Reklama

Reklama

Rubber

  • Česko Guma (více)
Trailer

Když Robert, neživá pneumatika, objeví své destruktivní telepatické schopnosti, zaměří svou pozornost na jedno pouštní město a zejména ho zaujme záhadná krásná žena, tou je doslova posedlý…  Hororová komedie režiséra Quentina Dupieuxe vypráví příběh obyčejné pneumatiky pohozené v kalifornské poušti, která náhle nevysvětlitelně ožije. Jakási záhadná síla udržuje pneumatiku jménem Robert v pohybu a jak se řítí silnicí, objeví v sobě telepatické síly, díky nimž dokáže zničit cokoliv se mu zachce. Zpočátku se spokojí s lovem drobných pouštních zvířat a vyhazováním různých věcí, ale brzy se jeho pozornost stočí k lidskému druhu a zvláště jej zaujme záhadná krásná žena. Robert se stává chaotickou silou, po níž zůstává široký pás zkázy napříč pouštní krajinou. Rubber je chytrý, zábavný a originální hold kinematografické koncepci "bez příčiny". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (258)

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[IFF, Bratislava 2010] "An exploitation road movie about a homidical car tire!" Róbert - pneumatika so sklonmi masového vraha aneb extrovná divokosť impozantne nazvučená duom Mr. Oizo/Gaspard Augé a zároveň nebezpečný žánrový vír z ktorého sa buď zbláznite alebo znehybniete. Mne je dopriané to druhé a preto som si celý tento neortodoxne rozfázovaný a kruto zábavný meta-film užíval po celých 80 minút a jeho drzú dôvtipnosť zožral aj s navijákom. Čestnému členovi Ed Banger records by bolo čo vytýkať (podaktoré sílené scudzovacie efekty, výpovedná hodnota vs. nonsensovosť = ?), ale jeho originálny experiment - ambiciózne - poukazujúci na neobmedzené možnosti prístupu k médiu a - kriticky - zhadzujúci utužujúce sa divácke stereotypy spojené s "nenažraným voyerismom", je svojím odvážnym konceptom tak priťažlivo absurdný a trúfalý, že mu ani nezvládam zahuhlať krivého slova. Znie to paradoxne, ale ak odviazaný, pokúšavý výfič, tak zaručene s "Gumou". ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

To si tak v prostředku pustiny stojí chlapík, v ruce dřímá několik dalekohledů a cesta vedle něho je osázená židlemi. Celkem běžný, když tu náhle si po oné cestě přijede vůz, pokácí židličky a z útrob kufru téhož vozu vyleze šerif. Přistoupí ke kameře a dá vám jasně najevo, že následující film a veškeré jeho dění nedává žádný smysl, že nic v něm nemá důvod. Vy, jakožto filmem protřelý divák nahodíte správný výraz a trkne vám o co tady běží, že film je artová absurdita, která i přes absurdní absurdnosti něco o něčem říká. Druzí fanoušci zase nahodí výraz nepochopení, že neví o co tady kurva jde a tak filmu vpálí odpad až hvězdy dvě. To ale ještě neví, že v něm vážně vraždí pneumatika. Pro mě geniální záležitost se skvělou kamerou, výbornou hudbou a s parádními postavičkami, který svojí absurditou skvěle baví (obrovský plus i za to, že si to na nic nehraje). Nemám důvod nedat pět hvězd :) ()

Reklama

ancientone 

všechny recenze uživatele

Zatiaľ čo vo Wrong Cops "dupieuxovská" laxnosť divákovu myseľ príjemne rozkladá, v Gume jej účinkovanie ostáva v rovine miernej nezáživnosti, napriek jej krásnej symbióze s prostredím filmu a jeho lo-fi vizuálom. ....... Je škoda, že hlavný protagonista, guma, sa napriek svojmu zabijáckemu apetítu nedokáže vysporiadať s najbežnejšími príčinami pocitu filmovej nudy a zdĺhavosti. ........ Dalo by sa to označiť za bezdôvodnosť pasívne velebiaci, obyčajne neobyčajný slasher - vrah v dôvtipne absurdnej "maske" zabíja ľudí a stopáž zabíja tento dôvtipne absurdný nápad. Našťastie, Dupieuxov autorský potenciál je v posledných 20tich minútach schopný, či skôr ochotný, preukázať svoju zručnosť v reinkarnácii nápadu a plynulej resuscitácii celého diela. ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo hodně meta. Je důležité, že se něco děje, když to nikdo nevidí? I když tam jde o nejlepší herecký výkon pryže v hlavní roli? Robertovi jsem to jeho herectví bezmezně věřil. Fascinuje mě, jak expresivně dokázal divákům zprostředkovat své emoce. Rebel bez příčiny, osaměle putující krajinou a ničící všechny a vše na co narazí. Kromě televizí a jedné krásky, do které se zamiluje. V šílené směsce intelektuálního filosofujícího artu, exploatačního braku s vybuchujícími zvířátky a hlavami a nonsensové romantické komedie, která je svým způsobem vtipná i v pasážích, které mají záměrně nudit a odradit diváka. Před touhle zběsilou hříčkou vás dokáže zachránit snad jen nějaký stupidní blockbuster od Baye. Na ten by si Robert netroufl ani se všemi pneumatikami světa. Óda na bezdůvodnost. Protože chci. Goodyear. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Potom ako som od Dupieuxa vzhliadol taký snímok ako bol "Realité", pri voľbe na "Rubber" som očakával neočakávateľné. No a urobil som dobre. Myslím, že keby som dané filmy videl v opačnom poradí, zrejme by som bol kritickejší (rapídne!), no potom ako som sa s daným tvorcom "zoznámil" v miernejšom "švungu", tento vraj horor môžem vnímať s obrovskou nadsázkou (a tak je to správne), lebo čumieť hodinu a pol na pneumatiku, ktorá sa napríklad v úvode zoznamuje so svojím okolím, ako bežný človek v prvých mesiacoch po narodení, to chce riadnu dávku pochopenia (netvrdím však, že som ho ja našiel). Je to nezmyselné, divné, človek naozaj neviem čo si má myslieť, nuž ale fantázii sa medze nekladú. Neustále budem tvrdiť, že pokiaľ sa hororový snímok od samého úvodu nesnaží, respektíve nechce tváriť seriózne, tento prepich si skrátka môže dovoliť. No a presne taký je "Rubber". Od úvodu totálne ujetá stupidita, bez akéhokoľvek dôvodu (teda - "No reason"). Škoda len, že bol spôsob zabíjania napriek obstojnému gore úplne bez nápadu. Chcelo to trošku osviežiť lebo vďaka neustálemu opakovaniu formy násilia snímok prepadol do stereotypu - 55% ()

Galerie (18)

Zajímavosti (8)

  • Ke konci filmu ve scéně, kdy se pneumatika převtělí v trojkolku, se zvonek s hadičkou „přesune“ z pravé strany řidítek na levou. (earl hickey)
  • Ve filmu se v roli paliče gum objevil i Perdo Winter, vlastník studia Ed Banger Records, které produkuje mj. i hudbu Mr. Oiza a Justice. (Phantomass)
  • Gaspard Augé ze známé francouzské elektronické skupiny Justice, který se společně s Mr. Oizem (Quentinem Dupieuxem) podílel na soundtracku filmu, si ve filmu zahrál krátkou roli stopaře. (Phantomass)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno