Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoHudba:
Pino DonaggioHrají:
Christopher Rydell, Asia Argento, Piper Laurie, Frederic Forrest, Laura Johnson, James Russo, Brad Dourif, Jacqueline Kim, Fiore Argento (více)Obsahy(2)
Grafický umělec David Parson spatří Auru Petrescu na mostním sloupu. Domnívá se, že má v úmyslu skočit do vody v sebevražedném úmyslu. Statečně se pokusí jí v tom zabránit. Zjistí však, že chtěla zachránit rodinný šperk, který jí sklouzl z tenkého zápěstí. Všimne si, že dívka je poněkud zvláštní. Davidova zvědavost se zvýší v okamžiku kdy si všimne jejího skrývaného strachu z něčeho neznámého. (Vapet Production)
(více)Videa (1)
Recenze (43)
Po Dvou ďábelských očích již druhý Argentův americký film dopadl opět překvapivě celkem dobře. Příjemné obsazení a jakš takš celistvý příběh dělají z tohohle díla jedno z těch lepších argentovek. Tvůrci si samozřejmě mohli odpustit pár věcí (např. mluvící hlavy, které vypadají trochu komicky), ale myslím, že je to snesitelné. V neposlední řadě stojí za zmínění zajímavá a výrazná hudba Pina Donaggia, která jako by vypadla z hororových 70. let. Myslím, že tři hvězdy budou pro Trauma odpovídající. ()
Z nejakého dôvodu mi Trauma prišla ako dosiaľ najuspokojivejší film od Argenta. Jedinú výčitku by som mal snáď len k tomu, že pokiaľ naverbujete do svojho filmu Brada Dourifa, tak by ste toho mali využiť viac. Asia je veľmi príjemným castingovým spestrením, rozuzlenie prekvapí presne v štýle, aký poznáme z gialla a je predovšetkým logické. Motivácia vraha je uveriteľná a všetko v závere elegantne zapadne na svoje miesto. Možno sa v Traume inšpiroval Ari Aster pre svoje odrezané hlavy v Hereditary. ()
Vyústění filmu je podáno celkem nezáživně, což je docela škoda. Příběh pak vyznívá strašně utahaně a není zde ani nijak zásadní překvapení, protože logika celého příběhu prostě kulhá. Hlavní postava muže, který všechno vyšetřuje, není příliš příjemná a svým pojetím a osobní mi spíše vadila. „Trauma“ má přesto některé prvky, kterými dovede zaujmout a díky kterým se nejedná o podprůměrný film. ()
Vraždy jsou super, i když k nim dochází stále stejným způsobem, mají své kouzlo a když někomu uřízli hlavu hned v prvních minutách, chrochtal jsem blahem. Tyhle vypjaté scény nesou klasický Argentův rukopis, je to mazel, vždycky si s tím vyhraje, nahustí atmosféru a masky Toma Saviniho tomu jen a jen pomáhají. Ta pointa je dostatečně šílená, jak už tomu u giall bývá. Hledání vraha? Na to už jsem v podobných filmech rezignoval, protože to může být opravdu kdokoliv. Mladičká Asia Argento je super, Piper Laurie je skvělá. Jen je škoda, že mezi těmi vypjatými a akčními scénami se to Argentovi trochu hroutí a nedokáže táhnout jednolitě. Prostě to kulhá. Samozřejmě si neodpustím klasickou výtku - je to zbytečně dlouhé. linii s malým brýlatým klukem bych úplně vypustil. ()
Nad očekávání příjemné překvapení. Vrah přichází v dešti... Argento se oprostil definitivně od většiny svých typických filmařských rysů - bourání obrazu a deformace zlatého řezu ( jak nádherně předvedl třeba v Tmavě červené), hra s modrou, rudou a žlutou ( jako v Suspirii či Infernu) či smysl pro detail - zde snad jen scény s gegonem a zmítající se větev v dešti. Kamera příjemná, hudba ucházející ( jo, Goblin to není...), ale vše tak nějak uhlazené a komorní. Starého Argenta připomene nemilosrdný déšť, spiritistická seance, vidění očima vraha i brutální vraždění, které však postrádá pěnivé gejzíry krve, jak bychom očekávali. Konec byl vydařený! A nechybí odkazy na Psycho (sprcha), Osvícení ( dostanu tě, chlapečku!) či motýlí hrátky, kdy nevinnost motýlů se pojí se zlem ( Poltergeist 2, Mlčení jehňátek ad.) ()
Galerie (2)
Photo © Vapet Production
Zajímavosti (6)
- Role Grace byla nabídnuta herečce Bridget Fondové. (Chatterer)
- Natáčení probíhalo ve městě Minneapolis, v spnu a září 1992. (koval45)
- Piper Laurie se nechala slyšet, že nikdy neviděla film po natáčení. (Chatterer)
Reklama