poster

Ostrov svaté Heleny

  • anglický

    St. Helen's Island

Hudební

Česko, 2011, 83 min

Kamera:

Richard Špůr

Producenti:

Vlastimil Šimůnek

Střih:

Filip Issa

Zvuk:

Roman Čapek

Kostýmy:

Iva Rašková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bartias
    *

    Režisér Vlastimil Šimůnek, který má za sebou sedm dílů 13. komnaty a točil i tu od Laďi Kerndla nebo Pavla Bobka, se snaží o autentickou osobní atmosféru. Nezapře svůj profesní původ, takže během pokusů o dramatické dialogy nepochopitelně dlouho zabírá detaily okolních předmětů. Jeho dokumentární přístup ale vyloženě nefunguje. V česko rumunské vesničce zapadlé v Karpatech, kam se hlavní hrdina vydá najít dceru, se kromě hledání a času zastavuje i děj filmu. Každodenní kolorit snímá ušmudlaná digitální kamera. Místní neherci jsou z ní viditelně nervózní, přesto ze sebe tlačí křečovitá moudra. Rádoby poetický Ostrov svaté Heleny se strašně snaží být dojemný. A strašně to nejde. Koně, krávy, povozy, a Kerndl vycházející z latríny prostě působí jenom jako ne moc dobře natočené video z ne až tak lákavé dovolené.(9.2.2011)

  • Payushka
    ***

    Hlavním důvodem, proč hodnotím Ostrov svaté Heleny pozitivně, je jeho neotřelost, originalita a uvědomění si své "menšinovosti" oproti českým pokusům o megafilmy. Ve spoustě ohledů je to totiž snímek nekvalitní. Kamera je amatérská, herecké výkony jak z Ordinace v růžové zahradě, příběh o "prozření" nijak zvlášť jedinečný. Film je to ale malý, ve všech směrech. Ví to o sobě. A právě na té upřímnosti a skromnosti staví (možná paradoxně) své nekvalitní kvality.(26.2.2011)

  • hrona
    **

    Tak o tomto filmu je velice těžké cokoliv napsat, kamera a celkové provedení je hodně amatérské. Takové trošku domácí video. Nenechte se zmást obsazením, kromě Ladi, který prakticky ze záběru nesleze ostatní jmenování jsou spíše figurky hodně vedlejší. Dal jsem tomuto snímku druhou šanci, jelikož první mě odradila prakticky po 20minutách právě celkovým amatérizmem. Jedna věc která se ovšem tomuto filmu nedá upřít, je naprosto ale naprosto luxusní hudební složka, nejen staré swingovky v podání Ladi, ale i zpracování Malina bandu. Už jen kvůli té hudbě pro milovníky tohoto či podobného stylu doporučuji. Za jedno podívání to stojí.(23.5.2012)

  • dopitak
    odpad!

    Viděl jsem i neherce hrát, ale OTÁZKA: Když postavíte Laďu Kerndla vedle koně, kdo z nich zahraje líp? ODPOVĚĎ: I ten postroj na koně je nejmíň o tisíc rumunských kilometrů před Kerndlem. Chudák chlap neumí mluvit, neudýchá ani zpěv. Příběh by nebyl tak úplně ztracený, a ani s Bobkem, který podle očekávání natáhl bobky a dobře udělal, když z tohohle průseru vycouval dřív. Vlastimil Šimůnek je zvyklý točit dokumenty, což je druhý průšvih tohohle kino(!)filmu. Helena totiž nevypadá jako improvizace, ale jako dokument. Špatný, amatérský a groteskně nesmyslný. Zajímavě vypadají jen retro záběry, kterými se film hemží. Recenzenti se čtyřmi hvězdami lehce přestřelili. Vorel a jeho "Miliardář" má už menší odstup od "konkurence".(21.9.2012)

  • MA.KI
    ****

    Částečně autobiografický pseudo-dokument o cestě stárnoucího muzikanta Františka Kůzleho (Laďa Kerndl) do rumunského Banátu, kde žijí čeští krajané stovky kilometrů od české kotliny a udržují český jazyk i literaturu. Ačkoliv důvod jeho cesty je naleznutí své dcery, na tomto prostém, však dobrosrdečném místě, kde hodnoty i Bůh mají svou váhu, nalézá cestu k sobě samému. Ostrov svaté Heleny působí amatérsky, možná až antifilmově, každopádně je mimořádně osobitý a lidský. Bohužel však poměrně nevyvážený. Silné momenty střídají vyloženě trapné, přičemž pasáže z Rumunska jsou o dvě třídy lepší a zajímavější než ty odehrávající se v tuzemsku (v nichž mimochodem "vyčnívá" otřesně přehrávající Slavíková). Stoprocentně pevný v kramflících jsou film i Kerndl ve chvílích, kdy zní tóny zpěvákových swingových songů. ~ Snímek o bilancování na podzim lidského života / o jeho radostech i strastech / o důležitosti rodinné pospolitosti i pevnosti přátelského pouta / o naleznutí cesty k pokoře / o smíření se se smrtí a odchodu do nebe. Nejen díky písním umí navodit onu melancholii, kterou lidé zažívají na sklonku svého života. Objektivně je filmová kvalita nejspíš průměr (některé herecké výkony podprůměr), ale výsledný dojem a prožitek maximální.(24.5.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace