Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1789, do pádu Bastily schází jen několik dní. Bohaté šlechtice však straší nejen vzrůstající nevole lidu, ale zároveň muž v masce, který po svých loupežích nechává za sebou známou vizitku – černý tulipán. Jediným úspěchem policie je to, že je postrach aristokratů poznamenán na tváři sečnou ranou. Velitel policie má své podezření a nyní jen čeká, že se mu přede všemi potvrdí. Netuší ovšem, že Guillaume de Saint-Preux má mladšího bratra, který jako by mu z oka vypadl. A tak na slavnost přichází „Guillaume“ s tváří a úsměvem nevinného chlapce… Slavný přepis neméně slavné literární předlohy Alexandra Dumase natočil s Alainem Delonem v titulní dvojroli režisér Christian-Jaque. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

sud 

všechny recenze uživatele

Nádherný šermířský film, jeden z nejlepších, jaké kdy byly natočeny. Mladý Alain Delon už tehdy byl výborný herec a jeho dvojrole je naprosto úžasná. Spoustu krásných žen, šermířských soubojů a komických situací dodává tomuto filmu jeho patřičný půvab, který nevimizí, ani po bůhví kolikátém shlédnutí. ()

Monoxid 

všechny recenze uživatele

Nádherný film. Fascinuje mě, jak ve mně dokáží hodinu a půl opakovaně probouzet záchvaty smíchu tak 'ušlechtilým' způsobem. Ach, takový film už by dneska asi nikdo nenatočil. Jen mě mrzí, že v příběhu ustoupil do pozadí ten charismatický, větrem ošlehaný, pohledný, zkušený, rozumný, inteligentní, pragmatický, okouzlující,..., vtipný, uchvacující Černý tulipán a místo na něj jsem se musela většinu času koukat na malého brášku, co mu možná v závěru filmu začal sahat po kotníky. ()

Reklama

swinevenca 

všechny recenze uživatele

Na 60. léta překvapivě dobré souboje, pěkné dámy, vtipné konverzačky i netradiční nepřehrávání, co nepřekvapí je dobrá hudba. Snaha o vytvoření mýtu, že francouzská revoluce vypukla i díky dvěma bratrům, kteří jsou podobní jako vejce vejci Alanovi Delonovi, se u mě setkává jednoznačně s pozitivním ohlasem, to já vždycky strávím líp, než když se to odehrává kdesi v časech kohosi. Takže příběh taky v pohodě, kdyby to nebylo v tom romantickým hávu, mluvil bych i o cynismu nebo syrovosti scénáře, kterej si se skvělým Delonem nepěkně pohrává. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ani není třeba obsáhle hodnotit staré dobrodružné francouzské filmy. Tyto mají neopakovatelné kouzlo nejen díky tomu, že byly natáčeny buď úplně bez nebo s minimem triků, ale též v nich hráli dnes již legendy. Alain Delon zde řádí ještě mladý a navíc rovnou ve dvojroli. Snad jen otázkou zůstává, proč je tohle přitažlivější než moderní Zorro nebo Robin Hood. Každá doba holt měla svého hrdinu. Snad proto, že i sebevětší produkce působila minimalistickým dojmem nebo že vše se dělalo ještě s mistrnou zručností a poctivostí. Hudba, kostýmy, herecké výkony. ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

Sedmdesátá láta, 70mm plátno v pražské Alfě, vlevo Delon v bílé košili, vpravo Delon v černé košili... i kdyby byl ten film úplně hloupý (což není!) pro mne je jedním z těch, na který se nezapomíná a v dodnes při každé repríze v televizi se na něj ráda podívám.Francouzi lehké a romantické komedie, zasazené do historie, vždycky uměli! ()

Galerie (38)

Zajímavosti (6)

  • I když film nemá nic společného se stejnojmenným románem Alexandra Dumase, je zde odkaz na jeho nejznámější dílo Tři mušketýři. V momentě, když Caroline ukazuje Julienovi trik s kordem, říká, že je to dědictví po jejím pradědečkovi, který byl mušketýr a jmenoval se Porthos. (Chevees)
  • Ačkoliv se film jmenuje stejně jako jeden z románů Alexandra Dumase, nemají spolu vůbec nic společného. (ČSFD)

Reklama

Reklama