Režie:
Christian SchwochowScénář:
Heide SchwochowKamera:
Frank LammHudba:
Can ErdoğanHrají:
Stine Fischer Christensen, Ulrich Noethen, Ronald Zehrfeld, Dagmar Manzel, Anna Maria Mühe, Ulrich Matthes, Gudrun Landgrebe, Corinna Harfouch (více)Obsahy(1)
Mladá adeptka herectva Fine bojuje so všeobecným presvedčením svojho okolia, že je nevýrazná a neoplýva dostatkom talentu. Renomovaný režisér Kaspar Friedmann ju však obsadí do titulnej úlohy svojho predstavenia Camille. V jej zraniteľnosti vidí kvality, ktoré sa zhodujú s jeho predstavou hlavnej hrdinky a Fine stále krutejšími spôsobmi núti zostupovať hlbšie a hlbšie k osobnej tragédii, aby dosiahla čo najintenzívnejší herecký výkon. (STV)
(více)Recenze (56)
V úvodu bych chtěla sdělit, že nejsem zrovna divadelní fanda. Většina představení na kterých jsem v životě byla mi přišla jako jednoúčelná snobská povrchní a navíc nemastná/ neslaná záležitost. Chápu, že na pódiu, které má okolo 20m se nedá věrohodně napodobit nic a že v tom divák musí hledat další souvislosti, ale jednoduše to není zrovna můj šálek čaje...Pokud máte rádi divadlo, onu umělecky tvořivou atmosféru při které se tváříte jako postava- úplně odlišná od vás (i když vám diváci ani pořádně nevidí do obličeje) pak je tohle film pro vás. Složitost ztvárnění hlavní postavy Fine je nepopiratelná, myslím, že to nejsem schopná plně ocenit, ale stejně musím říct, že Stine Fischer Christensen byla fenomenální. Tím to pro mě ale asi taky skončilo. Jinak byl snímek podivný zabřednutím do hranice mezi uměleckým světem uvnitř divadla a světem tam venku, kde člověk nemusí hrát, ale musí řešit problémy a komplikace všedního života. Příběh byl perfektně divadelně prkenný a jeho uvěřitelnost klouzala na hranici frašky, ale zase nemůžu popřít, že se objevilo i pár emotivních a povedených scén... Chápu, že pro někoho je to skvělé dílo, bohužel šlo ale lehce mimo mě. ()
Dojezdovou zastávkou karlovarské filmové rychlodráhy se pro mě stal pražský Světozor. Vcházel jsem do sálu s vědomím příběhu podobného Labuti a hereckého výkonu oceněného globem. Obě tyto složky jsou skutečně dominantní. Ohodnotil bych to jako syrovější sestřičku Černé Labutě se zajímavěji prokreslenou postavou i herečkou! Ovšem s mnohem slabším vizuálem. Hlavní problém mám s prostředím - balet jsem docela žral, kdežto tohle "cool" moderní divadlo se mi vyloženě ekluje... Výslednicí jsou silné **** ( tedy lehce slabší dojem než Black Swan ). ()
Prostredie divadla si ma získalo - režisér, ktorý je schopný pre svoju hru ničiť duše hercov, herci, ktorí sú ochotní nechať svoje duše zatiahnuť až do samotného pekla len preto, aby zo seba na javisku vydali maximum. Táto stránka filmu bola fantastická. No uveriteľnosť samotnej postavy "Neviditeľnej" v priebehu filmu kolísala a koniec bol pre mňa sklamaním. Námet považujem za skvelý, aby sa však z neho stal skvelý film, bolo by sa s tým treba ešte trochu pohrať. ()
Strasne lituji faktu, ze jsem videl film ve slovenskem zneni (tedy nic proti Slovakum, ale dabingu jako takovemu), ktery mi nedovoli objektivne zhodnotit herecke vykony. I tak si me film uplne nedokazal ziskat a kdyz vezmu v potaz, jak moc jsem se na Neviditelnou tesil, zustal jsem na konci zklamany. Nechalo me to chladnym. ()
46th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011 - OFFICIAL SELECTION - COMPETITION - Soutěžní sekce (Die Unsichtbare / CRACK IN THE SHELL / Neviditelná) - Asi největší a nejmilejší překvapení festivalu. Čekal jsem, že se budu kousat nudou a místo toho jsem dvě hodiny s otevřenou pusou žasnul nad tím co tu Fine předváděla. Zmiňuje se tu stále Černá labuť a musím se také k tomu přidat, protože to co mi v ní scházelo jsem tu dostal i s mnoha bonusy navíc... - 4. 7. 2011 - kino Espace Dorleans - Karlovy Vary - 80% ()
Galerie (19)
Photo © Falcon
Zajímavosti (1)
- Stine Fischer Christensen získala cenu za nejlepší ženský herecký výkon na 46. ročníku Filmového festivalu v Karlových Varech (2011). (Terva)
Reklama