályho Viga, ktoré v súčinnosti so skeptickým duchom celej kriminálky dotvárajú jadrnú nevoľnosť súcnej mizérie. Vedomie narkotizuje nemateriálnou interakciou medzi utrpením/ilúziou (bezpríkladný Miroslav Krobot), porušuje zabehané schémy vyjadrovacích pochodov a vrstvám neochotným prijať heterogénne pristupovanie k médiu nasadzuje jedny veľké parohy. Transcendencia. Noir. Tarr.(2.11.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace