Reklama

Reklama

Nevěstinec

  • Francie L'Apollonide - Souvenirs de la maison close (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Přelom devatenáctého a dvacátého století - období velkých sociálních změn - postihl také proslulé pařížské nevěstince. Uzavřenému světu, v němž se na jedné straně nabízela krása a potěšení ale i ponížení a bolest, hrozil zákaz. Francouzský režisér Bertrand Bonello vyšel v příběhu o „vzpomínkách z nevěstince“ ze současné sociologické studie o pařížských „domech lásky“ na přelomu století. Filmový obraz prostitutek a jejich zákazníků zbavil lechtivého a povrchního pozlátka, který nahradil o poznání živočišnější atmosférou. Do popředí se dostávají autentické osudy dívek, jejich rivalita i přátelství, ale i dobové volání po obratu k rádoby humánnější společnosti. (Festival francouzského filmu)

(více)

Recenze (118)

Aktuálně.cz (Antonín Tesař)

"Nevěstinec dává divákům od začátku najevo, že do jeho pohledu na minulost bude přímo mluvit i přítomnost. Už úvodní titulky podmalovává soulová písnička ze šedesátých let dvacátého století a moderní hudba ve filmu zazní ještě několikrát. V použití anachronických songů se Nevěstinec podobá Marii…" více

Alenaprokopova.blogspot.com (Alena Prokopová)

"Ne nadarmo pak Bonello přirovnává své pojetí bordelu ke kinosálu. V obou uzavřených prostředích se totiž realizují nejrůznější fantazie návštěvníků." více

Filmpress.sk (Nina Hradiská)

"Možno absencia jasného postoja tvorcu zapríčinila, že film pôsobí chladne, vyvolávajúc ani nie súcit, ale pocit ťažoby z temnej, akoby viscontiovskej atmosféry rozkladu. Zánik nevestinca sprevádza slávna ária Rudolfa z Pucciniho Bohémy. Obraz stemnie a vzápätí sa preľne do súčasnosti. Vidíme…" více

Filmserver.cz (Jan Jaroš)

"Ačkoli u Bonella rozpoznáme stejnou pečlivost i výmluvnost v rekonstrukci doby, přirovnatelnou dokonce k pamětihodnému Stromu na dřeváky (kde je ovšem takto oživena celá vesnická pospolitost), přece jen se omezuje na dosti výlučný výsek společenské reality zbavený významových přesahů." více

Houser.cz (Iva Přivřelová)

"Víc než dvouhodinový film nemá prakticky žádný příběh, kromě výše popsaného černo-bílého popisu klaustrofobického světa rozděleného na ony a oni. Jsme v Belle Epoque, nostalgicky krásné dekadentní době, Bonello se ale snaží vztáhnout tehdejší život prostitutek i k současnosti, v níž film končí, s…" více

iDnes.cz (Benjamin Slavík)

"Kdo si celý film říkal, že je to pouhá líbezná pohlednice, že chybí srovnání se současnou podobou prostituce, přece jen se dočkal - v posledním střihu, během pár sekund, je vystižen onen kontrast. Čas poskočí o více než sto let dopředu. Vidíme, že dům s noblesním nevěstincem byl nahrazen obchodem s…" více

Indiefilm.cz (Martin Horyna)

"Nevěstinec vypráví výhradně z perspektivy dívek-prostitutek. S absencí jejich hlubší psychologizace a díky zasazení do luxusního prostředí získává filmem sledovaný bordel přívětivou tvář, ve skutečnosti je to ovšem jen naivně romantizující představa." více

Kritiky.cz (Karolína Černá)

"Nevěstinec nabízí pozlátko a barevné zážitky pro oko diváka a současně působí svou smutnou realitou promarněného života a neuskutečnitelného snu žít normální život. Svým námětem provokující a pikantní dílo je zabalené v barevně čistém filmovém obalu. Jen poslední filmový přechod do současnosti si…" více

Kult.cz (Pavel Růžička)

"Vysvětlení, proč se v dnes již zautomatizovaném volání po tvůrčí nadčasovosti Bertrand Bonello rozhodl pro zdánlivě neaktuální námět, se ve filmu skrývá v jeho posledních záběrech. Současná doba, na rozdíl od té Bonellovy filmové, totiž zcela postrádá styl. A kdo se někdy po večerní projekci v Artu…" více

Kultura21.cz (Ing. Olga Koníčková)

"Věčné přítmí, těžké parfémy, mladé krásné ženy v saténu, brokátu, krajkách i závojích, chichotání a tlumené vzdechy pronikající k nám z vedlejších místností – to je atmosféra atraktivního prostředí pařížského veřejného domu z přelomu 19. a 20. století v podání Bertranda Bonella a jeho dvorní…" více

Kulturissimo.cz (Daniel Storch)

"Režisér je zde spíše mlčenlivým pozorovatelem, který proplouvá vlnami vypitého šampaňského, jen nahodile padne okem na fetišistickou podstatu místa, o němž vypráví, a užívá si svoji přítomnost v každém z jeho pater, ať se kolem děje cokoli. Ve jménu podmanivé a omamné vizuality, navzdory absenci…" více

MovieZone.cz (Hubert Poul)

"eberte to špatně. Nevěstinci nelze upřít určitou poetiku. Zajímavé je rovněž líčení vykřičeného domu z přelomu devatenáctého a dvacátého století bez jakýchkoli morálních odsudků. A ztvárnění prostoru luxusního bordelu jako určité formy dobového společenského života, která zapadá někam mezi soukromé…" více

25fps.cz (Matěj Nytra)

"Bonello se důkladně a se soustrastí zaměstnává pohledem na krásné otrokyně hříchu. Jeho metoda – byť lze za naturalistickou pečlivostí cítit pečlivé studium a rešerši materiálů – je ovšem filtrována autorskou fantazií i znalostí dobových malířských pláten, z nichž původní atmosféra vyrůstá" více

Reklama

Reklama