Režie:
David VondráčekScénář:
David VondráčekKamera:
Jan KadeřábekHudba:
Stefan ValdobrevObsahy(1)
Film Láska v hrobě je sběrným dokumentem, v němž se líčí příběh milenecké dvojice bezdomovců Jana a Jany, kteří se poznali na starém německém hřbitově ve Strašnicích. Příběh s rozměry antické tragédie přináší každodenní obraz života lidí bez domova se všemi průvodními jevy – příležitostnou hygienou v provizorních podmínkách, starostí o „domov“ v hrobce, sháněním obživy vybíráním kontejnerů… Širší rozměr získává příběh nenásilným pokusem nalézt minulost našich hrdinů a pokusit se o jakousi introspekci jejich životů, které poznamenalo nefunkční rodinné zázemí a osobní tragédie. I když vyhlídka společného života a domova vybudovaného na hřbitově přináší nevšednímu páru naději, ve skutečnosti nedokáže uhnout z cesty k sebedestrukci. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Při sledování ve společnosti dalších lidí doporučuji přepnout do cynického módu. Jinak se rozbrečíte jako malý děcko, a to je slabost, kterou moderní společnost netoleruje. Kamarádi vámi začnout opovrhovat, spolupracovníci se to dozvědí v mžiku, přijdete o práci, skončíte na ulici a nějakej Vondráček o vás natočí tenhle parádní dokument. ()
Bukowski v kontejneru? Kam ten svět spěje! Obnažené na kost, nervy, co se cukají při letmém doteku, zatímco v hlavě víří "s lahvičkou antibakteriálního přípravku až na věky". Praha špinavá, Praha umírající, pět lidí v hrobce, z toho dva živí. Tyhle dokumenty nechávají jizvy na mozku a pachuť v ústech. Syrové. ()
LFŠ 2012: Velký respekt panu Vondráčkovi. Bez financí ve svém volném čase na amatérskou kameru natočí velmi dobré nahlédnutí do života dvou bezdomovců. Věřím, že to nebylo tak jednoduché, i když se to může na první pohled zdát. Jsem rád, že se mu podařil zachovat autenticitu a jejich životy ovlivnit minimálně, takřka vůbec. Držím panu Vondráčkovi palce do budoucna, aby neměl problémy s etickou otázkou, zejména v případě příbuzných Jany. ()
75%. Dokument, který je spíš takovým oknem do reality po vzoru Třeštíkové a ukazuje životy, které všichni vídáme kolem sebe, ale většinou si je ani neuvědomujeme a škatulkujeme, odsuzujeme, aniž bychom věděli, co za tím stojí. Nikdo nikdy neví, co člověka může potkat, bezdomovectví je problém, kterému je třeba pomáhat, ne jej prohlubovat tradičními předsudky. Absolutně svobodný život, který ale nese vysokou daň. Oproti Katce silně poučné a pocitově alarmující. ()
Ten film je docela dobře natočený. Je tam hodně momentů nepříjemných na pohled a je dobré, že ve střižně nezmizely. Doufám, že nám chtěl režisér jen ukázat jeden život dvou bezdomovců, protože jestli chtěl něco víc jako empatii, soucit, tak to nemohlo absolutně vyjít. Ti dva žili, jak chtěli a jak také hrdě proklamovali. Prý chtějí žít svobodně, ovšem to, že byli otroky alkoholu, tudíž nesvobodní, si jaksi uvědomit nedokázali. Skončili, jak skončili a je to jejich věc. ()
Galerie (2)
Zajímavosti (10)
- Režisér David Vondráček přiznal, že stejně jako hrdinové jeho filmu měl problémy s alkoholem a když viděl jejich konce, zatrnul zuby a dokázal závislost zvládnout bez léčby. (sator)
- Po skončení natáčení se německý evangelický hřbitov ve Strašnicích, který byl od roku 1945 uzavřen, začal rekonstruovat. Náklady dosáhly 60 milionů Kč. Na podzim 2015 jej otevřeli. Rekonstrukcí prošla i hrobka, která se oběma protagonistům dokumentu stala na čas domovem. Režisér Vondráček ji říká Janina hrobka. (sator)
- David Vondráček objevil Janu a Jana náhodou, když přelezl polorozbořenou zeď evangelického hřbitova V Praze - Strašnicích. (JoranProvenzano)
Reklama