Režie:
Peter GreenawayScénář:
Peter GreenawayKamera:
Sacha ViernyHudba:
Michael NymanHrají:
Richard Bohringer, Michael Gambon, Helen Mirren, Alan Howard, Tim Roth, Ciarán Hinds, Ewan Stewart, Roger Ashton-Griffiths, Ron Cook, Janet Henfrey (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Makabrózní příběh, jemuž dominuje výtvarná stránka inspirovaná slavnými malířskými díly, se odehraje během osmi dnů v prostředí luxusní restaurace. Georgina, manželka gangstera Alberta, si zde najde pod nenápadnou patronací majitele podniku milence, ale odhalení její nevěry rozpoutá řetěz krvavých událostí. (MarekMotor)
Recenze (244)
Tak mám za sebou (mnou) snad nejoddalovanější snímek. Ani nevím kolik let jsem ho měl na ploše počítače. Film nabízí působivou hru barev. Michael Gambon si zahrál despotický hovado, který terorizuje nejen svojí ženu ale i svoje okolí. Zjištění, že mu je jeho žena nevěrná je tou poslední kapkou v jeho nepříčetnosti. Ale jak se říká na každou svini se vaří voda. Co se týče audiovizuální stránky je to vymazlenej počin. Zkrátka pastva pro oči i uši. Na vážkách mezi 4-5hvězdami se díky finále přikláním k páté byť slabší hvězdě. ()
Kuře a'la reine Marie, ústřice v omáčce Mornay, pařížská žabí stehýnka. Je-li jídlo rozkoší, obžerství je hříchem. Vznešená jména, cinkání falešných příborů, vrásky a drahé látky. Obrazy rituálů a kulis přípravy pokrmů, kladení na stůl a jezení. Zřetelné popisy povrchů čitelně odkazující na vnitřní zkaženost (už jen ten název zavání). Doslovnost začíná požírat dvojakost. Zrovna, když se mě někdo snaží opít rohlíkem, dochází mi pivo. Uražena odcházím. ()
Možné spoilery!!! Zvláštní film, který popisuje osm dní v jedné nejmenované restauraci. Skvělý Michael v hlavní roli majitele, který skoro nikoho nepustí ke slovu a terorizuje všechni lidi kolem. To se pak člověk nediví, že si ta ( velmi půvabná) Helen, najde milence, razíc při tom heslo, že pod svícnem je největší tma. Nic však netrvá věčně a tak Gambon nakonec zjistí, jak to všechno doopravdy je, s jejími návštěvami toalet a rozpoutá peklo na zemi... Bizarní počin, kterému bezpochyby vévodí jeho výtvarná stránka a hlavně poslední večeře na konci ... ()
Greenawayova toxická satira a animálnosť rozožierajú barokové plátna a nevytvárajú tým škodu, ale vlastný, autorskou hutnosťou presýtený štýl. Rovnako, ako sa postavy topia v hromadách gurmánskeho jedla a negustióznych výstupov, tak sa divák môže do nekonečna prejedať kyprou mizascénou, oblohou hudby, dressingom odkazov a v neposlednom rade neotrelým korením Greenawayových metafor. Všetko podané prostredníctvom kamery, ktorá celú hostinu trávi s neskutočnou eleganciou a "glamourom". Na otázku "Čo to Greenaway nakrútil?" odpovedám: neuchopiteľne korpulentnú verziu Ferreriho Veľkej Žranice. ()
Tak tohle mě totálně unudilo. Doteď nechápu proč je tenhle film tak oblíbenej. Já oceňuju herce kteří byly parádní a to prostředí jako kdyby se film odehrával na jevišti. Ale to je možná pro mě ten největší problém. Ten film jde od ničeho k ničemu. Celou dobu jen čekám co se bude dít, a to ten film trvá 2 hodiny takže si dokážete představit že jsem se celkem dost jenom nudil. Kromě herců to je pro mě film který ničím zvlášť nezaujal. Bohužel. ()
Galerie (58)
Photo © Svensk Filmindustri
Zajímavosti (6)
- Film je volně založen na dramatu Johna Forda ze 17. století, 'Tis Pity She's A Whore'. (Chatterer)
- Nástěnná malba, která visí na zadní straně jídelny, je dílem holandského malíře Franse Halse a nese název „The Banquet of the Officers of the St. George Militia of Haarlem in 1616“. Režisér Peter Greenaway ji použil jako podklad pro tvorbu interiéru a kostýmů použitých v prostorách jídelny. (makimarketa)
- Psí exkrementy byly vytvořeny z čokoládové pěny. (Chatterer)
Reklama