Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Není ani nejslavnější, ani největší a už vůbec ne nejstarší. Přesto se moskevské metro jedním primátem pyšnit může – podzemní dráha, která denně přepraví více než osm milionů lidí, má nejpřepychovější výzdobu na světě. Mramor, ušlechtilá ocel, drahé kovy nebo barevné sklo. To vše připomíná honosný palác a zároveň vypovídá o marnivosti, se kterou sovětští soudruzi soupeřili se svými západními rivaly. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

MI-380 

všechny recenze uživatele

Zajímavý a solidně udělaný dokument, velké množství archivních materiálů, spousta rozhovorů s pamětníky. Vzhledem k tomu, o jaký žánr se jedná, je tu i originální modelový svět, v kterém se pohybuje a s nímž také hýbá příjemná ruská průvodkyně, která navíc bez sentimentu nazývá věci pravými jmény: nadšení davů, zločiny komunismu, politický i odborný diletantismus při organizování prací, odpornou likvidaci architektů, poválečnou euforii, ruské velikášství. O to neuvěřitelnější je výsledné dílo. Před pár lety jsem tam byl a překvapil mě kontrast mramorové secesní nádhery s agresivitou nekonečného množství cestujících. Obsahem i formou vysoce nadprůměrný dokument. 80%. ()

Hellknight12 

všechny recenze uživatele

Dnešná premiéra. Zaujímavý ale hlavne dobre spracovaný dokument. Tento dokument som si pozrel vďaka filmu Metro, keďže som ho náhodou objavil. Je tu veľa zaujímavých informácií prečo, kedy a ako sa stavalo metro v Moskve. Pripájam aj link https://m.youtube.com/watch?v=s0atGgOFQIA. Celkové hodnotenie za mňa je 80%. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Kvalitní dokument o počátku a průběhu stavby architektonického majstrštyku stavěného na politické zadání bez přesného původního plánu a dostatečných znalostí o geologickém podloží Moskvy, kterým mělo vést. Zajímavé jsou i informace o politickém dění souvisejícím se stavbou. Škoda, že to celé končí v padesátých letech, čekal bych pokrytí až do současnosti, případně i plány do budoucna. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Moskevské metro, postavené ve 30. a 40. letech 20. století, bylo chloubou a výkladní skříní Sovětského svazu. Dodnes jde o světový unikát. Podzemní paláce, na kterých pracovali nejlepší umělci a architekti, nemá ve světě obdoby. Použití ražené tunelovací techniky se ukázalo ve své době jako odvážné, ale ideální řešení. Dodnes jde o nejběžnější způsob provádění tunelové infrastruktury uvnitř městské zástavby. Použití razicího štítu, patentovaného v Anglii již v 1. polovině 19. století, ohromně usnadnilo výstavbu, která by byla jinak kvůli nepříznivé geologii (tekuté písky, jíl) ohrožena. Projekční práce, kterou na projektu vykonali inženýři z Charkova, se dodnes jeví jak z hlediska rychlosti a objemu prací, tak technické náročnosti, jako nepřekonatelná. Zvlášť uvážíme li, že znalosti o geologii Moskvy do té doby končily někde v hloubce 10-15m, zatímco metro se stavělo 30-40m pod povrchem a pracovat se mělo začít okamžitě. _____ Stavba pražského metra zahájená koncem 60. let, vychází velkou měrou z moskevského vzoru. Kvalitní dokument, který stojí za vidění. ()

DrobnohledX 

všechny recenze uživatele

Vždycky mám radost když mám možnost vidět nonUSA film (případně film v jiném že anglickém jazyce). Tento film může směle konkurovat všem katastrofickým filmům. Chybí zde patos jednoho hrdiny který zachrání celý svět a přitom vlaje extrémní množství amerických vlajek. To zde opravdu není, je zde ale zase příliš nastavovaný konec - kdy dochází k již zbytečným zvratům. Jinak je to opravdu solidní katastrofárna v ruské mutaci. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama