Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ambiciózní projekt britských televizních tvůrců, přibližující divákům životní i umělecké osudy skupiny francouzských impresionistů, tak jak bojovali o svobodu svého uměleckého vyjádření i o holé živobytí ve druhé polovině 19. století, pokrývá časové období téměř čtyř desítek let - od Monetova příchodu do Paříže v r. 1862 až do r. 1900. Je založen na hluboké rešerši archivních a dokumentárních materiálů a přináší ucelený, vyčerpávající pohled do dané doby i společnosti, v níž Monet, Renoir, Bazille, Manet, Degas a Cézanne bojovali o uznání. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (36)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Mýtůtvorné televizní šablonky na téma >dobrodružství impresionistiky< po britsku. Hm... Plytce stravitelné, určeno všeobecnému tv divactvu, nejlépe majícímu na své sádrokartonové příčce ve svém domečku uprostřed nějakého toho satelitu všehomíra vkusnou mazanici zvanou "obraz" coby >dobrou investici< , že... No, to se asi musí pánové malíři impresionisté v hrobech obracet. Protože zrovna ONI myslím měli k plytkosti a podbízivosti asi tak daleko, jako má tahle televizáčtina daleko k životopisnému "dramatu"... S ryzím čétébingem splynuvší v šedi rutinní tvorby, hrající si na umění. ()

andrii

všechny recenze uživatele

Budoucnost patří impresi, plátnům stojícím v plenéru, rozkvetlým leknínovým jezírkům, vonným zážitkům... Za každým tahem individuální možnost vyjádřit sebe samu v meditační galerii. Věhlasní mistři štětců, barev, palety energie. Praví umělci krve nové generace. Velikáni, zlatým písmem do dějin malířství zapsáni. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Hraný dokument nebo dokumentární drama, jakkoliv se tomuhle dílu dá říkat, tak či tak je to lahůdka. Přehlídka všech nejvýraznějších obrazů nejvýraznějších impresionistů, procházka jejich osudy, spousta faktů. I samotná kamera je co do kompozice mnohdy pojímána jako obrazy. Celkově skutečná pochoutka. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Ryze subjektivní hodnocení, které neodpovídá skutečné kvalitě filmu. Trochu školometské úsilí příbližit neznalému divákovi vrcholná díla impresionismu a představit mu jeho hlavní představitele. Snaha navodit situace, jak vznikaly někteé obrazy je sice úsměvná, ale na druhou stranu pochopitelná. Historické a životopisné filmy jsou nejnáročnější a nejčastěji podrobené kritice. Zdejší hodnocení nejčastěji odráží víc úctu k tématu než filmařinu, což je pochopitelné. I já tak někdy hodnotím. Co se mi na Impresionistech opravdu líbilo je kamera, povedlo se nastínění a barvy, záběry kamery často skutečně navozují atmosféru důvěrně známou z obrazů. Dalším velkým kladem je živoucí galerie - ve všech třech částech uvidíte zásadní díla impresionistů. Z trilogie se tak stává skutečně užié umění - filmařina slouží osvětě, dokonce natolik, že potlačí snahu vyniknout jako samostatné dílo. Tak to vnímám já. A oceňuji! :o) ()

hirnlego

všechny recenze uživatele

Po prvním dílu trochu rozporuplné pocity - s tím, že ty pozitivní převažují. Zbytečně patetické a předramatizované některé scény a až příliš polopaticky sdělované rysy samotného impresionismu - avšak na druhou stranu, méně znalý divák dostává možnost seznámit se s konkrétními obrazy slavných malířů (vždy ukázka díla, jeho název a rok vzniku) a může vidět i pravděpodobné situace, za kterých tato díla tvořili. No a koneckonců, když se občas někdo z nich nadšeně rozpovídá o tom, jak chce malovat svět "právě tady a teď", člověka přepadne podivný pocit, že impresionismus je snad i něco víc, než jen umělecký směr... (mým nejoblíbenějším směrem vždy byl a je surrealismus, avšak teď jsem zjistila, že i dříve pro mě nijak zvlášť úchvatný impresionismus má vážně také něco do sebe) ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

  • Děj filmu byl inspirován skutečnými archivními záznamy a dopisy. (BLANIK.)

Reklama

Reklama