Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Televize je médium, které tak snadno láme charaktery. Philippe Noiret a Nicole Garciaová jako novináři ve francouzském thrilleru.
Fotoreportér Brunoli natočí tajně na video setkání francouzského ministerského předsedy s Alimem Džavauiem, vůdcem Fronty osvobození, bojující v jakési africké zemi proti vojenskému režimu. - Ve své kanceláři se připravuje na pravidelné večerní zpravodajství velmi schopná a oblíbená televizní moderátorka Catherine Carréová. Vrcholem dnešních aktualit je reportáž z místa zločinu. Catherine ještě netuší, jaký význam bude mít pro její kariéru i osobní život právě tato událost, která se zatím jeví jen jako běžná rutina. Sedmá velmoc francouzského režiséra Serge Leroye (Jako štvaná zvěř, Legitimní násilí), který se inspiroval zkušenostmi a osudem populární televizní komentátorky, nás zavede do atraktivního prostředí televizního zpravodajství. Doménou tohoto prostředí jsou nejen silné osobnosti, ale zároveń různé tlaky, snahy o manipulaci a zkrocení nezávislosti novinářů. I nezanedbatelné otázky svědomí a cti patří na jednu z misek vah této profese. Magnetem filmu je bezesporu herecké obsazení - Philippe Noiret a Nicole Garciaová. (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Serge le Roy /jeho debut Mataf som uz videl, ale len taky skoro az podpriemer/ natocil celkom slusny film z prostredia novinarciny. Filmu kraluje najma Philipe Noiret, zvysni herci mi nehovoria nic. Zaujimava je najma tema toho, ako novinar moze prist takmer o vsetko, ked sa postavi mocnym politikom istej krajiny - napriklad Francuzska. 65 % ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Investigativní žurnalista musí vyzpovídat třeba šestihlavého mravence, když je to potřebné k tomu, aby se prodaly noviny nebo aby koláčová sledovanost zpráv předstihla konkurenci. Tentokrát však není třeba si senzaci vymýšlet, neboť videodůkaz je příliš prokazatelný a tak můžeme v poklidu sledovat, kterak dlouhé pařáty demokratických politických špiček vypočítávají novinářce účet za svobodu slova. Jsem velmi spokojen s tím, že zástupci biologického druhu "politik úplatný" disponují hroší kůží i za hranicemi naší korupcí takřka nedotčené země. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kolísavé tempo kazí dojem. Začátek ze zákulisí televize je strhující, pak klidnější pasáž a pak přestřelka mezi ministrem a Kateřinou a Noiretovo shánění důkazů. Jenomže pak to všechno zase uslintají milionem keců. Skvělý dabing z Barrandova, Větrovec, Kolářová, Faltýnek, Zahajský, Schánilec. Především Větrovec zcela exceluje. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem o filmu více než jsem dostal, snaha dostat atmosféru pod tlak nevyšla, dynamika ani hudební graduace také nepřišly, a tak z velmi slibného námětu mnoho nezbylo. Myslím, že je to opravdu škoda. Ani ve mě nezůstala pachuť z politických thrillerů, se kterým se můžete potkat například ve filmu Ve státním zájmu. Velmi dobře svou roli zahrál Philippe Noiret ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Již Otto von Bismarck v 19. století, v době existence výhradně tiskových médií, označil média za sedmou velmoc. Televize v tomto politickém thrilleru 80. let představuje nejen médium s mocí ohledně veřejného mínění, včetně výroby omylů či zneužití k manipulaci, ale současně moc prověřující a lámající charaktery mediálních pracovníků a dalších lidí, kteří s mediálním prostředí mají zrovna co do činění. Médium, přetavující své principy se i do vztahu ambiciózní TV reportérky, zahleděné mimo televizní kamery do svého kolegy. Leroyův film je neskutečně zajímavý atraktivním tématem, propojením motivů mezi veřejným a osobním životem dvou lidí z oblasti spravodajství či rozuzlováním pozadí závažného případu z politického zákulisí a podsvětí. Upoutá i nahlédnutím do televizního studia v 80. letech, což se občas zajímavě promítne i do formy snímku. Přes svou nadčasovost a podnětnou reflexi („odvaha být zbabělý“) to ovšem není film, který by mě skrze téma dokázal zdeptat, pocitově rozložit, přinést cosi nečekaného a dlouhodobě poznamenat. Až na nějakou vyhrocenější scénu se mi sledoval docela „příjemně“ jako dobře napsaný a zahraný příběh, obzvlášť díky tradičně skvělému a charismatickému Philippu Noiretovi. To vše zdaleka není málo, přestože se Francie může pýšit i daleko údernějšími a kritičtějšími filmy s přesahem do politiky a dalších oblastí veřejného života. [80%] ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama