poster

Ostrov svaté Heleny

  • anglický

    St. Helen's Island

Hudební

Česko, 2011, 83 min

Kamera:

Richard Špůr

Producenti:

Vlastimil Šimůnek

Střih:

Filip Issa

Zvuk:

Roman Čapek

Kostýmy:

Iva Rašková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MA.KI
    ****

    Částečně autobiografický pseudo-dokument o cestě stárnoucího muzikanta Františka Kůzleho (Laďa Kerndl) do rumunského Banátu, kde žijí čeští krajané stovky kilometrů od české kotliny a udržují český jazyk i literaturu. Ačkoliv důvod jeho cesty je naleznutí své dcery, na tomto prostém, však dobrosrdečném místě, kde hodnoty i Bůh mají svou váhu, nalézá cestu k sobě samému. Ostrov svaté Heleny působí amatérsky, možná až antifilmově, každopádně je mimořádně osobitý a lidský. Bohužel však poměrně nevyvážený. Silné momenty střídají vyloženě trapné, přičemž pasáže z Rumunska jsou o dvě třídy lepší a zajímavější než ty odehrávající se v tuzemsku (v nichž mimochodem "vyčnívá" otřesně přehrávající Slavíková). Stoprocentně pevný v kramflících jsou film i Kerndl ve chvílích, kdy zní tóny zpěvákových swingových songů. ~ Snímek o bilancování na podzim lidského života / o jeho radostech i strastech / o důležitosti rodinné pospolitosti i pevnosti přátelského pouta / o naleznutí cesty k pokoře / o smíření se se smrtí a odchodu do nebe. Nejen díky písním umí navodit onu melancholii, kterou lidé zažívají na sklonku svého života. Objektivně je filmová kvalita nejspíš průměr (některé herecké výkony podprůměr), ale výsledný dojem a prožitek maximální.(24.5.2012)

  • Matty
    *

    Aneb Ládi Kerndla výlet do rumunského Banátu. Esteticky i obsahově Ostrov dokonale zapadá mezi bulvární portréty slavných (resp. těch, kteří by slavní ještě chvíli být chtěli), ačkoli přesnější žánrové zařazení není jednoduché a nejspíš v něm neměli jasno ani tvůrci. Na psychologické drama jde o dílko ostudně zjednodušující – hrdina neprodělává žádnou proměnu a na konci se zdá být stejně nezpůsobilý žít bez osobní kuchařky a pradleny jako na začátku. Na speciální díl Cestománie, k němuž má prostřední cestopisná část poměrně blízko, je to zas neskutečně r o z t a h a n é – jako kdyby tvůrci v zájmu česko-rumunského přátelství nechtěli vystřihnout jediný záběr krajiny, jedinou hlubokou pravdu vesnické stařenky. Snesitelná je tahle programová vycpávka díky své délce, roztomile mizerným scénám typu Kerndl kontra pizza s kečupem a napínavému čekání, kdy se konečně objeví titulky slibovaná Vilhelmová. 30%(3.11.2013)

  • hrona
    **

    Tak o tomto filmu je velice těžké cokoliv napsat, kamera a celkové provedení je hodně amatérské. Takové trošku domácí video. Nenechte se zmást obsazením, kromě Ladi, který prakticky ze záběru nesleze ostatní jmenování jsou spíše figurky hodně vedlejší. Dal jsem tomuto snímku druhou šanci, jelikož první mě odradila prakticky po 20minutách právě celkovým amatérizmem. Jedna věc která se ovšem tomuto filmu nedá upřít, je naprosto ale naprosto luxusní hudební složka, nejen staré swingovky v podání Ladi, ale i zpracování Malina bandu. Už jen kvůli té hudbě pro milovníky tohoto či podobného stylu doporučuji. Za jedno podívání to stojí.(23.5.2012)

  • blackrain
    ***

    Velmi zajímavá herecké sestava včetně Ládi Kerndla, i když ten je neherec jako poleno. Zprvu mi vadilo, že je svým způsobem toporný a že používá jenom jednu polohu hlasu, ale pak jsem v tom viděla velké plus, protože byl naprosto civilní a nic nepředstíral. Prostě to žil a byl přirozený. Díky němu jsem mohli nahlédnout do jeho rodinného archívu a podívat se do rumunského Banátu, kde žijí naši krajani. Hlasový projev Ládi Kerndla je hodně specifický, přesto jsem si ho v první písničce spletla s jiným zpěvákem a to konkrétně s Antonínem Gondolánem.(23.5.2012)

  • dopitak
    odpad!

    Viděl jsem i neherce hrát, ale OTÁZKA: Když postavíte Laďu Kerndla vedle koně, kdo z nich zahraje líp? ODPOVĚĎ: I ten postroj na koně je nejmíň o tisíc rumunských kilometrů před Kerndlem. Chudák chlap neumí mluvit, neudýchá ani zpěv. Příběh by nebyl tak úplně ztracený, a ani s Bobkem, který podle očekávání natáhl bobky a dobře udělal, když z tohohle průseru vycouval dřív. Vlastimil Šimůnek je zvyklý točit dokumenty, což je druhý průšvih tohohle kino(!)filmu. Helena totiž nevypadá jako improvizace, ale jako dokument. Špatný, amatérský a groteskně nesmyslný. Zajímavě vypadají jen retro záběry, kterými se film hemží. Recenzenti se čtyřmi hvězdami lehce přestřelili. Vorel a jeho "Miliardář" má už menší odstup od "konkurence".(21.9.2012)

  • - Film byl natočen v roce 2005 v Rumunsku a v letech 2006 a 2007 v Česku. (Ded@M@tes)

  • - Dialogy s místními obyvateli Rumunska byly převážně improvizací. Podobně svatba, jejíž oslavy trvaly tři dny, je zachycením skutečné události. (Walley)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace