Režie:
Sergio MartinoScénář:
Ernesto GastaldiKamera:
Giancarlo FerrandoHudba:
Luciano MicheliniHrají:
Claudio Cassinelli, Mel Ferrer, Massimo Girotti, Aldo Massasso, Roberto Posse, Gianfranco Barra, Gino Pernice, Barbara Magnolfi, Franca Scagnetti (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Detektiv vyšetřuje brutální smrt mladé prostitutky a záhadný nájemný vrah se mezitím zaměří na svědky. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (31)
Kým som sa naladil na nezvyklý štýl filmu a jeho nezvyklého hlavného hrdinu, prešla pomaly polovica stopáže. Martino totiž nie že priamo kombinuje viacero štýlov a žánrov, ale on ich skôr pravidelne strieda. Začne to ako giallo, potom prejdeme do klasickej krimi, pokračujeme akčnou sekvenciou reznutou komédiou, aby sme zase prešli do gialla a potom zase do policajného krimi. Ono to ale vo výsledku dokáže pohltiť, pretože dej je vážne hutný a konšpirácia taká, že tiež máte chuť komplotárom poriadne nafackovať. ()
Claudio Cassinelli je řízek a jeho řádění má velice blízko k pozdějšmu řádění Belmonda v Policajt nebo rošťák. Komediální a vážná linka jsou dost nevyvážené a že Mel Ferrer hraje tak nevýraznou roli je překvapením, čekal bych ho spíše v té, kterou hraje Massimo Girotti. Postavou brýlatého vraha film sem tam připomene i giallo, bohužel druhá polovina, kde se film snaží o nějaký větší přesah, nefunguje spíše proto, že lapání velké ryby trvá až příliš dlouho a všechno ostatní je už ukončeno. PS. Ve filmech Clinta Eastwooda se v kinech hrají jeho filmy, tady se v kině hraje Your vice is a locked room and only I have the key, taktéž od Martina ;) ()
Když se v úvodu vystřídaly v rychlém sledu hned tři rozdílné hudební motivy, bylo mi jasné, že Podezřelá úmrtí mladistvých nebudou tak úplně obyčejným filmovým zážitkem. A nebyly. Svým způsobem až brutální kriminální případ, se zcela nepatřičnou crazy vložkou v podobě bláznivé automobilové honičky, působí jako by si scénář občas šňupnul z lajny a rozjede se za doprovodu výborné hudby o překot vpřed, pak opět zvolní a tak stále dokola. Nechal jsem se tímto ne zcela tradičním způsobem vyprávění bavit celou dobu. Přivítal bych snad jen větší nářez v občasných vražedných útocích, ten první sliboval mnohem víc. Kriminálka s drsňáckým hlavním hrdinou, v závěru oblékajícím plášť Zorra mstitele, a s akcí ve stylu staré dobré francouzské školy mne ale nemohla nepotěšit. Pobavená čtyřka. ()
Směs policejního thrilleru a gialla s izolovanými komediálními prvky v honičkových scénách. Dobrý profesionální film, v němž mne překvapil a zaujal Claudio Cassinelli v roli policisty Germiho. Časté změny nálad, umně podbarveny působivou hudbou. Realistické vykreslení prostředí zločinu (zvláště prostituce) i protagonistů s vhodnými herci, to vše brání dát tomuto (u nás) málo známému filmu méně než 3, 5... ()
Protože nejsem nijak znalý v žánru gialla, hodnotím film jako film, a tady mi tedy hodně vadí totální nevyrovnanost rovin vyprávění - hudba ze šantánu, která kolovrátkově zní celým filmem, a to i ve chvíli, kdy bych snad mohl cítit nějaké emocionální záchvěvy (balíček na motorce), ta mne drala snad nejvíce. Poté zmatený střih, skákání z tématu na téma, podivné a nelogické chování postav včetně policistů, a tak netradiční způsob pátrání, že by i Belmondo žasl, jaké kraviny jsou možné. A to vození se po detailech (třeba brýle) mi přišlo spíše úchylné, než nějak smysluplné a rozvíjející. Pro mne zmatený a značně stylově i žánrově nevyrovnaný film, s děsivou kamerou i střihem, nesympatickými postavami, scénářem postaveným na vodě, a zcela nesouznící hudbou. ()
Zajímavosti (1)
- Ve scéně v kině hraje předešlý film od Sergio Martino Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (1972). (sibskyn)
Reklama