Reklama

Reklama

Byzantium

  • Česko Byzantium: Upíří příběh (více)
Trailer

Eleanor a Clara, dvě tajemné mladé ženy,  hledají útočiště v chátrajícím pobřežním letovisku. Uprostřed zbytků laciného luxusu a polorozpadlých hotelů se pokoušejí sehnat peníze a ubytování. Clara si začne vydělávat jako prostitutka a brzy se setká se stydlivým a osamělým Noelem, který jim poskytne útočiště v opuštěném penzionu jménem Byzantium. Clara, která vždy myslí na budoucnost, ho promění v dům neřesti. Mladší Eleanor, věčná školačka, najde spřízněnou duši ve Frankovi a prozradí mu své tajemství. Narodila se v roce 1804, ačkoliv je jí 16 let a Clara je její matka, přestože je jen o několik let starší. Přiznává, že k tomu, aby zůstali naživu, potřebují pít lidskou krev. V malém, poklidném městečku začínají umírat lidé. A minulost, před kterou dívky tak dlouho prchaly, je pomalu dohání. Zvítězí láska nebo věčný život? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (303)

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Bylo by hodně zajímavé, kdyby se většina děje odehrávala v minulosti a divák se dozvěděl více o putování těch dvou žen celým devatenáctým a dvacátým stoletím, takhle jsem si docela často kontrolovala, jestli to opravdu trvá dvě hodiny.. Čemu nelze upřít originalitu, bylo stvoření věčného života, aneb výroba dalšího upíra. Kdepak nějaké něžné kousnutí do krku v parku, zapomeňte na Tvajlajt, tohle jediné mi přišlo hodně promyšlené. Co dalšího bych vyzdvihla byl dobrý protiklad obou žen, Gemma Arterton se opět vyřádila v kůži a hloubavé pohledy Saoirse dojmou i toho největšího cynika. Už už bych se možná nechala přesvědčit na čtvrtou hvězdičku, ale konec to bohužel zabil. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Atmosférická, melancholická, ztichlá, místy příjemně zlověstná a bohužel také přespříliš dlouhá nuda. No, nuda... Abych nelhal, Byzantium si moji pozornost udržet dokázalo, jenže pocit jakési zbytečné rozvláčnosti, který jsem měl i při sledování předchozího Jordanova počinu Ondine, mě nakonec neopustil. Palec nahoru dávám za obě herečky (především pak za uhrančivé oči Saoirse Ronan), které toho hodně zachránily. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nemůžu pochopit to, že je Byzantium ve své podstatě divadelní hra. To mě úplně ničí, protože si já jako konzervativní Čech nedokážu představit, že by se v divadelní hře z dneška objevil upír a celé to bylo dost moderní. Nicméně tenhle příběh dokázal, že minimálně jako film dokáže fungovat. Je teda dost komorní, což se o herecké účasti říct nedá, ale já si ho fakt užil. Užil jsem si ho právě přesně kvůli té herecké účasti. Saoirse Ronan a Gemma Arterton je pro mě kombinace taková, že i kdyby film byl totální díra, tak z těhlech dvou holek prostě pořád budu míst radost. Naštěstí film totální díra není a tak 118 minut uběhlo tak, že vrátit se k tomuto příběhu bude snad i povinností. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Určitě se shodneme, že Neil Jordan je sakra schopný režisér, jenže jeho upírský výlet si to dere po hodně nudné cestičce. Žádný zajímavý úkaz vpravo, žádný vlevo. Možná to má fajn kameru a slušné exteriéry, ve výsledku to ale moc nefunguje. Matka je živočišná manipulátorka, dcera tichá a depresivní introvertka. Obě jsou zahrané výbornými herečkami svých generací, nic než rozvláčný děj ale tvůrci nenabízejí. Výjimkou je snad ten nejpovolanější, který se svou vizuální představivostí nejednou potěší. Jinak ale tenhle materiál z důvěrně známých kulis anglického chladného pobřeží a rozpadajících se činžáků v melancholickém kabátu rozhodně nesedne každému. Hlavně bacha, ať neusnete. Přišli byste minimálně o napěchovaný dekolt Gemmy Arterton, který se v každém třetím záběru dere ven. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Atmosféra - ponurá, melancholická až depresivní, dějové linky oddělené časem, které se občas proplétají, občas nikoliv, jsou vcelku zajímavé - minimálně díky trošku jinému náhledu na problematiku nemrtvých. Co tu však chybí jsou dostatečně propracované charaktery, možná díky tomu, že na téměř komorní film útočí vcelku slušná řádka postav a nestihnou se tak jakkoliv posunout, vyvinout. Obě hlavní představitelky se snaží, ale po hodině už ten smutný kukuč Saoirse Ronan jako "věčné rozhárané teenagerky" a neustále nasraný obličej "šlapky do skonání světa" Gemmy Arterton prostě nestačí. Celkové sdělení či vyznění je velmi mlžné. 55% ()

Galerie (73)

Zajímavosti (5)

  • Saoirse Ronan (Eleanor Webb) ve filmu skutečně hraje spletitou klavírní sonátu Op. 2, č. 3. od Ludwiga van Beethovena, jelikož prošla intenzivním dvanáctitýdenním klavírním rychlokurzem. (Kritiq)
  • Celosvětová premiéra proběhla 9. září 2012 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (ČSFD)

Související novinky

Saoirse Ronan jako bezhlavá královna

Saoirse Ronan jako bezhlavá královna

11.08.2012

Dívku s prapodivným jménem brzy uvidíme v upírském hororou Byzantium a adaptaci sci-fi románu „twilightové“ Stephenie Meyer The Host. Pak se objeví v historickém dramatu Mary, Queen of Scots, který… (více)

Proboha, ještě jedna Sněhurka?!

Proboha, ještě jedna Sněhurka?!

14.02.2012

Letošním soubojem Sněhurky (Mirror, Mirror) a Sněhurky a lovce to neskončí. Po pestrobarevné komedii a akční fantasy přijde trocha kung-fu. Studio Walt Disney se snažilo projekt, předtím známý jako… (více)

Reklama

Reklama