Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
Mám rád divné filmy s tajemstvím, které jsou chytře vystavěny a směřují k překvapení, co může být tušené, ale také vůbec nemusí. Všechny složky filmu jsou v báječné harmonii - vizuální stránka, hudba a samozřejmě herci. Zdánlivě nezáživné vědecké téma se promění v napínavé drama o hledání... Oči jsou fascinující orgán; lze se na ně dívat, zkoumat je a studovat, nebo řezat, vydloubávat a rozmačkávat (mistr Fulci by věděl, jak na ně). Režisér se nebojí dotáhnout jisté scény do možná divákem nechtěného konce, a tak tu s výtahem by jistě mnohé filmy pojaly naprosto jinak. Zde však splnila svůj účel. Nádherný film, který mi nakonec ani moc sci-fi nepřišel. ()
Teória o (ne)existencii Boha, či jednoducho niečoho duchovného mimo nás, dokáže rozhádzať i tvrdého ateistického vedca skrz svoju lásku. Prvá polovica romanticko nasladlá, druhá polovica už viac zaujímavá. Doporučujem však ostať až do konca tituliek. Tá záverečná jednominútová scéna vám dá priestor na rozmýšľanie. 3,5 *** ()
Vyhledávejte nezávislé projekty Fox Searchlight! Když se na festivalu objeví nějaký zajímavý projekt, lapí jej převážně tento distributor. To je i případ půvabného I Origins, který vás chytne již od začátku a přestože tak ve 3/4 tempo trošku poleví, úplný závěr je naprosto fenomenální přehlídka hereckého umění a citu pro dojímavý a více než uspokojivý závěr. Tento snímek vás zkrátne uhrane přes oči :D ... 90% ()
Sovětští vědci objevili nerv spojující oko a prdel. Jak na to přišli? No vzali pokusného člověka a jehlou ho píchli do řiti až mu vytryskli slzy. Pak ho tou samou jehlou píchli do oka a dotyčný se okamžitě posral! Co z toho plyne? No do kina se dá jít na dost lepších filmů než je tento. Viděn čórnutý rip. Neptejte se kde jsem ho vzal.20% ()
Tak tu som asi niekde úplne mimo, alebo sú úplne mimo všetci ostatní. Sotva dve hviezdy (výprava a herci fajn) udeľujem filmu bez vnútornej logiky, bez uveriteľnej psychológie postáv a s neskutočne dementnými dialógmi, absolútne nepravdepodobným chovaním postáv a rádoby nezávislým cool feelingom. Radšej nejaký profesionálne natočený komerčný zábavný výplach plniaci svoju funkciu, ako pokus o niečo hlbšie, čo náhodou hrubo nevyšlo. Alebo niekomu pripadá normálne, (MIERNY SPOILER) ak matka vôbec nerieši svoje milované dieťa, ktoré má určitú vlastnosť, o ktorú tu celý čas ide a vyšle svojho manžela do sveta riešiť to isté ohľadom postavy, ktorá je mŕtva, pretože "it´s bigger than us"? Alebo sa nikto nezamyslí nad tým, čo vlastne záverečná pointa ukazuje/dokazuje a berie jednoducho ako fakt, že veci sú buď tak, alebo presne naopak? Nevadia nikomu dialógy plné boha/lorda/tvorcu, vedené tým najpriamočiarejším spôsobom? Čo tu hľadá postava Williama Maphotera a jeho veľavravný preslov vo výťahu? Žeby tušil, ako to celé skončí? Konfliktom viery a vedy sa PODĽA MŇA oveľa lepšie vysporiadal seriál LOST, ktorý mnohých sklamal, pričom lepšiu metaforu ľudskej duše by vo filmoch divák sotva našiel. Cahill sa snaží o niečo podobné, ale ja som mal bohužiaľ iba pocit že sledujem paródiu na myšlienky, ktoré sám prezentuje. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Po závěrečných titulcích je možné zhlédnout ještě jednu scénu. (romajz15)
- Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)
- Vůz, kterým Ian Gray (Michael Pitt) přijede v Indii k hotelu, je Škoda Superb. (Milan25)
Reklama