Reklama

Reklama

Amer

Trailer 2

Obsahy(1)

Anin život určujú tri kľúčové zmyselné momenty. Jej telesné hľadanie kolíše medzi realitou a pestrými fantáziami, ktoré ju čoraz viac ťažia. Ruka, zahalená čiernou čipkou, jej nedovolí kričať. Vietor jej nadvihuje sukňu a hladí ju po stehnách. Čepeľ sa dotýka jej pokožky. Kam ju táto chaotická, mäsožravá cesta zavedie?
Film môžeme vnímať ako poctu krvavým talianskym giallo hororom 60. a 70. rokov, no je silne ovplyvnený aj naratívne kryptickým surrealizmom režisérov ako napríklad David Lynch. [MFF Cinematik 2010] (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (115)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Amera jsem dostal na doporučení od kamarádky, která mě připravovala na to, že zažiju něco totálně neobvyklýho. Ten pocit originality se dostavil, jen škoda, že vlastně nevím co nebo kdo je Amer, nevím o čem tenhle film byl a hlavně vůbec nevím, jaké souvislosti mezi sebou mají ty tři části, které se v tomhle filmu projevují. Jedinou spojitost vidím v tom, že tenhle film vlastně vůbec není film, ale jen zběsilé střihy pár originálních nápadů s odkazy na všecko možný. Nejvýraznější je asi ta hudba, která místy připomínala staré francouzské kriminálky. Jinak první nápad holčičky, která vnímá všechno strašidelné kolem sebe bylo fajn, druhá část byla spíš pro úchyláčky podsukňové a třetí část je ta výše zmíněná pocta giallo filmů. Všechny tři nápady bych si představil do takové nápadité čtvrthodinky, kde by se ta veškerá originalita vešla, ale devadesát minut? Nevím, jestli mé prvotní nadšení pro film zabilo to množství nápadů nebo nuda s tím spojená... ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Ono je to na jednu stranu zajímavý, ale na druhou stranu pro běžného smrtelníka nepříliš dívatelný. Já sám nemám na nějakém euro artu absolutně žádný zájem. Připadal jsem si, že sleduji nadmíru povedené filmové cvičení, ale nemám žádný klíč k jeho uspokojivé analýze a převedení na skutečný filmový zážitek. A ke konci už jsem opravdu ztrácel pozornost. Takže tak, dobré, ale ne pro každého, ne pro mě. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

(možná trochu spoiler) Vizuálně krásný, "artový", lehoulince erotický soft thriller, prvoplánově erotický minimálně, ale zato napěchovaný dusnou atmosférou smyslnosti a doutnajícího chtíče, zobrazující tři kapitoly z dětství, dospívání a dospělosti francouzské dámičky z vyšších vrstev. Hned první kapitola s šílenou tetičkou a mrtvým dědečkem, laděná jemně do horrorova, se hodně povedla, ale asi ještě víc se mi líbila ta druhá, scénáristicky bravurní, s leitmotivem dívčiny probouzející se sexuality konfrontované s žárlivostí její odkvétající matky; pochybuju, že by se tenhle námět dal zpracovat nějak výrazně lépe. Třetí část začíná skvostnou jízdou taxíkem a končí opět v domě ženina dětství, ve kterém se jí začnou vracet staré obavy, fantazie a naplno propukne její schizofrenie... I jako vzpomínka na sedmdesátá filmová léta je Amer hodně přesvědčivý - nejen že k němu hraje perfektně zvolená dobová hudba, ale už úvodní titulky mě nadchly a vyvolaly mi všelijaké myšlenkové asociace na staré francouzské nebo italské filmy. Učebnicový příklad filmu, ve kterém jsou obrazy tak výmluvné, že dialogy téměř nejsou potřeba. Skvělá režisérská práce. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

BITTER - "First, our way of driving the narration is sensitive. As the theme is the discovery of the body, of desire, of sensuality, it was important for us to try to communicate the sensations of the main character (Ana) to the audience, to try to make the audience understand the story as if the viewer was in the character’s skin. We would like that the spectator follows the subject of the film by this sensitive driving of the story. Second, our way of driving the narration is playful. We like to play with the cinematographic tools to give the images a rich polysemic value, to have different levels of reading. So, for us, the audience has to take his place in the movie by this open way of seeing the film." [==] "In AMER, we’re using the giallo’s language to speak about the discovery of body, desire and sexuality of a girl. It’s not a detective story, it’s the intimate portrait of a girl with her fears and desires... and what could be more appropriate to talk about “fear and desire” than with giallo’s iconography?" - END ()

ambron 

všechny recenze uživatele

Hm.. Zaujímavé dielo, ktoré skladá poctu talianskej kinemetografii 60. a 70. rokov. Amer sa pomaly rozvíja v troch kapitolách: najprv sleduje dievčatko Anu v starom dome, ktoré zažíva svoje detské obavy, druhá kapitola Anu predstavuje ako zmyselnú dospievajúcu krásku a nakoniec v tretej sa vracia do rodičovského domu, kde už dospelá Ana zažíva znovu svoje detské strachy, tentoraz s imaginárnymi prenasledovateľmi. Nečakajte však prívaly slov, namiesto hlasu tu rozpráva obraz, zaplnený filmovou eleganciou, ktorá využíva nápadité uhly, špecificky zamerané detaily, hrubý strih a typickú hudbu. Aj keď je Amer znepokojujúci, odvážny a záhadný, je to čisté kino pre fajnšmekrov. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (3)

  • Doslovný význam slova Amer je "bitter". (Karlos80)
  • Film má vizuální kabát ve stylu italského gialla ze 70. let. Giallo znamená v doslovném překladu "žlutý", což vychází od časté barvy obalů giallo románů. Jednalo se o levné brožované série mysteriózních detektivek, vydávané nakladatelstvím Mondadori, jakýsi italský ekvivalent českých rodokapsů. Dnes se ale termín používá k označení filmů. (Seabeast)

Reklama

Reklama