poster

Pan Bobr

  • USA

    The Beaver

  • Slovensko

    Bobor

    (festivalový název)

Drama

USA / Spojené arabské emiráty, 2011, 87 min

Režie:

Jodie Foster

Scénář:

Kyle Killen

Kamera:

Hagen Bogdanski

Producenti:

Steve Golin, Keith Redmon

Střih:

Lynzee Klingman

Kostýmy:

Susan Lyall
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    ****

    Znám kupodivu spoustu chlapů, co se schovávají za bobra, a to jim ještě ani neruplo v bedně, jako tuhle Melovi! Je li totiž bobr dostatečně akční a dobře cvičený, je schopen zastat většinu těch otravných maličkostí, které realita vyžaduje a jeden se tak může naplno věnovat svým sladovým koníčkům, aniž by musel opustit gauč s ovladačem. Takže pokud bobr nosí domů dost peněz, plní na požádání své bobří povinnosti, v bytě není bordel, lednice nezeje, malí bobři jsou čistí, upravení a dobře se učí, je takové soužití s bobrem opravdu příjemné. Jeden se ani nemusí namáhat přemýšlet a pokud potřebuje znát vlastní názor, stačí se zeptat bobra a dokonce! si můžete kdykoli zapíchat, i když se vám nechce. Jediný problém s bobry však je, že jim takováto idylka většinou věčně nevydrží. Je to především nepovolených stykem s jinými, méně cvičenými bobry, kteří jsou schopni hustit do vašeho bobra své zvrácené -nismy a -cipace, až z toho ten váš, do té doby ideální bobr, začne být hašteřivý, panovačný a uječený. Tehdy nastává ta pravá chvíle uříznout si tu pevnou, vodící ruku a vybalit svůj charm v celé délce na jiného, nejlépe mladšího bobra a začít znovu.... Jinak mohou hrozit deprese! Život je holt boj o létající pečené holuby. *** Čekal jsem, že se unudím xmrti. Je to však neotřelé, svěží a zábavné, Mel je herec par excellence a až na ten nechutný heavyend mě to veskrze uspokojilo. A teď mě omluvte, musím s bobrem na cvičák.(16.9.2011)

  • Hild
    ***

    Nápad je dobrý a originální. V první polovině jsem se párkrát i upřímně zasmála a příjemně film hrál na emoce. Postupně se originalita začala vytrácet a především poslední půlhodina už mi úplně zkazila dojem. Tam jakoby se film přepnul a najednou se snažil říct něco jiného než v první polovině, začal vyprávět o něčem jiném. Musím říct, že ve druhé polovině se mi daleko více líbila linie s Antonem a Jennifer a ta přitom rozhodně originální nebyla. Prostě celý tento nápad s bobrem nebyl úplně dotažen do konce a je to škoda. Jodie Foster je ale zajímavá režisérka, která umí natočit uvěřitelný film a rodinná dramata jí určitě jdou, takže snad od ní ještě někdy něco uvidíme. Celkově se na Pana Bobra dívalo příjemně, herci byli dobří, ale něco tomu chybělo.(3.3.2012)

  • N.Strauber
    *****

    Mel Gibson by měl Jodie Foster poděkovat za poskytnutou příležitost - kterou až nečekaně skvěle využil. Předvádí (z dosud viděného) jeden z nejlepších hereckých výkonů roku. Další devízou snímku je samozřejmě zajímavý a hlavně originální námět, který může, dokud film nezhlédneme, působit až bizarně (problémové "Statečné srdce" s maňáskem). Film je především dobře napsané, natočené, zrežírované a zahrané drama s tragikomickými prvky. Hlavním žánrem však určitě není komedie, jak je z nějakého důvodu výše uvedeno. Zvláštní, že se nedostal do našich kin, byť původně měl někdy začátkem července - především i s ohledem na spoustu blbostí, kterých jsou kina plná. A že by nemohl do žádného kina a vůbec by nevydělal? Vysokorozpočtový blockbuster (přiznávám, že zrovna tento anglický termín nemám rád) ještě nezaručuje spokojenost diváků a automatické astronomické tržby; rovněž stejně tak jdou aspoň do některých kin i ještě mnohem komornější a nezávislejší díla než toto. Navíc zde mám dojem, že jména Gibson a Foster by snad dokázala diváky přilákat.(28.8.2011)

  • Chrustyn
    ***

    Plakát filmu je stejně pitomý jako jeho příběh ale pokud se do filmu člověk ponoří, zjistí, že výsledek není tak špatný, jak se může na první pohled zdát. I když ze sebe Mel dělá většího blbce než je. Překvapivě zábavné i dojemné.(19.1.2012)

  • Deschain
    ****

    Prečo mi nikto nepovedal, že to bude (aj) vážne aj smutné? Myslela som, že sa budem 90 minúť pozerať na nejakú nezávislú komédiu. Ale práve keď začala prevládať melanchólia, dostal sa príbeh ku mne bližšie. Najprv som myslela, že to nejak prežijem vďaka Yelchinovi, ktorého mám neskutočne rada a čoraz viac mi pripomína môjho brata a áno, bol skvelý, ako vlastne vždy. Ale Gibson sa tiež zhostil svojho depresívneho Waltera s pánom Bobrom presvedčivo. Taký prázdny a úbohý a skoro obesený. Aj tú scénu v garáži som tak nejak čakala keď prišla, nemiestne som si spomenula na Asha a jeho veselú ruku. Jodie bola viac v úzadí, ale napriek tomu sa na ňu stále dobre pozerá a je neuveriteľne sympatická. A ešte dve veci, ktoré potešili - clivá hudba, v nej aj Radiohead a najmä narážka na mojich drahých v Dead Poets Society. Pretože má Porter na stene carpe diem a v reči, ktorú napíše pre Norah začína aj s oslovením dead poets. Nepotrebujem viac, som pohnutá (kúsok dozadu na stoličke) a tak trochu dojatá.(21.1.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace