Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(5)

Obsahy(1)

Nejnovější miniseriál z produkce HBO představuje Mildred Pierceovou, hlavní postavu úspěšného románu Jamese M. Caina z roku 1941, který pojednává o hrdosti a cti americké střední třídy. Hlavní roli ztvárnila hvězdná Kate Winsletová, držitelka Oscara za film Předčítač. Spoluautorem scénáře a režisérem je uznávaný filmař Todd Haynes (nominovaný na Oscara za nejlepší scénář k snímku Daleko do nebe). Pětidílné drama vypráví příběh neobyčejné, nezávislé ženy, která se v nelehkém období Velké hospodářské krize 30. let, čerstvě rozvedená, snaží znovu najít štěstí pro sebe i svou rodinu. Drama sleduje Mildrediny spletité vztahy, její přehnanou starostlivost o sobeckou dceru i peripetie s vesměs netečnými a línými muži jejího života, jako je milenec Monty Beragon (Guy Pearce), nebo ex-manžel Bert Pierce (Brían F. O’Byrne).

Část 1.
Glendale, California, 1931. Mildred Pierceová, mladá matka s talentem na pečení, se stává slaměnou vdovou poté co vyhodila manžela Berta z domu. Nyní si musí najít práci, aby uživila sebe a své dvě dcery, jedenáctiletou Vedu a sedmiletou Ray. V pracovní agentuře mají pouze nabídky, které jí připadají pod úroveň, a tak hledá dál. Její kamarádka a sousedka jí mezitím udílí rady ohledně randění, načež si Mildred začne nečekaný románek s bývalým obchodním partnerem svého manžela Wally Burganem. Když Mildred zavolají z agentury a nabídnou jí práci hospodyně v zámožné rodině, zdráhavě souhlasí se schůzkou. Poté co rychle ukončí velmi jízlivý pohovor, hledá Mildred útočiště v místním bistru Cristofor’s Café. A právě zde, s pomocí servírky Idy zasáhne osud…

Část 2.
1931. Mildrediny vyhlídky na podnikatelský úspěch se zlepší, když začne prodávat své domácí koláče v bistru, kde se seznámila s Idou. Wally Burgan, Bertův bývalý obchodní partner, jí pomůže najít perfektní místo, kde by si mohla otevřít vlastní koláčovo-kuřecí restauraci, Mildred má však obavy, že kvůli zkrachovalému manželství bude problém s financováním. Rozvod proběhne v přátelském duchu a Mildred se stává majitelkou restaurace. Jenže všechno nemůže být růžové, vztah s předčasně dospělou dcerou Vedou je napjatý. Poslední den v bistru se Mildred impulzivně rozhodne odjet na dovolenou s pohledným zákazníkem Monty Beragonem do Santa Barbary. Její štěstí má však krátké trvání, když se dvojice vrátí domů, dojde k tragédii…

Část 3.
1931-1933. Aby se vzpamatovala z nevýslovné tragédie, pracuje Mildred ještě usilovněji na přípravách k otevření své restaurace. Po pomalém startu se restaurace rozjíždí, kapacita se naplňuje a Mildred s radostí uvítá bývalou kolegyni, servírku Idu, která jí pomáhá zvládnout nápor. Mezi hosty je také Monty, který svým uhlazeným vystupováním udělá silný dojem na Mildredinu dceru Vedu. Monty navrhuje Mildred, aby našla Vedě nového učitele klavíru, Mildred si však nemůže dovolit koupit nové piano, protože kvůli zrušení prohibice chce přidat do restaurace bar. Vedina rozmrzelost roste a Mildred začíná rozčilovat Montyho lenost a extravagantní životní styl, což vyvrcholí v emotivní novoroční konfrontaci...

Část 4.
O čtyři roky později, 1937-1938. Mildred rozšířila své podnikání o restauraci v Beverly Hills. Se svou nejlepší kamarádkou a obchodní partnerkou Lucy nyní obhlíží Laguna Beach, kde by mohla být nová pobřežní restaurace specializovaná na mořské plody a steaky. Jenže Mildredin podnikatelský úspěch je vykoupen stále se prohlubující krizí ve vztahu s Vedou. Ta si zoufá, protože její dlouholetý učitel klavíru zemřel a jeho potencionální náhradník, známý dirigent Carlo Treviso, ji odmítá učit. A Veda končí ve společnosti povaleče Sammyho Forrestera, jehož matka šokuje Mildred svým tvrzením o jejích dětech. Následuje emotivní hádka s Vedou, během níž jí Mildred vztekle vyhodí z domu. Po několika měsících, co spolu ty dvě nepromluví ani slovo, poví Bert Mildred o Vedině úspěchu coby zpěvačce v rádiu. Při poslechu Vedina zpěvu Mildred zabolí, že se tak odcizily a rozhodne se získat svou dceru zpět.

Část 5.
1938-1940. Mildred se znovu dává dohromady s Montym, který je štěstím bez sebe, že jeho bohatá milenka koupí rodinné sídlo v Pasadeně. Sblížit s Vedou se však Mildred nedaří. Její dcera si ale vede dobře, coby koloraturní sopranistka pracuje nyní pod vedením Carla Trevisy a má také nového manažera. Při příležitosti svatby s Montym se Mildred s dcerou jakž takž usmíří, ale všechno v pořádku není. Díky finanční rozmařilosti skončí Mildred v bezvýchodné situaci, restaurace Laguna krachuje a neloajální Wally hrozí, že podnikne právní kroky ve prospěch věřitelů. Přesvědčována Bertem, aby požádala o půjčku jejich úspěšnou dceru, se Mildred vrací domů a tam učiní šokující odhalení, které změní její život navždy… (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

TV spot 3

Recenze (118)

blitzer 

všechny recenze uživatele

O téhle miniserii bych zřejmě neměl ani ponětí, kdybych náhodou nezachytil v televizi zprávu o tom, že Kate Winslet získala Emmy (v tu chvíli jsem ani nevěděl za co). Inu, vyhledal jsem si na ČSFD její nejnovější počin a ten mě zaujal především dobou, ve které se odehrává. A musím říct, že její vyobrazení bylo skutečně parádní, takže jsem si to užíval podobně jako u Impréria. Kostýmy, auta, hudba... to byla pastva pro mé smysly. Co se týče scénáře, tak tam jsem byl taky spokojen. Nebyla to sice kdovíjaká pecka, která by mě významněji chytla za srdce, ale všechny díly jsem sjel téměř na posezení, což je neklamnou známkou toho, že jsem se rozhodně nenudil. Mildred "iron lady" Pierce jsem fandil jak v jejím podnikání ("Všichni jenom nastavují dlaně. Ať mi nikdo netvrdí, že při troše fištrónu si lidi nepomůžou, i když máme krizi."), tak i v "boji" (i když spíš bez uvozovek, ale nechci spoilerovat) s její roztomilou dceruškou. Nicméně právě za to, že poslední dva díly se zploštily pouze na vztah matka-dcera, zůstávám s hodnocením těsně pod vrcholem. ()

erased 

všechny recenze uživatele

Mildred si proti očekávání nekrade celý film pro sebe a tak umožňuje vyniknout jejímu sympatickému manželovi Bertovi a především její dceři. Jestli se v souvislosti s Vedou dá něco takového vůbec říct, užíval jsem si každou její scénu, především co se její mladší verze týče. To všechno už tady ale jednou bylo ve filmové verzi z roku '45. Moderní retro provedení je výborné, navíc Monty konečně působí přesně tak jak podle knihy má (vůbec celý ten přepis "stránka po stránce" seriálu oproti noirově laděnému filmu svědčí, obě verze však v tomto ohledu mají něco do sebe), ale nebýt skvělého, ba přímo famózního finále, asi ve mě seriálová verze Mildred Pierce zanechá hořko sladký dojem. Naštěstí nezanechala a já budu doufat v natáčení dalších podobných artefaktů z minulosti. ()

Reklama

hygienik 

všechny recenze uživatele

Tak precíznu réžiu podčiarknutú dobrou kamerou človek nevidí každý deň. Priznávam, že boli pasáže (3. časť), keď som sa nudil. lebo všetky možné dejové alternatívy, čo ma napadli, sa nakoniec naplnili. Ani dej filmu by som neoznačil za pre mňa zvvlášť podnetný, opak platí o hereckých výkonoch. Myslím si však, že film ponúkol maximum, čo bolo možné vyťažiť z námetu a televízneho spracovania. Preto dávam o hviezdičku viac. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

První epizoda navodí dojem, že to bude pětihodinová one-woman show Kate Winsletové v seriálu, kterému by spíše slušela klasická celovečerní stopáž. Druhá a ty zbylé z tohoto dojmu vyléčí, ale z celkové chladnosti to stejně neproberou, v tom uspěje pouze čtvrtý díl. Není to herecky jen o Winsletové (např. Morgan Turnerová a její fracek rostoucí do elitářské mrchy par excellence ji přehrává ve všech společných scénách rozdílem třídy), naštěstí to zase tolik není ani o "založení KFC" a díky mnohdy podivně skokovitému vyprávění to naopak vzbuzuje dojem, že by se mohlo na stopáži leckde přidat. Předlohu jsem nečetl, ale Haynesův styl působí přesně jako předčítání monotóním hlasem na dobrou noc. Je jasné, že se v tom skrývá silná látka, ale ne a ne se do toho kvůli odosobněnému přednesu dostat... V zásadě to má naprosto shodné klady i zápory jako jeho Daleko do nebe. V pětihodinovém balení. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Woman on top. Haynesova minisérie ukazuje, před čím dobová melodramata uhýbala. Fyzické detaily, proradnost proměnlivých postav, autentickou chudobu. Všechno je přepočítáváno na peníze, nejsnazší prostředek k dosažení úspěchu, po němž postavy buď samy touží, nebo jsou k němu tlačeny. Postavy realisticky řeší, kolik věci stojí, čím by se jiné filmy ze stejné doby nezdržovaly. ___ Mildredinu společenskou pozici tak, jak ji vnímá sama společnost, nikoli protagonistka, nejlépe vystihne Veda větou „Nejsme nijak výjimeční“. Otázkou tedy je: Jak se NĚKÝM stát? Jak být dámou a přitom si zachovat důstojnost? Nechat se vydržovat jako společnice, nebo přijmout podřadnou práci? Kdo koho ovládá, kdo komu rozkazuje? ___ S hrdinčinou emancipací, poté, co začne řídit v doslovném i přeneseném významu, poté, co se z ní navenek stane sebevědomá dáma, se změní i prostředí a důraz kladený na existenční starosti. Dobře zajištěná, nemusí už Mildred řešit, aby dcera měla co jíst, nově usiluje o její přízeň. Polopaticky shrnuto, za svobodu zaplatila vysokou cenu – získala peníze, ztratila lásku. Série prodělává přeměnu z dramatu sociálně kritického v melodrama (a skoro v antickou tragédii, k čemu svádějí přítomné operní árie). Kriminální linie a přesahy do filmu noir byly oproti Curtizově filmu potlačeny, přestože závěr je ještě ambivalentnější a má daleko k nastolení nějakého uspokojujícího statu quo. Poválečnou krizi mužské identity vystřídala hůře řešitelná krize hodnot vlastních oběma pohlavím. Nejsou nejen ženy, ale ani muži, na které by se dalo spolehnout. ___ Zasazení do krizových 30. let není dáváno vnějškově okatě na odiv. Vyeliminováním formálních excesů moderních seriálů budí Mildred Pierce dojem, že byla v zobrazované době skutečně natočena (až na tu barevnost záměrně lehce zatuchlého obrazu). ___ Komplikovaná role ženy, která nedokáže přestat milovat největší přítěž a zároveň jediný stabilní svého života, byla příležitostí pro Kate Winslet. Nezklamala. Nebojí se jít až na hranu, i za cenu ošklivosti a obvinění, že se v hrdinčině utrpení moc vyžívá, dát najevo velké emoce, jež k velkému dramatu zkrátka patří. Odhaluje každý kousek sebe samé. Nejen během odvážných a věrohodných erotických scén, jejichž smyslem není jenom ukázat nahé tělo – ukazují, že Mildred před Montym (zprvu) nemusí nic skrývat, nosit žádnou uniformu. Winsletová hraje nešťastnou ženu, která nepůsobí uvolněně ani když se směje. Chvilková radost nedokáže přehlušit všechny potíže kolem. Ne tentokrát, ne v této minisérii, odvážnější a upřímnější než jiné filmy a seriály, umožňující nám od starostí na pár hodin uniknout. Mildred Pierce, symptom stále probíhající ekonomické krize, se s nimi obrací rovnou na nás. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, marvan ()

Galerie (17)

Zajímavosti (6)

  • Režisér Todd Haynes si příběh hrdé a osamělé matky, která v době velké hospodářské krize hledá způsob, jak uživit sebe a dvě děti, přečetl v roce 2008, kdy se začali hroutit americké finanční trhy. Téma ho proto zaujalo také z důvodu, že v něm viděl paralelu s ekonomickou krizí, která právě probíhala. (Michelle75)
  • Děj se odehrává v Los Angeles, filmováni ale probíhalo v New Yorku. (M.B)

Reklama

Reklama