Reklama

Reklama

Děj hororu se odehrává v ospalém městečku Riverton ve státě Massachusetts, kde koluje legenda o sériovém vrahovi s rozpolcenou osobností - rivertonském rozparovači. V den, kdy zemřel, přísahal, že se vrátí, aby zavraždil sedm dětí, které se v noci téhož dne narodily (říká se jim Rivertonská sedma). Patnáct let to byla jen povídačka pro děti - až do šestnáctých narozenin dětí z Rivertonské sedmy, kdy je neznámý útočník začne jednoho po druhém vyvražďovat. Zrodil se rozparovač znovu v těle jednoho z nich, nebo snad tehdy vůbec nezemřel? Přežil snad pád do řeky v hořícím voze ambulance? Jeho tělo nebylo nikdy nalezeno, policie tedy věřila v logické vysvětlení, že leží na dně řeky - ale je to tak opravdu? Vše závisí na jednom šestnáctiletém chlapci: musí záhadu rozluštit dříve, než bude on i zbytek Rivertonské sedmy mrtev. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (187)

JAn 

všechny recenze uživatele

You're not thinking what I think you're thinking, are you? Čekal ´sem, že s My Soul to Take Craven jen zabíjí čas před finišujícím Scre4m, a nebyl ´sem daleko od pravdy. Jinými slovy, MStT spolehlivě zapadá mezi horrory středního proudu posledních let. Na první pohled. Nejeden by totiž čekal, že se starý dobrý Wes po pětileté režijní pauze vrátí s něčím originálním, aby přesvědčil, že nepatří do starého železa, jenže on to vzal pokusem z druhého konce, čemuž jenom prospělo, že si scénář napsal sám. My Soul to Take je odlehčená exkurze zpátky do 90. let se zapomenutými konvencemi slasheru, včetně vražd mimo kameru, která vykrádá zejména Cravenovy filmy a jeho produkční počiny, na nichž experimentuje, parazituje a s čitelným nadhledem explicitně znázorňuje to, kde moderní horrory selhávají. K tomu Cravenovi stačí prostinký děj s naprosto banálními prostředky, zasazenými do ´populárního´ 3D. Primárním účelem je bavit, což se mu poměrně daří téměř. Na druhou stranu, Craven definoval podobu horroru 90. let, ale tady se očividně nechává strhnout módními trendy a nesnaží se být ani za mák svůj, což mi na výsledném dojmu vadí asi nejvíce. A bohužel, tahleta moderna na mě lehce dýchá i z traileru očekávaného znovuotevření vřískající série. ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Po dlouhých pěti letech se Wes Craven vrací na pole celovečerní režie, aby znovu zasáhl do žánru, který v osmdesátých letech pomáhal formovat. Ale tenhle zásah nemá razanci nože pronikajícího do teplého břicha bezmocné oběti, spíš to připomíná vidličku, kterou se někdo omylem rýpnu do dásně. A přitom to začíná opravdu pěkně, klasický exkurs do historie, ve které vzniká kult a legenda hlavního záporáka a pak skok do současnosti, kdy jsou děti z předchozích záběrů už v pubertě. Čert vem, že to není originální, slashery o originalitě nejsou a každý nemůže být Wong nebo Vojkůvka. Větší problém je, že Craven najednou otáčí a z přímočaré vyvražďovačky se stává psychologická sonda do duše hlavního hrdiny a jeho spolužáků. Ti jsou bohužel do jednoho velmi nevýrazní a neschopní výjádřit jakékoli emoce (například hrdinův přerod v drsňáka proběhne výměnou děsného svetříku za černý rolák) a divákův vztah k nim je tedy nulový. Navíc se Craven držel při zemi co se brutality týče a hluboko pod zemí pokud jde o sebemenší náznak nahoty. Čím více času uplyne, tím více vás to zmatené pobíhání a nelogické jednání postav bude unavovat, až nakonec odzíváte zcela tuctový závěr. Od roku 1991 nenatočil Craven opravdu vynikající film a obávám se, že ani přicházející čtvrtý Vřískot na tom nic nezmění, už jen kvůli tomu, že by musel být lepší než jeho starší bráchové... ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Na to, aky je Wes Craven odbornik na hororry /Hills Have Eyes 1977, Scream...../ je tento film neuveritelny scenaristicky vyplach, kde logika nie je ziadna, strasidelna atmosfera evidentne patri do sveta sci-fi a herecke osadenstvo by si zasluzilo za tuto sracku minimalne vyprask. 5 % za vyvrazdovacky .... ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Věkem se prostě jisté schopnosti opotřebovávají a mizí v nenávratnu. Zdá se, že to aktivně poznal i Wes Craven. Po výborné první dvacetiminutovce, opravdu výborné, až jsem se při ní divil těm nízkým hodnocením, Craven celý film zmačkal a hodil do záchodu. A když se objevil zřejmě nejsměšnější záporák, kterého jsem za posledních cca 10-15 let viděl, mohl jsem se potrhat smíchy. Jestli se někdy odvážím ten film pustit znovu, určitě to musím udělat s titulkama, abych zjistil, jestli takové kraviny pronáší i v originále. Přehlídka těch nejsterotypnějších "pestrých a barevných" stereotypů, tak odpudivým pro mladé postavy (nejvíc zapůsobila ta zdánlivě nejzlejší). Už je to pár hodin, co jsem to dokoukal a nevybavím si, jak že to vlastně skončilo. A ještě jedna věc, Wes Craven, jeden ze zakladatelů, budovatelů a svým způsobem i teoretiků slasher žánru by měl moc dobře vědět, že by slasher neměl být dlouhý skoro dvě hodiny, ubírá mu to na tempu, důrazu i svižnosti. ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Lehce překombinovaný a na sílu hnaný slasher, navíc v poměrně generickém duchu, na druhou stranu po formální a řemeslené stránce v klidu a nikterak vybočujicí teenage vyvražďovák. Do kontrastu však přichází srovnání s předchozí Cravenovou filmografií (srovnání se Scream nesnese v žádném případě) a na druhou stranu až přehnaně nízké hodnocení na CSFD. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (5)

  • Zvažované názvy pro film byly i 25/8 a Bug. (Chatterer)
  • Název filmu vychází z dětské modlitby "Now I lay me down to sleep, I pray the lord my soul to keep. Should I die before I wake, I pray the Lord my soul to take." (Chatterer)

Reklama

Reklama