Reklama

Reklama

Anne Hathawayová tentokrát nikoli v roli princezny, nýbrž coby těžkými traumaty postižená dívka, která po letech izolace přijíždí na svatbu své sestry. Za vynikající výkon v tomto snímku byla herečka nominována na Oscara. Režie se ujal Jonathan Demme (Mlčení jehňátek, Filadelfie).
Byť by název tohoto snímku mohl evokovat některé sladkobolné romantické komedie, tento film nemá s nevěstami a ženichy na útěku nic společného. Spíše naopak. Ačkoli se jeho děj točí kolem svatby, jedná se především o silné psychologické drama, dávající nahlédnout do temných zákoutí lidské duše. Hlavní hrdinkou je dívka Kym, která sice svým vzezřením připomíná princeznu, ale hluboko v sobě skrývá bolesti a vnitřní démony, jež cupují její srdce na kousky. Proto se také chová tak, jak se chová. Rodina ji nemůže vystát, poslední léta strávila v léčebně, ale nyní se vrací domů, protože se vdává její sestra Rachel. A právě napjaté prostředí, jež kolem sňatku panuje, se stává arénou velké bitvy citů a traumat, během níž možná konečně bude vyřčeno vše, o čem se tak dlouhou mlčelo. V hlavní, pro ni velmi netradiční roli exceluje hollywoodská hvězda Anne Hathawayová, jež byla za tento herecký výkon nominována na Oscara. Tvůrcem snímku pak není nikdo jiný než oscarový Jonathan Demme, režisér nezapomenutelných klenotů Mlčení jehňátek a Filadelfie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (133)

Chasm 

všechny recenze uživatele

Další překvapení letošní nominační sezóny, za které si z části můžu sám, protože jsem si (nechápu proč) myslel že to bude komedie. Velká škoda je, že je film nenyvážený, první polovina je na sledování docela těžká (což se později více než napraví). Nicméně krásně komorně natočený příběh se skvělými představitelkami sester, při jehož sledování mi ani nevadilo, že tu a tam je scéna moc dlouhá či dokonce zbytečná, že někomu přijde nudná či trapná. Přes to všechno byla většina momentů skvělá, a po titulcích jsem ještě dlouho nad filmem přemýšlel. 80% ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Pro mě velikánské zklamání. Všichni herci hrají velmi dobře, pěkně civilně. V civilnosti filmu je zřejmě největší chyba. Při scénách, které vytvářejí atmosféru oslavy - zkušební večeře, obřad apod. (jsou pekelně dlouhé) jsem se opravdu cítil jako na svatbě. Přesněji jako po svatbě cizích lidí, kteří Vám nadšeně ukazují fotky z té "perfektní" slavnosti, kterých je opravdu óbrovské množství. Dramatická část není tak silná (jako třeba v Rodinné oslavě), aby zbytek zachránila a celek byl vůbec zajímavý. 50 % ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jeden z posledních filmů režiséra Jonathana Demmea, který vynesl Anne Hathaway první nominaci na Oscara s názvem Rachel se vdává předvádí neobvyklý pohled na svatební veselí, které tentokrát není čistě zdrojem veselí a nadšení. Naopak se sestra nevěsty kvůli veselce po dlouhé době dostane se svojí rodinou do kontaktu a tahle černá ovce rodiny je tak postupně konfrontována s pohrdavými reakcemi okolí. Samotný počet hlavní hrdinky Kym přitom spočívá v tom, že si stojí za tím, že její omluvy minulost nevymažou a to především proto, že se Kym skutečně dopustila především jednoho zásadního problému. Jonathan Demme společně s kameramanem Declanem Quinnem pracuje s třesavými pohyby kamery, které v některých momentech působí jako z dokumentárního filmu, někdy zase naopak působí jako autentické domácí video. Tenhle tvůrčí záměr ale bohužel nemá ten správný účinek a především Demme tolik nebere důraz na jeho pověstnou práci s detaily obličeje jako ve Philadelphii nebo Mlčení jehňátek. Tenhle Demmeův trademark byste v Rachel se vdává hledali těžce a zamrzí to, protože právě touhle metodou Demme naprosto bravurně zvládal se do postav ponořit. To Demme chtěl zcela určitě docílit i u Rachel se vdává, úplně se to ale nedaří. Ruční kamera se možná hodí ke klasickému dokumentu nebo akčního filmu, rozhodnutí ohledně tohoto řemeslného zpracování v rámci psychologického dramatu je ovšem opravdu zvláštní. A i když by se dalo snadno namítnout, že se možná Demme pokouší o autentičnost, spousta ostatních aspektů zcela jakýkoliv nádech autentičnosti podkopává a divák především tuší, že Anne Hathaway nehraje Anne Hathaway. A především se přesně takhle nádech autentičnosti nevyvolává. Právě výkon Anne Hathaway je opravdu výtečný. V roli bývalé feťačky je naprosto uvěřitelná a šlo pro ní jednu z prvních rolí, kde ukázala, že jí vážná role nedělá problém. Hathaway do svého výkonu dala naprosto všechno a pro nominaci na Oscara si došla zcela právem. Stejně tak se nedá říct vyloženě nic špatného o dalších hercích jako Rosemarii DeWitt v roli titulní Rachel, Billu Irwinovi v roli otce nebo Debře Winger v roli matky. V hereckých momentech skutečně není sebemenší problém, především i proto, že jim veškeré ty konfrontace ohledně dávné minulosti divák věří. Jenomže pořád Rachel se vdává k dokonalosti chybí mnoho věcí a především je vidět, že si nikdo není pořádně jistý, jak vlastně tu konfrontaci černé ovce s rodinou pojmout. Celé to prostě celou dobu působí tak, že se vůbec nepodařilo skloubit svatební obřad a zároveň rodinná traumata. Je velmi bizardní vidět, jak se momenty, kdy na sebe lidé navzájem křičí a vyčítají si různé momenty z minulosti kříží s klasickými momenty na svatbě plné srdcervoucích proslovů a především té klasické svatby, kde se všichni veselí, tancují a pijí. Háček je též v tom, že film trvá pouhých 110 minut a přesto působí příliš zdlouhavě, což je navíc potvrzeno i tím, že mohlo mnoho momentů v pořádku skončit na podlaze střižny. A především si mohla scenáristka Jenny Lumet dát větší práci se scénářem, který ta rodinná traumata, komplikovaný vztah dvou sester a status černé ovce hlavní hrdinky mohl vytěžit o poznání víc. Rachel se vdává je po obsahové stránce strašně nevýrazný film a má štěstí jenom v tom, že díky své ´´ dokumentární´´ formě je v rámci žánru snadno zapamatovatelná. Jenomže zároveň nebude existovat důvod si někdy tento film pustit znova. Protože nejen není kdovíjak výborný, ale zároveň je v mnoha ohledech skutečně velmi prostoduchý. Snaha o hluboký příběh ve finále u Rachel se vdává vypadá jako nepovedená mise, protože ty samotné velmi dobré herecké výkony nestačí s tak prostým scénářem. V případě, že by šlo o televizní produkci bych možná byl o poznání spokojenější, představa, že tohle skutečně natočil Jonathan Demme mě ale naplňuje velmi smutnými pocity a proto i přes některé kvalitní aspekty vlastně na tenhle film budu vzpomínat opravdu nerad. A radši si pustím záznam ze svatby svojí sestry a dám si k tomu víno. Rachel se vdává skutečně není pohromou, Demme tam přece jen v některých ohledech poznat je, neexistují ale žádné důvody, proč by se zrovna tohle mělo stát významnou filmovou záležitostí, která bude v příštích letech obhajovat pozice na seznamu nejlepších nebo nejdůležitějších filmů všech dob. Takové filmy totiž vypadají zcela jinak...... () (méně) (více)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Jedna vec je jasna - jestli nekdy spacham svatbu, coz je sama o sobe sci-fi sfera, tak jedine absolutne alternativnim zpusobem, bez sebemensiho naznaku nejake podobne rodinne party, ktere jste zde v prubehu celeho filmu svedky. Konstantni pocit trapnosti a chytani se za hlavu co je tohle za demenci a jestli jsou ty lidi vubec mentalne pri smyslech. K tomu Anne Hathaway, ktera je oficialne naprosto neschopna herecka, hrala tak neskutecne bezradne, ze ani na chvili nebyla sto se do role vzit, neustale jste museli trpet jak se snazi krecovite predvadet, jak ji to vubec nejde a jak moc trapne to ve vysledku pusobi. Na druhou stranu to bylo cele pomerne realisticky pojate a melo to i par silnejsich vypjatych scen, ktere to zuby nehty drzi na dvou hvezdach. Bylo to ale tak trosku typicky podpasove citove vydirani v podobe analyzy smrti blizkych atd. Film sam o sobe napr. z reziserskeho pohledu je na tom dost bidne. 3/10 ()

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Pro mě nezávislý snímek (což já ráda) o tom, jak se chovat "lidsky" a "normálně" i na takové šílenosti, s kupou lidí, které ani neznáte, jménem svatba. Celý film je pro mě dost upřímný a spontánní a plný pravd, které lidé prožívají každý den a je těžší s nimi žít. Tenhle film je sám život. Proto je dobré se na něj podívat. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Scéna se soutěží, kdo dřív naplní myčku nádobím, je založena na skutečné události, která se stala Sidneymu Lumetovi a Bobu Fosseovi. (HappySmile)
  • Anne Hathaway obržela za svůj výkon cenu pro nejlepší herečku na Critics Choice Awards 2009. (ufooonek)
  • Fotky malého Ethana jsou ve skutečnosti fotky z dětství mladšího bratra Anne Hathaway. (HappySmile)

Reklama

Reklama