Režie:
Rose BoschScénář:
Rose BoschKamera:
David UngaroHudba:
Christian HensonHrají:
Jean Reno, Mélanie Laurent, Gad Elmaleh, Raphaëlle Agogué, Hugo Leverdez, Oliver Cywie, Sylvie Testud, Anne Brochet, Denis Ménochet, Roland Copé (více)Obsahy(1)
6. června 1942 vstupuje v platnost nové nařízení francouzské vlády namířené proti židovskému obyvatelstvu. Jedenáctiletý Joseph Weismann proto odchází do školy se žlutou hvězdou na hrudi. Přesto žijí Weismannovi v přesvědčení, že mají stále důvody k radosti. Ale jen do úsvitu dne 16. července 1942, kdy do bytu vtrhnou muži v černých uniformách. Budí celou Josephovu rodinu a ženou je do autobusu… Po největší razii v dějinách lidstva, která proběhla pod taktovkou francouzské policie, se v pařížské cyklistické aréně tísní na třináct tisíc Židů. Pět dní bez vody, bez jídla a bez zdravotní péče. Dr. Sheinbaum (Jean Reno) internovaný spolu s ostatními dělá, co může. Intenzita rasismu šířeného zdejší kolaborantskou vládou hluboce zasahuje mimo jiné také sestru Červeného kříže Anette Monod (Melanie Laurent). (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Všechny události tohoto filmu se v létě roku 1942 opravdu staly. Film má docela podařený střih, který docela zásadně podporuje dramatičnost událostí. CITÁT - Francie, spása židů. V tomto snímku byl Adolf Hitler v záběrech ukazován jako kliďas, vtipálek, milovník zvířat a dětí. Připadali mi to trochu divné. Je to velice smutný a dramaticky natočený film. Ale o druhé světové válce už toho bylo dost. ()
Čekal jsem trošku více nechutných scén ze strany nacistů. Deportace židů je strašně silná látka, ale Roselyn Bosch nedokázala tenhle problém natočit tak jak jsem čekal. Největší omyl byla jakákoliv scéna s Hitlerem, který vypadal trošku směšně a možná to byl i cíl režíséra. Herecké výkony byli dobré a hlavně se mi líbil mladý blonďák a úplně nejvíce ten malý hnědovlasý klučina. Potenciál byl zde obrovský a je škoda, že nebyl využit na 100%. Přesto dávám slabší čtyři hvězdičky. ()
Tento film som videl viackrát a na tému holokaustu je rozhodne jeden z najlepších, aké som videl. Tento film nejde cestou silných explicitných scén, ani boja medzi ľuďmi a prislusnikmi policie. Tu vidíme tú čistú beznádej v očiach detí a hlavne rodičov a tak je to neskutočne emotívne a ťažko stráviteľne. Tie pohľady, smútok, strach sa tu dajú krájať a práve v tom je úžasný, ako verne je to celé podané. Videl som veľa podobných filmov, ale tento s ťahúňom filmu Jeanom Renom je v mojich očiach veľmi vysoko. Silne 4*. ()
Další pohled na nechvalně proslulý Velodrom. Scény, kde vystupoval Adolf Hitler, byly absolutně zbytečné. Dokázala bych se obejít bez nich. Narušovali celý příběh, kerý tak nebyl celistvý. O tu mladou sestřičku jsem měla strach. Jean Reno předvedl sůj standard. Zločiny druhé světové války by neměly být zapomenuty a měly by být neustále připomínány. ()
Škoda, že naozaj silné scény (násilné odlučovanie detí od rodičov, razie v domoch atď) sú mohutne prekladané nezáživnou romantikou (svetospasiteľské ambície sestry Anette) a miestami až komickou vatou (zbytočné scény s Ádim). Namiesto nich by radový divák určite radšej prijal ucelenejší pohľad na historický podtext a ozrejmenie opisovaných udalostí. Mňa osobne by ešte zaujímalo, kedy sa takejto sebareflexie dočkám aj od slovenských filmárov... ()
Galerie (39)
Photo © Gaumont / Bruno Calvo
Zajímavosti (22)
- Jean Reno bol prvým obsadeným hercom a hoci je jeho meno v titulkoch ako prvé, vo filme sa objavil len v približne 45 minútach. (MetalMesiah)
- Když Nono upustí svého medvídka z vlaku, spadne hned vedle kolejí. O chvíli později ho Annette (Mélanie Laurent) najde pod střechou nádraží. (Johnny.ARN)
- Francúzsky národný denník Libération označil film za "ťažkopádnu historickú melodrámu a retro gýč očistený od presnosti", na čo režisérka Roselyne Bosch zareagovala, že každý, ktorého film nedojal, sa dá prirovnať k Hitlerovi: „Je mi podozrivý každý, kto pri zhliadnutí tohto filmu neplače. Takému chýba jeden gén: gén súcitu. Toto si myslel aj Hitler, že emócie sú sentimentálne. Je zaujímavé vidieť, že títo kritici sa v duchu pripájajú k Hitlerovi, však?" (Arsenal83)
Reklama