Reklama

Reklama

Lištičky

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Au pair Alžběta (23) se zoufale snaží vytvořit si svůj nový domov v Irsku tím, že si chce najít chlapa za každou cenu. Částečně proto, že její skutečný domov na Slovensku bude brzy srovnán se zemí kvůli nové dálnici, ale hlavně má své osobní důvody. Její starší sestra Tina (27), zasnoubená s Irem Stevem (30), jí chce pomoct, cítí, že jí to dluží. Alžběta ale její pomoc kategoricky odmítá a zdá se, že na idylický bezstarostný život Tiny se Stevem žárlí.

Od začátku je mezi sestrami něco temného, nevyřčeného, co vytváří obrovské napětí a brání jim přiblížit se k sobě. Z jejich pohledu představují muži jedinou šanci nabízející štěstí a lepší život. Jedinou možností pro sestry, jak se dostat ven z tohoto bludného kruhu, je postavit se jejich společné minulosti – momentu, o kterém nikdo nepromluvil a nepojmenoval ho od chvíle, kdy se stala.

Alžběta se rozhodne zůstat v Dublinu na vlastní pěst. Potkává tam podivnou punkerku Ducky (23), která Alžbětě pomůže udělat první krok do neznáma. Avšak s Ducky nepřichází jenom fyzická proměna Alžběty, ale vrací se i temná minulost.

Jakkoli se obě sestry snaží vyhnout konfrontaci s tím, co bylo - což je následně vede do slepé uličky - jedině vzájemným odpuštěním se k sobě opět mohou přiblížit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

sanikope odpad!

všechny recenze uživatele

Po tom ako som počul všade len hrozne negatívne reakcie som sa rozhodol skúsiť. Pozrel som si minutáž a vravel som si - to možno bude v poho nebude to moc dlhé. A to bol asi môj najväčší omyl. Scenár bol tak pritiahnutý za vlasy že som počas toho ako som zaspal len dumal či v tom reku nemá prsty D. Rapoš. Ak hej tak je všetko v tom najlepšom poriadku. ()

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Slepá ulička. Režisérka je nešťastný produkt FAMU - "Autorská filmárka". Sama nevie, čo chce robiť, tak sa rozhodla, že bude režírovať. Nejaké to umenie, aby bola svetu osožná! Nebude predsa robiť nejaké komerčné bludy. Ručná kamera, aktuálna téma, pocit vykorenenosti, trable v rodine + nožničky do p*čky. To sú tie správne ingrediencie na artový v tomto prípade ťažký neúspech. Nuda a trápne slovenské dialógy po anglicky. Márne očakávania slovenského publika. Pamätám si ako sa po premiére na MFF Bratislava režisérka zúfalo oháňala argumentami, že film nechápeme, lebo je určený pre svetové festivalové publikum. Ja by som ho púšťal len ľudom, ktorých by som chcel mučiť. ()

Reklama

paascha odpad!

všechny recenze uživatele

Duševně nemocná Slovenka, která krom toho, že chlastá, píchá s každým, koho najde, blije a chlastá, dělá občas příležitostné práce kdesi v Dublinu, je hrdinkou divného filmu. Je silně nesympatická, ostatně jako všechny postavy tady, děj nikam nevede, mejdan, blití, potácení, křik a rány, mejdan...hodně špatný film. Prý je nějaké vysvětlení na konci, ale tam jsem nedožil, tak zůstanu u toho, že je to megasračka, nafouklá jak měsíc starý pes. Nebo liška...:-) Nakonec jsem pro klid duše dokoukal i ten konec, ale kromě komického pokusu nahradit robertka nůžkama a pěkně si to s nima udělat, jelikož bez jakéhokoli dalšího vysvětlení to tak vypadalo, tam už nebylo nic. Takže hodnocení zůstává, je to sračka! ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Obraz rozkladu východní komunity v Irsku, který se však sám vnitřně rozloží dřív, než stihne divákovi cokoli smysluplného sdělit. Zbyde tak jen dadaistické a ubíjející pásmo afektu, odchodů, příchodů a rozchodů. V reálných kulisách Dublinu vznikla pouze chatrná příběhová kašírka, kterou nad vodou drží alespoň trochu solidní provedení... ()

asLoeReed 

všechny recenze uživatele

Film má své právo na existenci, už třeba proto, že podobný téhož stylo-žánru u nás ještě nebyl. Chtělo by se mi ho sladit do kontextu Báby a Kdopak by se vlka bál? a pojmenovat to mottem: Kdopak by se Lištiček bál? O červené karkulce Dorotce Dědkové, jak cestou k bábě/babičce natrefila ne na vlka ale lišku. (A osa Berlín-Cannes-Benátky by v tom hrála prim.) A mluvit o tom a trochu to rehabilitovat. // Jenomže posledních 30 a 10 minut Lištiček, jež se mi v hlavě rozléhají po týdenní pomlce, mě nyní tak štvou, že od toho upustím. Byť lituji.// Lituji: nedokonalého, nedůsledného, nesprávného a všeho i falešného, co nezkušená Slovenka Mira Fornay v Lištičkách natropila. Nelíbí se mi: fádní dramaturgie (vše od půlky filmu už je navíc), alibismus v pomyšlení, že stereotypní struktura děje je tím nejlepším tvarem (byť kopíruje právě takovou reálnou skutečnost), že při odepření si elegance a mírné stylizace obraz zafunguje líp, hudební proč? hororový podkres (hudební komentář je zcizením, s ohledem na zde užité prostředky je tu jediným a stává se nadbytečným), přílišná blízkost polo- a detailů (k hrdince, kdo ji chce mít tak nahou a na dosah tváře zvláště v obřím plátnem vybaveném kině?). A pomyslná myšlenková linie autora - ta se totiž kýve, a sice na křivce kritika - obhajoba - zmatek - a snad dokonce lítost, s níž máme v závěru přehodnocovat dojmy předchozí. S tím ale také souvisí problém střihové skladby, která nebyla uspořádána do dobrého výsledku.// Mohlo by to být podobenství a poetický postup - ale "lištičky" a "bloudící liška a lišky bez domova a bez rozumného směřování jen za základními potřebami a jídlem" jsou k dívkám toulavým cizinou přirovnání, které rychle vyprchá a je také brzo odhaleno. Ale jinak se mi líbí. Líbí se mi: kontaktní a přímo v centru dění se nacházející kamera, absence vaty a třeba svodů k záběrům města. Troufalost, to není tak bezpředmětné. A - zde to je - já bych chtěl zmínit ještě něco, ale vskutku se mi rázem ty příklady už jeví jako mínus než palec nahoru. Koukám, koukám. Tento text se rozpadá. Postrádá svou osu. Bloudí, je nudný, chaotický. Jaký, už to mám, z toho máte pocit? No já přesně takový jako z toho filmu...!// Lištičky, co si ukoply palec v lese o pařez. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Film Lištičky byl letos vybrán do soutěže 66. mezinárodního filmového festivalu v Benátkách (soutěžní sekce Týden mezinárodní kritiky - 24 International Film Critics´ Week). Po roce 1989 nebyl do některé ze soutěžních sekcí tohoto festivalu zařazen žádný český nebo slovenský filmový debut. (Martin00x)
  • Režisérka filmu Mira Fornayová o filmu říká: „Tajemství jsou v našich životech jako kotvy. Dokud je nepojmenujeme, neodkryjeme a nepromluvíme si otevřeně, drží nás na jednom místě a točíme se jakoby v kruhu. O tom je příběh Alžběty a možná i ostatních postav filmu.“ (Martin00x)

Reklama

Reklama