poster

Láska v hrobě

  • anglický

    Love in the Grave

Dokumentární

Česko, 2012, 79 min

Scénář:

David Vondráček

Kamera:

Jan Kadeřábek
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • heyda
    ***

    I dokument musí mít určitý spád, zvrat nebo aspoň poutavé zpracování, kor když má téměř celovečerní stopáž. Jinak ale obsahově zajímavý pohled na bezdomovectví v ČR. Škoda, že to nemá 25 minut, měl bych z toho dobrý výukový materiál do školy. 60 %(2.12.2015)

  • Jericho666
    ****

    Do poloviny dokument je vcelku "pohoda". Jinýmy slovy pohled na vcelku běžný život lidí bez domova. V tomto případě jen na nevšedním místě. V polovině dokumentu to vystěhování je vcelku drsné. Bohužel nikde není popisek, zda je to v to datum, do kdy měli odejít (což v tom případě by to byla jejich blbost), a nebo ještě před tím. Tak i tak mi přijde hnusné je skoro nenechat si vzít věci, co chtějí. Také naprosto netuším, proč se Honza o případnou práci správce hřbitova, či tak, neucházel, a jen o tom lhal matce. No nic. Chm, mohlo to dopadnout úplně jinak. Hlavně nechápu, prostě mi nejde do hlavy, proč těm lidem nepomohou? To je klidně nechají umřít jen aby měli co nejlepší dokument? Toto mi nešlo do hlavy už u dokumentu Katka. Chápu že žádný sociální dokument by neměl do průběhu zasahovat, jelikož pokud by zasál, byl by to již hraný dokument. Ale stejně, přijde mi to jako hrozný hyenismus.... Na druhou stranu, z dokumentární stránky dobré. Hezky zachycen život těch lidí a postupné "prokousávání" se životem. Nicméně ten Honza je na facku. Měl podle dokumentu X možností jak to napravit. Jak zajistit lepší život. Jak pro sebe, tak pro Janu, ale nevyužil ani jednu a naopak začal chlastat. Ale asi je to tak, jak řekla ke konci Jana: "Já se z toho mohu ještě dostat. Když budu chtít." Oni očividně nechtěli.... Silné v jednom směru, nechající bez zájmu ve směru druhém.(3.3.2014)

  • Dadel
    **

    Houmlesáci se spokojí s honorářem ve formě krabičky cigaret či levného chlastu, proto je dobrý nápad udělat z nich téma svého famáckého cvičení...oh wait, on je to regulérní film pro kina. Takhle jsem po většinu filmu doufal, že všichni zúčastnění umřou na žloutenku, že přijede četnictvo a zatkne je pro potulku, nebo tak něco. Splněno jen z poloviny. Kvalitní slzopudná hudba.(1.3.2013)

  • mihora
    *****

    Hrobka jako garsonka, lednice místo skříně, kýbl místo záchodu. Když za vás někdo vylejvá vaše výměšky ke hřbitovní zdi, asi je to láska. Dokument o hranicích lidskosti a hranicích mezi lidmi, který se obešel bez patosu, citového vydírání a dotací.(4.3.2013)

  • Gemini
    ****

    Dokument, jehož tvůrci měli možná víc štěstí než "rozumu" - dvojice hlavních protagonistů totiž představuje sen každého dokumentaristy, protože jde o skutečné unikáty, kteří dělají práci za filmaře svojí pouhou existencí. Moment se šplháním na střechu hrobky je atmosférou i vizuální stránkou dokonale magický. Zbytek filmu je naopak dokonale nemagický a ukazuje bez nejmenších příkras příběh dvou unikátně odhodlaných lidí, jejichž životním krédem se stal sebeklam... a chlast. Nevíme o nich bohužel nad rámec doslova pár vět nic. Čím byli a co dělali, než je něco nějak dostalo tam, kde jsou, se nedozvíme. Jen to, co bylo "na začátku". Nedá se říct, že by šlo o typické bezdomovce, a mnohý pracovník nějakého občanského sdružení, které se snaží pomoci lidem, kteří skončili leckdy třeba skutečně bez své viny na ulicích, musí Lásku V Hrobě z duše proklínat. Český Lev je ale v tomhle případě bez diskuse zasloužený - nechápu jak takhle výjimečný film mohl mít takové problémy s tím, aby se vůbec dostal do distribuce. 80%(14.1.2014)

  • - Hlavní hrdina Honzík, který v dokumentu striktně odmítal pomoc lidí a jakoukoliv zdravotní péči, strávil rok po natáčení v léčebně, kde si léčil tuberkulózu. Léčbu porušil pitím alkoholu i kouřením. Později ještě téhož roku zemřel na důsledky podchlazení. Z pitevní zprávy bylo zjištěno, že v době úmrtí byl ve středně těžké opilosti. (DonQ)

  • - Film získal roku 2012 cenu na Festivalu nezávislého filmu v Římě v kategorii nejlepší zahraniční dokumentární film. (JoranProvenzano)

  • - Film měl původně reflektovat sociální (pod)úroveň pražských bezdomovců. Až během natáčení se režisér rozhodl pro změnu celého konceptu dokumentu a zaměřil se na peripetie ústřední dvojice. (=woody=)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace