Reklama

Reklama

Neuvěřitelně hlasitě & nesmírně blízko

  • Česko Nesmírně hlasitě a neuvěřitelně blízko (více)
Trailer 1

Devítiletý Oskar je nadaným synem Thomase Schella, jednoho z Američanů, který přišel o život při teroristických útocích 11. září 2001. Když byl ještě dítě, jeho otec pro něj připravoval různé úkoly, které vždy ukrývaly nějaké tajemství. Při těchto úlohách musel talentovaný hoch komunikovat s cizími lidmi, což byl pro něj nejtěžší úkol. Několik týdnů po nejhorším dni, jak jej Oskar nazývá, se sblíží se svou babičkou, ale zároveň se vzdaluje své matce, protože mu není schopna vysvětlit, proč k útokům došlo a proč musel otec zemřít. Rok po tragédii nalézá v otcově skříni vázu, v níž je obálka s klíčem a nápisem "Black". Oskar vypátrá tajemství klíče a díky tomu se dokáže vyrovnat se smrtí svého otce. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (346)

Matty 

všechny recenze uživatele

Pochybení na druhou – špatná adaptace nedobré (resp. příliš snaživé) knihy. Knižnost se projevuje od prvních minut použitím voice-overu, který ale protentokrát nachází ospravedlnění v povaze Oskara, komunikujícího zejména se sebou samým. Vyjadřovací bohatost knihy již Daldry napodobit nedokázal. Zohledníme-li předlohu, film je vyprávěný nepochopitelně konvenčně, jako převrácené oidipovské (melo)drama s velmi jasným, pro jistotu do materiální podoby přetaveným cílem (zvýznamnění motivu pátrání/expedice). Převrácené jenom navenek, neboť Oskar sice v afektu prohlásí, že by si přál raději smrt matky než otce, svého pomyslného arcinepřítele, ale pořád je to „father-son-issue“, co se po celý film řeší. Zatímco kniha dokázala strhnout alespoň pasážemi přejímajícími hledisko Oskarových prarodičů, film události filtruje výhradně naivním pohledem malého kluka. Tedy, Oskar rozhodně ví víc než jeho vrstevníci, ale stejně jako v předloze není zřejmé, jde-li jen o namemorovaná fakta, nebo před sebou máme malého génia. Protagonista je nečitelný, divný pouze tak, jak se to hodí tvůrcům. Neurčitost charakterizuje i atmosféru snímku, v němž na jednu stranu nechybí odlehčené momenty (mnohdy nezáměrně – třeba když Sandra Bullock odhalí svou paralelně probíhající misi, za jejíž realizaci by se nemusela stydět ani elitní agentka CIA), na stranu druhou nedokáže na téma smrti nahlédnout z odstupu, bez zátěže vypjatých emocí. „Nevím nic, co bych nevěděl už od začátku“, nakonec platí pro Oskara stejně jako pro nás, neboť film, infikovaný strachem připomenout, k čemu skutečně došlo. Národní tragédii pouze rekonstruuje, nikoli dekonstruuje. O to úmornější je oddalované odtajňování informací posunujících děj dopředu známým směrem. Domníval jsem se, že podobná jemnocitnost a falešný soucit je ve vztahu k 11. září již pasé. Očividně ještě ne. 45% Zajímavé komentáře: Cervenak, novoten ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Vše dobré v tomhle slzopudném dojáku je dáno kvalitou knihy. Smutné je, že Daldry vyzmizíkoval geniální variace vyprávěcích postupů použitých v románu Foerem a nenahradil je ničím jiným. Vzniklo tak šablonovité, plytce hollywoodské melodrama s nesympatickým (čti otravným) hlavním hrdinou. Líbivou kamerou se taková díra zalátat nedá. Jediným výraznějším plusem jsou herci ve vedlejších rolích. Zejména Max von Sydow, který nepotřebuje ani mluvit, aby podal skvělý výkon. ()

Reklama

somnar 

všechny recenze uživatele

Hugo a jeho velký objev, verze 9/11. Oproti Scorseseho opusu však mnohem slabší, utahanější a rozbředlejší. Z vod prvoplánové ubrečenosti Daldryho naštěstí vytahují skvělí herci (hlavně perfektní Thomas Horn a Sandra Bullock, která dokazuje, že oscarová performance v Blind Side nebyla náhodou) a stále silné a působivé memento "nejhoršího dne". Ten film mě nijak neiritoval, možná proto překvapivě spokojených 70%. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Nenápadná Daldryho cesta sebepoznání, která u publika doplácí na průhlednost tématu. U mě ale drama s nezapamatovatelným názvem neboduje o nic méně než režisérovy předchozí trháky. Možná za to mohou výtečně obsazené (a sympaticky upozaděné) vedlejší role a možná za to může fakt, že k ocenění filmu nepotřebuji balet, nacismus ani Virginii Woolf. Stačí mi úchvatný Thomas Horn, který v dramatičtějších okamžicích dohrává i Sandru Bullock a Max von Sydow, který i bez jediného slova dokáže pohledem rozehrát nejednu důkladnou emoci. Možná chtěly výstupy s některými Blackovými ještě trochu pospojovat a dopointovat, ale i tak je pochodování New Yorkem s tamburínou a batohem velmi nečekaným překvapením. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Film na téma 9/11 mohl být ohromně dojemný. Při obsazení Toma Hankse, Sandry Bullock a Maxe von Sydow prakticky nešlo udělat chybu. Přesto je výsledek jen křečovitý, nelogický a nezajímavý. Stejnojmenná kniha Jonathana Safrana Foera (2005, česky 2006) si dokázala své čtenáře získat víc. Snad pro ty kreativní přílohy. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (7)

  • Alexandre Desplat byl s prosbou o složení hudby k filmu osloven na poslední chvíli. Svou práci pak musel odvést za pouhé tři dny. (Brousitch)
  • Max von Sydow se stal ve věku 82 let druhým nejstarším hercem, který byl kdy nominován na Oscara. Nejstarším nominovaným byl Hal Holbrook za film Útěk do divočiny (2007). Holbrookovi bylo taktéž 82 let, ale byl o 50 dní starší než von Sydow. (ČSFD)
  • Jedná se o první celovečerní filmy Stephana Daldryho, za který nebyl nominován na Oscara v kategorii nejlepší režie. Snímek získal "pouze" dvě nominace, a to v kategoriích nejlepší film a nejlepší herec ve vedlejší roli. (joshula)

Související novinky

Tom Hanks a Air Force Down?

Tom Hanks a Air Force Down?

16.11.2011

Na seznamu herců, kteří by se hodili do role amerického prezidenta, by Tom Hanks nepochybně obhájil medailové pozice. Není proto divu, že jej Ian Stone, častý Spielbergův asistent režie, přemlouvá do… (více)

Reklama

Reklama