Reklama

Reklama

Rubber

  • Česko Guma (více)
Trailer

Když Robert, neživá pneumatika, objeví své destruktivní telepatické schopnosti, zaměří svou pozornost na jedno pouštní město a zejména ho zaujme záhadná krásná žena, tou je doslova posedlý…  Hororová komedie režiséra Quentina Dupieuxe vypráví příběh obyčejné pneumatiky pohozené v kalifornské poušti, která náhle nevysvětlitelně ožije. Jakási záhadná síla udržuje pneumatiku jménem Robert v pohybu a jak se řítí silnicí, objeví v sobě telepatické síly, díky nimž dokáže zničit cokoliv se mu zachce. Zpočátku se spokojí s lovem drobných pouštních zvířat a vyhazováním různých věcí, ale brzy se jeho pozornost stočí k lidskému druhu a zvláště jej zaujme záhadná krásná žena. Robert se stává chaotickou silou, po níž zůstává široký pás zkázy napříč pouštní krajinou. Rubber je chytrý, zábavný a originální hold kinematografické koncepci "bez příčiny". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (258)

boshke 

všechny recenze uživatele

Dostal jsem úplně něco jiného, než jsem od vraždící pneumatiky očekával. Čekal jsem spíše fraškoidní béčkovou, ale nutně špatnou, komedii, ale je to vskutku spíše experimentální... cosi? Je těžké v tom něco hledat a snažit se najít odpověď na otázku, co tím chtěl básník říci, když na začátku filmu X-krát zazní "no reason" a v textu distributora stojí, že film vzdává hold "kinematografické koncepci 'bez příčiny'"... Rozhodně to ale nebylo špatné, obzvláště linka s diváky byla zajímavá a vtipná, možná snad až zastiňující samotnou pneumatiku. Nebránil bych se tomu se na to někdy podívat znovu... 70% ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Quentin Dupieux .. No reason. A ještě by to chtělo verzi se zimní sadou - či úplně jinou gumou! Jinak vcelku zábavné, leč později jednotvárné a na celovečerák spíše slabé. Přesto převažují pozitiva. Skvělý intro proslov, komentující publikum, pirátský záznam, zrození zla, jeho první "kroky", seznámení se s prostředím, překonávání prvních překážek , destrukce překážek, ptáků a jak se valí dál, nakonec i lidí, kde se postupně vyprofiluje... Noreason zabiják, jak má být. 70%. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Propagovat to jako novodobou trendy eighties-like uvědomělou zábavu působí skoro jako Oizův vlastní promyšlený tah, protože jinak je to Buňuel jak kráva, který daleko více předjímá zatím poslední režisérův zářez Realité více než mainstreamovější Wrong Cops. Dupieux mě sice trochu irituje, jak se hned ze začátku zříká odpovědnosti za cokoli a jeho rozpoznatelný vizuální styl (statické, clonou přesvětlené super-ostré digitální záběry, delší než si doba žádá) mi také bere vítr s plachet, nicméně jako existencionálně nihilistická komedie si pořád dělá co chce a přitom je nějakou záhadou koherentní. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

To si tak v prostředku pustiny stojí chlapík, v ruce dřímá několik dalekohledů a cesta vedle něho je osázená židlemi. Celkem běžný, když tu náhle si po oné cestě přijede vůz, pokácí židličky a z útrob kufru téhož vozu vyleze šerif. Přistoupí ke kameře a dá vám jasně najevo, že následující film a veškeré jeho dění nedává žádný smysl, že nic v něm nemá důvod. Vy, jakožto filmem protřelý divák nahodíte správný výraz a trkne vám o co tady běží, že film je artová absurdita, která i přes absurdní absurdnosti něco o něčem říká. Druzí fanoušci zase nahodí výraz nepochopení, že neví o co tady kurva jde a tak filmu vpálí odpad až hvězdy dvě. To ale ještě neví, že v něm vážně vraždí pneumatika. Pro mě geniální záležitost se skvělou kamerou, výbornou hudbou a s parádními postavičkami, který svojí absurditou skvěle baví (obrovský plus i za to, že si to na nic nehraje). Nemám důvod nedat pět hvězd :) ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Dámy, pánové, film, který teď uvidíte, vzdává hold bezdůvodnosti, nejmocnější součásti stylu.“ Čirý alibismus? Možná, ale divák je každopádně upozorněn na vládnoucí „no reason“. Jde o nevyrovnaný film. Když je v záběru „Robert“ (sledující aerobik, tance, želvičky či závody) na přímočaré cestě pomsty (od bezdůvodného zabíjení se posouvá k oplácení i s úroky…jakože třeba ta pokojská si koledovala, vždyť i tupý personál v Sám doma chápal, že cizí zadek ve sprše se neočumuje!), vše plyne bez problémů, a dostáváte morbidní/absurdní humor a originalitu. Ale jakmile se tvůrci snaží o přesah, jde to do kytek (stejné je to u reflexe publika, chvíli osvěžující, postupně spíš otravné). A kamera se střihem sice zdařile Roberta oživují, ale jindy zas nechají v záběru (neúmyslně a viditelně) dýchat dávno mrtvého člověka (což hraničí s amatérismem). A někteří asi neskousnou úmrtí zvířátek (mírně řečeno, neb rozpláclý štír dopadl ze všech nejlíp). Úsměvně zneklidňující konec mě pak nechal vcelku klidným. Čistokrevný průměr na jedno zhlédnutí. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (8)

  • Gaspard Augé ze známé francouzské elektronické skupiny Justice, který se společně s Mr. Oizem (Quentinem Dupieuxem) podílel na soundtracku filmu, si ve filmu zahrál krátkou roli stopaře. (Phantomass)
  • Ve filmu se v roli paliče gum objevil i Perdo Winter, vlastník studia Ed Banger Records, které produkuje mj. i hudbu Mr. Oiza a Justice. (Phantomass)
  • Daniel Quinn ve filmu stojí coby divák tváří v tvář pneumatice, která svými telepatickými schopnostmi dokáže vyhodit hlavu oponenta do povětří. Stejnou schopností disponoval i Daniel Quinn ve filmu Scanner: Policajt (1994). (Alfréda)

Reklama

Reklama