poster

Zrození legendy

  • Čína

    Su Qi-Er

  • Čína

    苏乞儿

  • Hong Kong

    蘇乞兒

  • Velká Británie

    True Legend

Akční / Drama / Historický

Čína / Hong Kong / Tchaj-wan, 2010, 116 min

Režie:

Woo-ping Yuen

Scénář:

Chi-long To

Kamera:

Xiaoding Zhao

Producenti:

Cary Cheng

Kostýmy:

Chung Man Yee
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liskam
    **

    Stupidní blbůstka, která naštěstí nedosahuje dementní hovadiny. Za mě 40%(27.9.2013)

  • MartinezZ
    **

    11.9.2010 ~ Počátek příběhu o opilém mistru. Možná kdybych tohle věděl dřív a nedozvídal jsem se to až na konci filmu, nepřipadal by mi film i postava tak imbecilní. Bohužel, o tyhle asijské legendy se nijak nezajímám, takže pro mě byl film nudný, neplánovaně úsměvný a hloupý díky chování hlavní postavy. ~ Hlavní postavou je zde Su, tou dobou generál nějaké armády, který spolu se svými vojáky zachrání život princi. Trnem v oku je jeho nevlastnímu "bratru", kterého s jeho sestrou přijal do rodiny otec Su, který otce obou sourozenců zabil (protože byl zlý, proto). Su si do rodiny přibranou holčičku zamiloval a posléze si ji vzal. Jeho nevlastní bratr mu ale stále závidí úspěchy a štěstí a nenávidí nového otce za zabití toho pravého. Su zanedlouho odchází z armády a chce žit klidný život se svojí ženou a malým synem. ~ Po nějaké době se ovšem domů vrací nevlastní bratr a syn, otce Su zabíjí, bere si s sebou svoji sestru a jejího a Suova malého syna a odjíždí. Su jede za ním, pokopají se, Su končí v řece, jeho žena skáče za ním a jejich syn zůstává se zlounem. Su i jeho žena přežijí, Su je ale raněn, jeho žena ho táhne přes půl země, aby narazila na bylinkářku, která Sua zachrání a odchází. Su, poražen a raněn, trpí tím, že nemůže zachránit syna, pomstít se a že je úplně k ničemu. Jako správný chlap, vděčný manželce za záchranu a její oběť a snažící se co nejdříve získat syna zpět, všechno řeší chlastem. Tím deptá manželku, pro kterou je jedinou nadějí, která se před jejíma očima uchlastává a blázní. ~ Ve chvíli, kdy se Su konečně zase probere a přestane ožralý a pomatený skákat po loukách, zjišťuje, že naň hodila manželka bobek a šla za svým synem sama, Zlý bratr je z toho na větvi, protože nechce být sám. Su je z toho ale taky na větvi a jde si pro manželku a syna. Zlý bratr ale nechává svoji sestru za živa pohřbít jako záruku toho, že on sám ví, kde je, a tudíž že ho Su nezabije. Pro Sua je ale i přes nářek syna přednější pomsta, zlého bratra zabijí a od umírající stráže se dozvídá, kde je pohřbena jeho žena. Tu už ale nachází mrtvou. Na krku mu tak zůstává malý syn. Papínek jedna radost. ~ Jako správný chlap, který musí zaopatřit syna a vyrovnat se se ztrátou milované, všechno řeší chlastem. Starat se tak o něj musí jeho malý syn. A tak putují a putují až doputují kamsi, kde v aréně zlí zápaďáci evropští zabíjí pro pobavení čínské bojovníky. Su se tu potkává se starým známým z armády, který v aréně chce nakopat zadek zlým evropanům. Když mu jde o krk, snaží se ho ochránit malý Suův syn a když jde jemu o krk, Su se zase probudí k životu a tak vzniká legenda o opilém mistru. ~ Pitomost. Blbec, který myslí jen na sebe a všechno utápí v chlastu má být nějakým legendárním mistrem? Umění zlého bratra k smíchu, chování hlavní postavy na facku, chování jeho manželky více méně taky (ta je oddanější než pes), závěrečná protievropská bitka pitomá úplně, stejně jako ta z Yip Mana 2. Tohle ne, takhle si tedy čínský kung-fu poeticko-historický film absolutně nepředstavuji. Koncentrovaná nuda prokládaná bitkami natolik nezajímavými, že zase zíííív. ~ Proč k nám z Asie lezou jenom takovéhle hlouposti, to tam nic jiného nenatáčí? Ale samozřejmě že ano. Tohle je ale si víc cool. Tohle bohužel spíš k pláči (bůůůů...).(30.3.2013)

  • JFL
    *****

    Obžérsky opulentní spektákl jakoby představoval tři filmy scuknuté do jednoho. Pomyslně lze takto film přirovnat k amerického sestřihu "Shogun Assassin", kde z původních dvou filmů byly vynechány dějové pasáže a naopak zachovány veškeré souboje, což ve výsledku dávalo vágně propojenou koláž atrakcí. Stejně tak zde v každé třetině filmu diváci dostanou stejnou porci soubojů jako v jiných hongkongských/čínských celovečerních bojových filmech posledních let. Co do příběhu je "True Legend" na první pohled hloupoučká fantasy oslavující patriarchální hodnoty, ale z hlediska bojových scén představuje vrchol soudobých wire-fu filmů. Yuen má ohromný cit pro tempo a to, co bude fungovat na kameru, takže díky tomu spektakulární bitky nepůsobí uměle a nezáživně jako v jiných dráty prošpikovaných eskapádách typu tristního "Fatal Move". Snímek sice v kontextu dnešních trendů vyznívá jako absurdita, ale na druhou stranu se ani nesnaží jít stejnou cestou. Naopak se obrací k tradici efektně akrobatických fantaskních báchorek jako "Evil Cult" či "A Warriors Tragedy". Právě v tom spočívá jeho osobitost a přitažlivost. Navíc lze zdejší míru schematičnosti, která dosahuje až karikaturní rozměry, chápat jako nadsazenou reflexi zákonitostí bojových filmů. Ostatně ne náhodou je film pojatý jako kapitola z fiktivní knihy Letopisy o mistrech bojových umění a pojednává o údajném zakladateli stylu opilá pěst. V tomto ohledu pak i vyprávění dává smysl jako skrumáž všech nabízejících se klišé z životopisů velkých bojovníků - od historického rámce, přes tréninkové montáže až po boj proti monstrózně gigantickým cizincům.(11.11.2010)

  • imf
    ***

    Scénář jak od Tsui Harka (toho novodobého), digitální (dokonce 3D) guláš jak ve Storm Riders a snaha něco sdělit prostřednictvím na sebe vršených akčních scén, které jsou tu bez ladu a skladu poskládány tak hustě, až vás začnou otravovat. Upřímně, hrdinové stráví ve vzduchu víc času než na zemi a běžná konverzace tu nemá místo - buď se tu řve (před bojem) nebo heká (při boji). Vysoký podíl bojových pasáží ale zachraňuje Pingovi alespoň trochu krk. Osobně mám pocit, že by v momentální formě neurežíroval ani reklamu na žužu, ale cit pro choreografii mu zůstal a pár dobrých nápadů se taky najde (brnění našité přímo do těla). Věčná škoda, že těch špatných je o tolik víc a někdo je do scénáře pouští pod tlakem. Jsou to vlastně tři braky v jednom, navzájem se překřikující a hlásící se o slovo... příběh o pomstě, národní hrdosti a mravní čistotě, přičemž všechny složky se snaží mít svůj vlastní dějový oblouk, skřípavě narážejíc do těch ostatních. S ovladačem v ruce je to hezká procházka po spíše čínských než hongkongských filmových dějinách, okořeněná úchvatným comebackem Chiu Man Cheuka... ale jako epický celovečerák? Dokonalý overkill, který chce mít od všeho trochu jako děcko při první návštěvě cukrárny. Záleží jen na vás, kolik sladkého snesete.(11.5.2010)

  • m@rz
    ***

    Neříkám, že to bylo špatné, ale co to jako - předělávka Drunken master nebo co? Proč tak kazit film. A taky jsem čekal, kdy se tam znova objeví ten super padouch a ono nic :( Konec hodně zklamal (a jinak opakování Fearless?). Prostě mi to přišlo jako splácanina, která se v půli zbytečně zlomí a pokračuje úplně jinak. A taky kopíruje hodně filmů.(21.7.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace