Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý důstojník Franz Lobheiner chce ukončit svůj poměr s baronkou Lenou Eggersdorf. Potkává mladičkou Christine, zamiluje se do ní a chce se s ní oženit. Zatím však baron Eggersdorf odhalí milostnou aféru své ženy a vyzve Lobheinera na souboj. A Franz ho přijímá, protože se poprvé v životě zamiloval do své femme fatale... Kristýna je přepis Schnitzlerova dramatu "Liebelei", který se u nás hrál pod názvem "Milkování". Mottem důstojníků ze Schnitzlerova dramatu je bezstarostný život plný přelétavé lásky: „Zotavit se! Rozptýlit! Jedině v tom je hlubší smysl. K rozptýlení tu jsou. Proto jsem odjakživa proti takzvaným zajímavým ženám. Ženy nemají být zajímavé, nýbrž roztomilé. Musíš hledat štěstí tam, kde jsem ho až dosud hledal a nalézal já, kde nehrozí žádné velké scény, žádné nebezpečí, žádné tragické zápletky. Kde začít není nijak složité a skončit žádná katastrofa. Kdy s úsměvem přijímáme první polibek a s láskyplným dojetím se rozcházíme.“ Až se jeden z nich osudově zamiluje. (Česká televize)

(více)

Recenze (32)

majo25 

všechny recenze uživatele

Väšinu času sledujeme relatívne nudný život baviacich sa vojakov s mladými dievčatami. Všetko je spracované odľahčene a so silným nádychom naivity a bezstarostnosti. Ústredné duo zamilovaných, ktoré si zahrali mladučký Delon a mladučká Schneiderová - de facto ešte deti - nemá veľmi čím zaujať. Našťastie, že záver prináša nielen dramatickú situáciu, ktorá bezstarostnosti dáva zbohom, ale aj tragédiu, ktoré spolu pozdvihujú túto romanťárnu. ()

Roman Albach 

všechny recenze uživatele

Od tohoto filmu jsem kdysi hodně čekal. Věděl jsem totiž, že byl zlomový v životě Romy Schneider, která při natáčení poznala mladého Alaina Delona. Z počátku se zdálo, že hlavní představitelé se budou nesnášet, ale všechno dopadlo jinak. Oba se do sebe bezhlavě zamilovali. Romy po skončení natáčení utíká od své rodiny za Delonem do Paříže. A dělá tlustou čáru za svou dosavadní hereckou kariérou. ... Bohužel tento film tak dramatický (jako následné kroky Romy Schneider) nebyl. Vnímám ho jako příliš barevný milostný čtyřúhelník, který mě moc neoslovil. Řada věcí mi přišla přehnaná, šla zde cítit až urputná snaha udělat remake starého Milkování jinak a lépe. Bohužel to se nepovedlo. ()

Reklama

fragre 

všechny recenze uživatele

Romy to opravdu úžasně sluší ve všech těch kostýmech, je prostě rozkošná. A Alain je bezkonkurenčně ten nejšvarnější c. a k. poručík světové kinematografie, o tom není sporu. A to krásně vymydlené, čisté a barevné císařské Rakousko, to nemá chybu! Navzdory tragickému konci jedná se o cukerínový příběh pro služky. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nová, barevná, širokoúhlá adaptace proslulé divadelní hry Arthura Schnitzlera Liebelei (1895), která proslavila už Magdu Schneider na začátku 30. let a na konci 50. let měla zásadní vliv na její dceru Romy. Tentokrát to mělo být docela jiné, ale přesto vznikla jen další kostýmní podívaná z idealizovaného Rakousko-Uherska. Nechybí dokonce ani scéna s císařem Františkem Josefem I. Přesto seznámení Romy s Alainem Delonem obrátilo celé Papas Kino vzhůru nohama. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Tenhle film, ač se to na první pohled nemusí zdát, je zcela jiná kategorie, než sladkobolné hříčky o císařovně Sissi. Příběh není nějak jednoduše nalinkován, vystupuje v něm relativně hodně důležitých postav,charaktery jsou zajímavé a vícerozměrové, na romanci nečekaně drsný konec. Film jsem viděl úplnou náhodou, ale rozhodně jsem nelitoval. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (6)

  • Snímek byl natočen na motivy románu "Liebelei" Arthura Schnitzlera. (Terva)
  • Honorář začínajících herců Brialyho a Delona byl 300 tisíc franků, ale pro Romy Schneider, která byla tou dobou již zářící hvězdou, byl připravený honorář 70 milionů franků. [Zdroj: kniha Alain Delon: Ďábelský anděl – Dana Čermáková] (Locksley)
  • Přestože se Alain Delon a Romy Schneider na natáčení střetli poprvé, během filmování se do sebe zamilovali. Po jeho skončení Romy opustila rodinu, s Alainem se zasnoubili a začali spolu žít v Paříži. (vesper001)

Reklama

Reklama