Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 246)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

"Bird angry!" Obludne naťahovaný film, čo zamrzí, pretože v jadre je to zábavné. Skvostná výprava a westernová atmosféra, vydarené gagy, výborný minimalistický Depp, nápady, citácie Leoneho, super Zimmerova hudba a dve fantastické akcie s vláčikmi. Uf, ale pomedzi to je prepletená dobrá hodina mlátenia prázdnej slamy, ktorá keby sa vystrihala, film by to posunulo o tri levely vyššie. A ako prvú by som spláchol totálne zbytočnú časovú rovinu s chlapcom a starým Tontom. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Malý velký muž kouří halucinogenní dýmku míru s Piráty z Karibiku a němou groteskou. Film, který vypadá, jako by ho vyprávěl senilní bláznivý indián... protože ho vypráví senilní bláznivý indián, který se navíc rád poslouchá. Střední pasáž trochu hluchá, ale jinak jsem se výborně bavil. Verbinski se občas utápí v milovaných odkazech, ale jeho "meta-westerny" jsou chytřejší než většina žánrové konkurence. Ten chlap není tonto. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Rodokapsová májovka pro jednadvacáté století se vším všudy; jak tím špatným, tak tím dobrým. A ty desítky (desítky!) vymazlených neprvoplánovitých (ne)postřehnutelných aluzí (cikády a ptactvo v houští, paraplíčko na poušti atd.), kterých je tu paradoxně více než v Rangovi, lépe než co jiného dokazují, že to tvůrčí tým nebral jen jako další produkt. A ano, jsou to nesporně "pouze" Piráti z Karibiku ve westernovém hávu. Ovšem sluší se dodat, že je to spolu s jedničkou Pirátů to nejlepší co v "sérii" vzniklo. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $215miliónovTržby USA $89,302,115Tržby Celosvetovo $260,502,115Tržby za predaj Blu-ray v USA $21,234,465 //počet predaných kusov 849,866Tržby za predaj DVD v USA $24,491,859 //počet predaných kusov 1,142,620║ v skutku podarená dobrodružná jazda kde mi nevadila ani moc tá dlhšia minutáž, tých vatových scén len minimum, dvojica Johnny Depp a Armie Hammer to dobre ťahajú, hlavne Johnny Depp v obdobe Indiánskeho Jacka Sparrowa má po dlhšej dobe konečne stráviteľnejšiu postavu, k tomu slizký William Fichtner v úlohe zloducha na pohľadanie, má to dobrú akciu, trikovo zvládnuté, pekný vizuál, zábavné a miestami príjemne uletené, miestami to je dokonca až nečakane vážne podané čo sa tam bije potom s tými zábavnejšími scénami a troška tam vadia aj tie surovejšie scény, ktoré mi tam moc nesedeli, ináč spokojnosť, troška to pripomenie dobrodružnosť Zorro: Tajomná tvár /80%/ __moja recenzia ()

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • Natáčanie filmu prebiehalo celkovo v šiestich amerických štátoch, a to v Utahu, Novom Mexiku, Arizone, Kalifornii, Colorade a Texase. (MikaelSVK)
  • Pôvodne chcela film natočiť spoločnosť Columbia Pictures už v roku 2002. Film mal vtedy režírovať Jonathan Mostow. (J*A*M*B*O)
  • V roku 1869 mala vlajka Spojených štátov 37 hviezd a nie 50, ako je možno vidieť vo filme. (MikaelSVK)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama