Reklama

Reklama

Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (109)

Gurtha 

všechny recenze uživatele

Když nad tím zpětně uvažuji, tvůrce diváka dostatečně varuje prologem, není možné se tedy vymlouvat, že takovou šílenost nečekal. Je to jako ty rozkošné obrázky rozleptaných vnitřností na cigaretách, které se vyjímají vedle názvu vaší oblíbené značky a neudělají nic s přesvědčením, že vám stejná krabička udělá dobře. Vlastně tenhle film je přesně taková krabička cigaret (alespoň jak si ji coby nekuřák představuji) a hodnotit jej mi dělá problém neboť mi zamotal hlavu (mozek se probudil z dřímot), ale nemyslím si, že by to byla dobrá věc (moje motající se hlava). Takže pokud jste na dekadentní avantgardu stiskněte play, pokud nikoliv raději hned zapomeňte, že jste o tomhle filmu slyšeli. ()

Corpsegrinder 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mi nesedlo. Úvodní scéna rozhodně navnadila na to, co se v baráku mělo stát, ovšem ten rozpad společnosti je udělanej tak nereálně, že nálepka sci-fi se zde opravdu týká jen chování postav. Vše je jak z jinýho světa. Od Wheatleyho jsem viděl jen Kill List, kterej se mi hodně líbil, tohle dílo je ovšem jak od nějakýho šílence na fetu, což údajně sedí i na jeho předchozí film. Střih scén je tak zmatenej že čas pro diváka uplně přestává existovat, tim pádem se začnete postupně ztrácet jak v ději, tak i v patrech baráku. Chápu že někdo může tvrdit že to byl tvůrčí záměr, ale já nemám rád když čumim na film a říkám si TO VŮBEC NEDÁVÁ SMYSL. Tohle šlo rozhodně udělat líp. ()

Reklama

PartyzanFilm 

všechny recenze uživatele

Kill List se mi nelíbil, ale měl alespoň nějakou atmosféru. Tohle chce být jakousi vizí post-kapitalistické společnosti, ale ta vize je jak od nějakého gymnazisty. Wheatley pokračuje ve svých těžkopádných, pro mě nepříjemných a strašně otravných filmech, které jsou o ničem takovým tím blbým způsobem. Po skončení mě vždycky napadne proč by to vůbec někdo chtěl točit, že to musela být strašná nuda už tvořit. Někomu tyhle hloupoučké in-depth vize mohou vyhovovat, ale mě vyloženě otravují svou existencí. Party v renesančních kostýmech jako symbol zkažené society? Paní přijede na koni a 'Which one of you guys will fuck me up the arse?' Přesně vím, o co se snažil, ale přesně vím, že to zůstalo u studentského pokusu. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Od istej chvíle sa film stáva nepochopiteľným sledom snových scén, nenadväzujúcich na seba. V jednej Hiddleston tancuje na večierku, v druhej preťahuje polonahú babu, v ďalšej klusá halucinogénny biely kôň (na streche mrakodrapu), potom strih a je tam akýsi chlapec v okuliaroch. Následne vypuknú nepokoje, ale nikto poriadne nevysvetlí, prečo. Lebo vypadla elektrika? To z ľudí robí krvilačné zvieratá? To som fakt nevedel. Tak to aby som si začal v činžiaku dávať bacha, keď nám najbližšie búrka strhne elektrické vedenie. Nápad „sveta v jednom mrakodrape“ (obchody, vyššia a nižšia vrstva, architekt s imidžom Boha, namakaná strešná gigantická záhrada) je bohovský, ale film ako taký sa vôbec nevydaril. Rozhodne nečakajte žiadny krvák, napínavý triler, ale ani poburujúcu komornú drámu (či nedajbože sci-fi). Je to taký, ehm, dekadentný WTF úpadok. A Hiddleston by sa mal fakt už okamžite prestať pred kamerou vyzliekať, zle sa na to pozerá. ()

MsUtahraptor 

všechny recenze uživatele

Čtvrt hodiny před koncem stále nevím, oč vlastně jde a proč se nájemníci jednoduše nespakují a neodejdou jinam, i kdyby jen nakoupit (to bude nějaká strašně chytrá alegorie). V posledních pěti minutách se aspoň zasměju scéně s deodorantem. Na závěr poděkuji bohům za to, že má Hiddles pěkný zadek, takže ty dvě hodiny nebyly ÚPLNĚ o ničem. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Elisabeth Moss sa vyjadrila, že najťažšou vecou pre ňu pri natáčaní bolo rozprávať s britským prízvukom, pretože je rodená Američanka. (beso74)
  • V 80% záberoch je stále niekto, kto fajčí. (beso74)
  • Cena za nahé komparzisty se v Severním Irsku kvůli natáčení Hry o trůny (od r. 2011) vyšplhala na 1000 liber za osobu, což je hodně v porovnání se zbytkem Anglie, kde se za nahého komparzistu platí asi 30 liber. Pro natáčení scény se sexuálními orgiemi proto produkční tým oslovil místní swingers klub. (KlonyIlony)

Související novinky

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

04.09.2019

Dobrých zpráv není nikdy dost, a tuhle navíc čekal málokdo. Filmový reboot herní série Tomb Raider s Aliciou Vikander (Krycí jméno U.N.C.L.E.), který v kinech vydělal jen 274 milionů celosvětově –… (více)

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

22.11.2016

Pod názvem Hard Boiled si možná představujete akční klasiku Johna Woo, zároveň se ale jedná o třídílnou comicsovou sci-fi (u nás vyšla jako Drsná škola), jíž v devadesátých letech sepsal Frank Miller… (více)

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

17.11.2016

Letos se čtyřdenní přehlídka (24. – 27. listopadu 2016) v Uherském Hradišti zaměří na postkoloniální britský film a britské filmové novinky. Kromě dvou hlavních témat připravuje kino Hvězda poutavý… (více)

Wheatley láká známá jména

Wheatley láká známá jména

26.10.2014

Několik let si svými malými britskými filmy hledal diváky ve festivalových kruzích a dělal jméno mezi kritiky, mimo tuto ale režiséra Bena Wheatleyho málokdo znal. Ovšen zdá se, že jeho vyhraněný… (více)

Reklama

Reklama