Režie:
Henri VerneuilKamera:
Jean PenzerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Charles Denner, Adalberto Maria Merli, Rosy Varte, Jean Martin, Giovanni Cianfriglia, Maurice Auzel, Lea Massari, Albert Delpy (více)Obsahy(1)
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním způsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, s níž se honí za „svými“ zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem... Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henriho Verneuile a Jean-Paula Belmonda. I zde je Belmondo šarmantní, svůdný a neúprosný. Jeho kaskadérské kousky ho v tomto filmu málem stály život. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (239)
Stylová krimi, kterou vhodně uvádí i ukončuje dobová hudba (škoda že se nedočkáme výraznějšího hudebního motivu i v průběhu děje). Film, o kterém si díky drobným detailům (kutálející se skleněné oko, prozrazení vraha hned v úvodu) budete matně pamatovat, že jste ho "kdysi viděli", přestože podle dostupných informací v televizi nadabovaný nešel dřív než v polovině devadesátých let. I přes počínající nešvar dabování více postav jedním hercem ještě stále solidní dabing (ČNTS Nova 1995) s Jirkou Krampolem a Michalem Pavlatou. ()
Strach nad městem ano, strach nad Belmondem ne, na toho žadnej vrahoun nemá. Kombinace napětí a kaskadérských kousků se nečekně zdařila. Adalberto Maria Merli skutečně nahání hrůzu prostým telefonováním a to co předvádí Belmondo po fyzické stránce je neuvěřitelné. Natáčení filmu taky nebyla žádná prdel. Belmondo při "okapové scéně" málem zařval a scénu na střeše metra si dodnes kaskadéři pouští jako ukázku supernáročné a skvěle zvládnuté akční scény. Ústřední dvojice herců společně s PANEM Moriconem má za následek mou značnou nedůvěru k lidem se skleněným okem. ()
Belmondovy "vážné" kriminálky (Dobrodruh, Samotář) mě nikdy moc nebraly. Tato je po boku Profesionála čestnou vyjímkou, protože má kromě ultra drsného Jean-Paula (minimálně v jedné scéně je tu dost hustě předvedeno, jak je jeho postavě celkem jedno, kolik lidí okolo něj zemře, jenom když dostane zločince, jehož pronásleduje) také nápaditý a svižný děj s řadou opravdu povedených (nejen) akčních scén, ale jeho hlavní devizou je perfektní hyper slizký hlavní záporák (pro mě osobně se záběry z jeho pohledu staly tak trochu kultovními - viz "oko"). 70 - 80 % ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $4,000,000║ Dobrý rozbeh, horší dojazd, asi od polovice filmu sa začínajú kopiť nelogické počínania a začína prerastať postupná dejová plochosť, zaujmú aspoň kaskadérske výkony Belmonda, aspoň to fajčenie na každom kroku si mohol odpustiť. /60%/ ()
Komisař Letellier je v Paříži něco jako Drsný Harry Callahan v San Francisku. S ničím se moc nemaže a střílí i v plném vagonu metra. Belmondo předvádí spoustu kaskadérských kousků a hraje svého komisaře docela s chutí. Nic to však nemění na tom, že tenhle film patří spíš k těm slabším v Belmondově filmografii. Celá zápletka byla hodně vágní a místy to působilo docela směšně, ač se tentokrát nejedná o komedii. Takže pro Belmondovi fanoušky jedna povinná položka do sbírky, ale jinak průměrný film. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (14)
- Belmondův kaskadérský trenér byl Rémy Julienne. Ten si zahrál nebo dělal kaskadéra (či instruktora kaskadérů) v 1 400 filmech. Jeho práci můžeme např. vidět ve filmu Italian Job (1969). (Poker_Face)
- Ve filmu absolvoval Belmondo několik svých nejobtížnějších kaskadérských scén v životě. Při jízdě na střeše metra mu v tunelu kus železa probodl ruku a při běhu po střechách propadl skleněnou výplní. (Sifaka)
- Scéna, kdy Jean Letellier (Jean-Paul Belmondo) naskakuje na okénko autobusu, byla natočena v běžném provozu a cestující o tom vůbec nevěděli. (Redyx1)
Reklama